ESP

Beza Protein Soya Serbuk Berbanding Air Soya, Mesti Penggemar Soya Suka!

11:19


Debar jantung pagi ni tau masa nak siapkan sahur

Buka tin ESP tinggal satu sudu jek! Ha, sudah... Macam mana ni?

Alhamdulillah tengok kat rak ada last canister ESP lagi. Phewww!


Kenapa Tak Boleh Tinggal Sumber Protein Yang Baik Ni Masa Bersahur?


[1] ESP bantu kawal rasa lapar dan beri tenaga berpanjangan sepanjanh berpuasa kerana index glisemik yang rendah. Bagus tau untuk pesakit diabetes agar bacaan gula dalam darah tak naik mencanak lepas makan.

2. Of course sebab ia adalah dari sumber non-gmo. Genetik asal soya. Tak da ubah-ubah. Lebih selamat. Lebih semulajadi. Tak timbul masalah angin lepas minum.

[3] Sumber protein tumbuhan yang bagus untuk menyokong #misicunpagiraya sebab protein tumbuhan bebas kolesterol, rendah lemak berbanding protein haiwan seperti ayam dan daging. Kita bukan nak kurus je, tapi kurus dan lebih sihat betul?

[4] Mengandung 9 asid amino penting, yang mana badan sangat perlukan tapi tidak dihasilkan. Jadi ia perlu diambil dari makanan seharian. At least saya tau saya dah penuhi keperluan badan untuk yang ni.


Protein Soya Kegemaran Saya. Beza tau!

[5] Ni yang saya paling suka kerana soya ESP ni bantu mengawalatur keseimbangan hormon semasa fasa transisi menopous. Tau tak wanita boleh mengalami fasa pre-menopous 10 tahun lebih awal sebelum ia berlaku?

[6] Nak tau kenapa bila minum ESP perut tak angin malah baik untuk gastrik? (saya le tu). Ini disebabkan biji soya ni di proses dengan teliti berdasarkan Identity Preservation Program (IPP). Maknanya ia di pantau dan dikawal dari fasa penanaman sehingga pemprosesan. Mereka gunakan air untuk proses ekstrak soya berbanding alkohol. 

[7] Dan paling kekal dalam hati dan setia sehingga hari ini disebabkan memberi banyak manfaat kesihatan pada saya. Gastrik dah kurang menyerang, membantu beri tenaga dan membantu proses penyusuan berjalan dengan lancar.

Nak tau lagi tentang soya perisa vanilla ni? Meh PM saya untuk saya kongsi cerita.


Your Trusted SID 


ID 868991

Riza Afzan Asri

SMS/Whatsapp 012-4637064 

Email: rizaafzan@gmail.com

COD: Taiping dan kawasan sekitar Pos: Seluruh Malaysia

~Happy to share, pleasure to help~

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts