buasir

Sakit Belakang Pinggang Dan Sembelit Bila Makan Ni Terus Lega

16:00


"Kau Cinta Pertama". Bunyi ala-ala nak jiwang je kan, Ahaks 


Sementara nak tunggu waktu masak, terbuka nostalgia lama kira-kira 5 tahun lepas.

Saat saya kenal Shaklee melalui set penyusuan selepas bersalinkan Aryan. Tapi tak berapa nak kata cinta sebab saya gagal penyusuan atas sebab kekurangan ilmu itu sendiri. Datanglah set dari langit sekalipun, kalau makan tanpa ilmu memang tak jadi apa.

Tapi saya takde pulak nak kata Shaklee tu tak bagus. Kalau tak bagus takkan la boleh ada kat pasaran ni lebih dari 50 tahun kan? Logik kan.

Sejak dari tu saya macam tertanya apa bagus sangat Shaklee ni sampai semua mak-mak menyusu berebut nak consume.

Nak jadi cerita lepas bersalin saya kena sembelit yang teruk sampai buasir keluar semula. Pinggang sakit-sakit, kaki lenguh dan kebas. Memang tak selesa.


Ini Cinta Pertama Saya




Kebetulan saya memang mengajar subjek biologi, saya ada sedikit ilmu yang kalsium memang bagus untuk sakit pinggang dan segala berkaitan dengan tulang ni.

Saya tau yang Shaklee ada kalsium tapi namanya Ostematrix. Lepas buat kajian sket saya dapat ilmu baru kenapa kalsium Shaklee ni bukan seperti kalsium biasa.

Ia ada tambahan magnesium membantu melembutkan najis dan Vitamin D yang bantu tulang menyerap kalsium dengan lebih baik. Ada sumber kalsium citrate, merupakan sumber kalsium premium tau.

Nak telan pun senang. Memang tablet tu direka untuk mudah ditelan. So selamatttt tak payah tutup hidung telan susu

Alhamdulillah sejak dari tu saya memang tak boleh putus stok Ostematrix ni. Sangat membantu mengurangkan sakit-sakit badan serta membantu saya tidur lebih lena. Kadang2 tu nak makan pun malas sebab keje nak tido je *gurau

Dan paling best, saya memang bebas buasir yang menyakitkan. Bersalin pun walaupun buasir keluar, tapi saya tak gerun ke tandas untuk membuang tau. Alhamdulillah, Allah yang kawal hati saya agar tak prejudis dengan Shaklee setelah gagal dengan Set Menyusu.

Ini kisah cinta saya. #shakleeeffect saya. Cerita anda bagaimana pula?

Kalau sudi, kongsilah di bahagian komen ya 😍.

p/s : tayang gambar kawen sebab teringat masa tu badan penat. Kaki lenguh berjam-jam berdiri dan keluar photoshoot outdoor. Rugi tak kenal Ostematrix lagi masa tu.

Your Trusted SID 




ID 868991

Riza Afzan Asri

SMS/Whatsapp 012-4637064 

Email: rizaafzan@gmail.com

COD: Taiping dan kawasan sekitar Pos: Seluruh Malaysia

~Happy to share, pleasure to help~

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts