mati pucuk

5 Makanan Tingkat Kesuburan Lelaki Yang Isteri Perlu Tahu

22:16

Ramai lelaki terutama yang bujang sering ambil mudah soal pemakanan mereka. Ramai yang makan untuk kenyang, bukan untuk sihat. Betul tak para lelaki sekalian?
 
Berikut adalah 5 Makanan Tingkat Kesuburan Lelaki Yang Isteri Perlu Tahu:

1. Coklat 

Ia mengandungi L-Arginine, sejenis asid amino yang diperlukan oleh tubuh badan dalam penghasilan sperma. Coklat dapat meningkatkan bilangan sperma dan isipadu air mani.



Kajian dari The University of Michigan Health System mengatakan pengambilan L-Arginine sebagai suplemen tambahan dalam beberapa bulan dapat meningkatkan kualiti dan kuantiti sperma.

Selain itu bonus menarik ia juga boleh menyebabkan pengembangan salur darah (vasolidation), meningkatkan aliran darah pada alat sulit lelaki dan membantu dalam proses ereksi.

2. Tomato



Boleh kira dengan jari lelaki yang suka makan tomato kan? Tomato membantu mengurangkan risiko anda tergolong dalam orang yang 35% lebih rendah risiko menghidap kanser prostat jika anda memakannya dua hingga empat kali seminggu.

3. Delima

Buah delima mengadungi bahan anti oksida yang dapat melawan malondialdehyde (MDA), sejenis bahan kimia dalam salur darah yang boleh membunuh sel sperma.




MDA ini juga terdapat dalam air mani yang menyebabkan sperma kurang berkualiti. Kajian yang di terbitkan dalam Clinical Nutrition Journal menunjukkan pengambilan jus delima segar setiap hari boleh memusnahkan radikan bebas dalm badan seterusnya meningkatkan kualiti sperma.

4. Pisang



Pisang mengandungi Bromelain, sejenis enzim yang turut terdapat dalam buah nanas. Bromelain sejenis enzim anti-inflamatori yang membantu meningkatkan testosteron (hormon seks lelaki). Ia juga kaya dengan vitamin B1, A dan C penting untuk penghasilan sperma yang baik.

5. Kacang Brazil

Kacang Brazil kaya dengan selenium iaitu sejenis vitamin yang dapat mengekalkan kesihatan dan membantu pergerakkan sel sperma lebih laju.




Hasil kajian di UK menunjukkan individu yang mengalami masalah ini telah berjaya mengatasinya dengan pengambilan kacang Brazil. Kacang ini juga mengandungi vitamin E dan antioksidan yang membantu melindungi kerosakan sperma akibat radikal bebas.

Tingkatkan Kesuburan Lelaki Dengan Suplemen

1. Vitamin E 

Dibuat daripada minyak soya organik dan minyak biji gandum. Di ekstrak dalam bentuk d-alpha tocopherol yang turut mengandungi selenium. Setiap kapsul memberikan 400IU vitamin E semulajadi dan 10mcg selenium bagi memudahkan pengambilan harian mengikut dos yang di sarankan.

Sebotol 120 kapsul RM 149

Manfaat yang di perolehi jika mengamalkan satu kapsul setiap hari:

  • Menghasilkan sperma yang lebih banyak
  • Memperbaiki kualiti dan pergerakan sperma
  • Mengelakkan cepat letih dan lesu
  • Meningkatkan daya tumpuan
  • Mengurangkan gejala mati pucuk
Kredit: jomvitamin.com

 

2. Zinc Complex

Zink membantu dalam proses penghasilan hormon testeron dan memberi tenaga supaya sperma lebih aktif bergerak menuju ke ovum. Ia juga menjaga ciri-ciri fizikal sperma supaya tidak menjadi abnormal.


Sebotol 120 tablet RM 33.75
Oleh sebab itu amat penting bagi isteri ataupun bakal isteri untuk ambil tahu makanan yang baik untuk kesihatan terutama sekali kesihatan 'kelakian' mereka jika berumahtangga. Ini penting untuk menentukan sama ada lelaki yang anda sayang tu semakin sihat ataupun sebaliknya. Jika mahu ikhtiar kekal sihat dengan suplemen di atas, hubungi saya segera seperti keterangan dibawah:


Your Trusted SID 


ID 868991


Riza Afzan Asri


SMS/Whatsapp 012-4637064 


Email: rizaafzan@gmail.com


COD: Taiping dan kawasan sekitar Pos: Seluruh Malaysia


~Happy to share, pleasure to help~

You Might Also Like

2 respon

  1. Nasib baik 'si dia' suka mkn tomato,huhuu..;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang untung sangat tu. Bukan ramai lelaki sukan makan sayur.

      Delete

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts