Tips

Tips Mencegah Kanser Payudara Wanita Umur 20an-30an Sebelum Terlewat

16:53

Ramai wanita tidak menyedari risiko mendapat kanser payudara boleh di kurangkan bermula dengan rutin harian yang sangat mudah. Gadis atau wanita yang mempunyai sejarah keluarga  yang menghidap kanser juga harus lebih berwaspada. 

Digalakkan anda mendapatkan nasihat doktor untuk memahami dengan lebih mendalam risiko yang di hadapi. Paling utama anda boleh mengamalkan langkah pencegahan awal. Berikut dikongsi Tips Mencegah Kanser Payudara Wanita Umur 20an-30an Sebelum Terlewat


rawatan kanser payudara


Tips Ketika Umur 20an

  • Prihatin dengan kesihatan payudara terutama jika anda menemui sebarang benjolan atau ketumbuhan yang abnormal.
  • Dapatkan pemeriksaan klinikal secara menyeluruh setahun sekali
  • Buat pemeriksaan payudara sendiri sebulan sekali supaya anda dapat mengesan  sekiranya terdapat perubahan-perubahan kecil

Klik Gambar Untuk Besarkan

  • Jika anda baru melahirkan anak dinasihatkan agar memberi susu badan kepada anak sekurang-kurangnya selama enam bulan. Kajian daripada Fred Hutchinson Cancer Research menunjukkan penyusuan susu ibu selama enam bulan atau lebih berjaya mengurangkan risiko payudara sebanyak 20 peratus.
  • Bersenam sekurang-kurangnya 30 minit sehari (berjalan, berbasikal, joging, menari atau aktiviti fizikal lain) boleh mengurangkan risiko kanser sebanyak 20 peratus.
  • Hadkan pengambilan daging merah sebanyak 4 auns sehari dan elakkan daging yang di proses.

Tips Ketika Umur 30an

  • Sentiasa prihatin  dengan kesihatan payudara dan terus dapatkan pemeriksaan klinikal setahun sekali.
  • Menilai kemungkinan risiko yang mungkin anda hadapi untuk menentukan tindakan yang harus di ambil.
  • Buat pemeriksaan payudara sendiri sebulan sekali dan segeralah berjumpa doktor jika terdapat tanda-tanda yang mencurigakan.
  • Jika terdapat sejarah keluarga dengan kanser payudara, biasanya pada peringkat ini doktor akan mencadangkan untuk mula menjalani pemeriksaan mamogram atau MRI setahun sekali.
  • Lakukan pemeriksaan pengurusan tekanan. Wanita yang mengalami tekanan hidup seperti penceraian, kematian dan sebagainya mudah terdedah kepada kanser payudara.
  • Pupuk sikap positif dalam diri dan tempatkan diri bersama orang-orang yang positif boleh membantu ke arah gaya hidup sihat.

Ikhtiar Mencegah Menggunakan Suplemen

Jika anda terdedah kepada risiko kanser, masih di tahap awal dan belum melakukan sebarang rawatan kemoterapi di hospital, saya sangat menyarankan anda untuk ikhtiar dengan Vivix Shaklee.




Vivix adalah minuman antioksidan yang kaya dengan 10x ganda resveratrol dapat bertindak dengan 4 mekanisma menentang sel-sel kanser yang abnormal yang sedang 'mengganas' di dalam badan secara senyap. 

Berdasarkan kajian Sains Pembongkaran Tonik Anti-Penuaan Vivix oleh Universiti Harvard salah satu mekanisma Vivix adalah membantu melindungi sel-sel yang sihat dan membaiki DNA selular sel-sel yang rosak.


Salah seorang bekas pesakit kanser yang berjaya iktiar dengan Vivix selain daripada rawatan di hospital adalah Master Law Chu Hian, bekas pembaca berita NTV 7. 




"From chemotherapy to near-death experience to total recovery, it's my mission to uplift and to support all who had or having cancer (or other chronic illnesses), and together, we empower one another in our journey."

Jadi jika anda baru di sahkan mengidap kanser tahap awal, bertenang. Dunia belum berakhir buat anda. Jalan untuk ikhtiar masih terbuka luas untuk di cuba. Berpantang maut sebelum ajal. Setiap penyakit ada ubatnya kecuali mati. Jika anda berminat untuk berikhtiar dengan Vivix, segeralah hubungi saya untuk order dan dapatkan konsultasi yang khusus ya.


Your Trusted SID


 


  ID 868991



Riza Afzan Asri



SMS/Whatsapp 012-4637064 



Email: rizaafzan@gmail.com



COD: Taiping dan kawasan sekitar Pos: Seluruh Malaysia



~Happy to share, pleasure to help!

Artikel Menarik Untuk Dibaca:
 

You Might Also Like

1 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts