Bisnes Dari Rumah

Ciri-ciri Rumah Idaman Kami

16:00


Kenapa Rumah Idaman Kami? Sebab saya nak hidupkan suasana biar semua orang (read: suami & anak2) sentiasa rindu nak balik rumah ni ☺️

Alhamdulillah suami dah beli rumah tahun lepas. Kami masuk rumah memang dalam keadaan basic. Apa yang ada itulah. Jadinya bila dah duduk sendiri, automatik idea2 rumah idaman tu muncul. Terutama bila tengok Channel HGTV. Ohmai!

Dapat rumah lot tepi, buka tingkap nampak pandangan Bukit Larut yang menjadi kebanggaan orang Taiping. Tenang. 



Syurga Dunia

Dapur 


Jadinya saya dapat ilham, nanti bahagian dapur kami akan ubah suai letak wide window. Biar keindahan yang kami lihat setiap hari sekarang terus kekal begitu. Ada 'island' ditengah dapur & lampu tergantung sebab itu yang suami saya idamkan. Saya suka je sebab mudah kerja memasak dan baking di situ. Dan saya suka semua yang berasaskan kayu. Warna utama putih dan turqoise semestinya ☺️

Keluar pintu dapur tu ada sket backyard berbumbung, ada pagar kayu then kat situ kami akan letak meja minum teh berasaskan rotan. Bosan-bosan makan dalam rumah, boleh bersantai di luar tengok keindahan kebun bunga dan sayur-sayuran.

Kebun Herba & Sayur


Ni sebab tengok rancangan Jamie Oliver lah punya pasal. Punya lah sempoi dia nak masak apa, semua main petik je dari pokok belakang rumah dia. Serius jeles. Banyak boleh jimat ni kalau boleh buat mcm ni.

Agak-agak Jamie Oliver nak mai dak tolong tanam kat rumah kami ni? 


Library Moden dan Bilik Solat


Memang nak buat jugak library sebab kami memang banyak buku. Berpindah -randah asik duduk dalam kotak, kadang2 sampai lupa buku apa yang ada.

Dalam libraru nanti akan ada satu kerusi yang empuk untuk membaca, sebuah meja workstation dan bench tepi tingkap. Pastu rak buku tu penuh keliling bilik. 

Satu sudut lagi, ruangan khas untuk solat dengan selesa dan tenang. 

Seronok kan fikir bab rumah impian ni? Moh le kita berusaha realisasikannya. Doakan saya ye.

Ada tak yang impian kita serupa?


Your Trusted SID 


ID 868991

Riza Afzan Asri

SMS/Whatsapp 012-4637064 

Email: rizaafzan@gmail.com

COD: Taiping dan kawasan sekitar Pos: Seluruh Malaysia

~Happy to share, pleasure to help~

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts