3 makanan ketika sakit perut

3 Makanan Ketika Sakit Perut Yang Anda Perlukan Jika Mahu Cepat Sembuh

16:35

Aryan Haziq semalam sakit perut muntah-muntah. Setelah di kenalpasti dia jadi macam tu di sebabkan makan durian tanpa basuh tangan selepas bermain mercun pop-pop.

Satu hari dia melepek je. Saya masakkan bubur nasi putih pun keluar balik, walaupun baru 3 suapan. Allah, sedihnya rasa. Risau tengok dia tau. Minum air kosong je sepanjang hari. Ada sebelh malam tu masa berbuka dia minta Performance Orange ditambah sirap. 

Bangun pagi raya ni nampak dia ok sikit. Lepas ikut abah dia bersolat raya di masjid, balik dia mintak makanan nak buka puasa! Lol...


Terbaca tadi ada 3 Makanan Ketika Sakit Perut Yang Anda Perlukan Jika Mahu Cepat Sembuh:

1. Biskut Kraker dan roti bakar


2. Pisang 


3. Halia



Adalah penting untuk makan makanan yang betul semasa sakit perut dan membantu proses penyembuhan. Makanan yang lembut seperti contoh di atas membantu perut kita sembuh dengan cepat.

Disebabkan muntah dengan banyak, maka banyak lah bendalir badan keluar. Saya memang pastikan Aryan minum dengan kerap. Dan tambahkan Performance orange yang kaya dengan optilyte untuk cepatkan proses hidrasi.

Alhamdulillah hari ni Aryan dah sihat. Dah minta makan banyak sebab nak kembungkan balik perut dia. Macam-macam betul kerenahnya. Lega betul kami berdua. Berani la gi beraya ke mana-mana bila anak dah sihat macam ni.

Kalau anda pun berminat nak dapatkan Performance Orange tu cepat-cepat hubungi saya ya. Maklumlah musim raya ni tinggi peluang nak sakit perut sebab makan macam-macam dan mungkin juga keracunan makanan. Jika tak mampu nak makan,tambahkan pengambilan bendalir macam saya buat pada Aryan tu. InsyaAllah sama-sama ikhtiar untuk sembuh ya.

 
Your Trusted SID

  ID 868991

Riza Afzan Asri

SMS/Whatsapp 012-4637064 

Email: rizaafzan@gmail.com

COD: Taiping dan kawasan sekitar Pos: Seluruh Malaysia

~Happy to share, pleasure to help!

You Might Also Like

2 respon

  1. Kesian pula si aryan tu, kena hati hati kadang kala makan banyak sangat atau terlalu pedas boleh sakit perut juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tu kadang-kadang memilih jugak makannya. Bila ramai sepupu, ralit main sampai tak mau makan.

      Delete

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts