Bisnes Dari Rumah

Idola Dalam Bisnes

16:00

Dulu masa kawan saya tanya lepas belajar nak keje apa, automatik saya terus jawab nak jadi pensyarah dan suri rumah. Ha? Acaner tu?

Alhamdulillah Allah tu Maha Hebat. Dia makbulkan apa yang saya cakap tu (sebab tu cakap kena benda baik je tau) tanpa saya sedar pun.

Saya jadi Pensyarah, mengajar subjek yang saya suka sangat dari sekolah menengah. Enjoy. 4 tahun jugak sedar tak sedar.

Sampai satu masa, saya dengan rela hati melepaskan jawatan tu sebab saya memilih untuk berada dekat di sisi suami dan anak2. Nak sesuatu mesti korbankan sesuatu kan? Maka masa tu saya redha.

Tak sangka lepas tu Allah nak saya jumpa insan-insan hebat Moyang-Nenek-Mak Shaklee saya ni bila terjebak dengan bisnes Shaklee

Bisnes yang banyak mengajar saya tentang impian, perjuangan, setia kawan dan kasih sayang.

Setiap dari mereka sangat istimewa di mata saya. 


Join Team Kami?


Saya kagum dengan semangat kesetiaan dan cinta Kak N selama 15 tahun dalam bisnes ni. Pesan beliau, setiap yang kita buat ingat mati. Redha Allah yang kita cari. Biar ada orang tak sependapat dengan kita, perspektif dia dan kita berbeza. Jalan terus. Ingat janji Allah yang hak akan tertegak, yang batil akan lenyap. Dengar Kak N nasihat macam dengar mak-mak nasihat (terubat rindu sebab dah hampir 20 tahun tak dengar nasihat mak)

Kak Lyna pada saya wanita yang cukup pakej lengkap ilmu dan kuat semangat. Banyak ilmu yang dikongsi, banyak perkara untuk di kagumi. Beliau seorang wanita yang hati waja selalu ingatkan untuk 'cari tuhan'. Jeles tengok beliau mampu jelajah hampir 50 negara hasil bisnes Shaklee ni.

Orang yang perkenalkan saya dengan bisnes ni, Ainul Malik kawan sekolah rendah. Macam tak sangka ukhwah semakin kuat bila sambung master, pi interview kerja dan belerja di unit yang sama dulu. Kuatkan chemistry kami? Bukan tu je, kawin pun dengan orang kampung sebelah, saya anak tiga beliau pun anak tiga😝. Semua la nak sama. Cuma masih ada benda saya nak kejar sekarang; kurus macam dia dan income stabil macam dia. 'Berbalah' sikit-sikit tu biasalah, but we are professional. Ukhwah sampai mati insyaAllah.

Alhamdulillah, mengenali biznes mentor hebat mengajar saya tentang bermatlamat, memberi inspirasi dan berkongsi kasih sayang.

Tanpa itu semua, tak lengkap rasa hidup. Tak lupa juga, terima kasih untuk kalian yang lain yang saya kenal. Korang banyak mengajar saya dalam pelbagai segi.

Semoga Allah suburkan lagi kasih sayang kita dan kekal sampai syurga.

Terima kasih semua

Your Trusted SID 

ID 868991

Riza Afzan Asri

SMS/Whatsapp 012-4637064 

Email: rizaafzan@gmail.com

COD: Taiping dan kawasan sekitar Pos: Seluruh Malaysia

~Happy to share, pleasure to help~

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts