Fresh Laundry Concentrate

Sabun Basuh Baju Selamat Untuk Kulit Dan Mesra Alam

16:00


Balik sekolah hantar Aryan tadi, buka je pintu rumah rasa semerbak bau wangi. Orang tua2 pesan, kalau tetiba bau wangi jangan ditegur!


Erk! Ape pulak ni. Suspen betul! Tak lama lepas tu baru teringat sesuatu. Laaaaaa!!!! "Hg kan basuh kain tadi, bau sabun dan softener la!" ðŸ˜‚



Macam mana la hari ni boleh tak perasan bau segar dan selembut sutera dari Soft Fabric Concentrate softener ni. Bau wangi unik sangat, tak tengik sampai pening kepala tau. Sebab tu saya suka bau kain yang dah siap basuh dari mesin. Bila dah kering, kurang kedutan dan menghilangkan static pada kain, jadi kerja menggosok mudah sangat. Jimat masa. Jimat elektrik. Dan paling suka jimat duit juga. Ni paling Loikeee lah!


Lembut pada Kulit Anak2 Yang Sensitif

Pencuci yang saya guna tu namanya Fresh Laundry Concentrate. Bestnya ia diformulasikan dengan enzim semulajadi. Kenapa penting enzim semulajadi ni? Kerana ia membantu kesan bilas (rinse) lebih bersih dan tak tinggalkan lebihan pencuci pada pakaian yang kita tak nampak.

Penting tau bilas bersih-bersih sebab ia bantu kurangkan kesan rengsa dan alahan pada kulit. Sebab tu kadang-kadang kulit kita dan anak-anak mudah naik gatal dan ruam. Selalu kita ingat ia berpunca dari makanan je. 

Tapi kita terlupa bahan pencuci yang kita gunakan, selamatkah bila di hidu dan di sentuh? Sebab tu saya nekad tukar ke produk yang lebih berasaskan bahan semulajadi. Masa tu tengah siap-siap nak packing baju sebelum melahirkan Ainur Hanani.

Paling best tak perlu nak sental teruk-teruk. Just rendam sekejap, gosok-gosok sikit dengan tangan terus masuk mesin. Jamin bersih baju sekolah anak dan kemeja kerja suami tau. Warna pun tak mudah pudar.

Dan lagi best saya tau saya dah letak ikhtiar untuk selamatkan bumi dari pencemaran. Eh, ape ni basuh kain pun penting ke selamatkan bumi? Of course lah! Sebab air buangan dari mesin yang terkandung bahan pencuci tu akan diserap oleh bumi kita. Ce bayang kalau guna bahan pencuci yang tinggi toksik, lama-lama bumi kita pun makin 'sakit' kan?

Anak-cucu saya dan anda masih perlukan bumi untuk membesar kelak. Pernah dengar yang kita pinjam bumi ni dari mereka? Jadi tanggungjawab kita nak jaga baik-baik agar kita boleh wariskan yang terbaik kepada mereka kan?

Nak join saya jaga kesihatan bumi dan zuriat keturunan kita? Marilah bertukar kepada Set Get Clean ni. 


Your Trusted SID 




ID 868991

Riza Afzan Asri

SMS/Whatsapp 012-4637064 

Email: rizaafzan@gmail.com

COD: Taiping dan kawasan sekitar Pos: Seluruh Malaysia

~Happy to share, pleasure to help~

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts