Bisnes Dari Rumah

Bussiness On The Go 5 Ilmu Utama Kena Pegang Sampai Mati

01:53

5 Ilmu Yang Diperolehi Dari Kelas Bisnes On The Go
=======================================

[1] Back to Basic. Basic bisnes kita sebagai orang Islam? AGAMA. Jangan tinggal Al-Quran dan Zikir kerana bila saat kita down, itulah yang akan up kita balik.

[2] Closing day - Layan suami dan anak-anak dengan baik. Sediakan keperluan mereka secukupnya. Bagi makan sedap-sedap. Tanya depa nak makan apa. Kalau kata nak makan hotel, bawak pi makan. Gembirakan mereka. Mintak 'izin' untuk fokus closing contohnya 2 jam. InsyaAllah hari closing kita lancar.

[3] Bila isteri attend kelas, suami WAJIB join skali. Sebab? Kita partner dunia akhirat, we complete each other. Bila suami hadir, kita tahu restunya sentiasa bersama kita. In case kita down or ada masalah, dia boleh advise kita dari perspektif yang mungkin kita tak nampak. Biasalah, perempuan ni bila emo, macam buldozer, semua dia lanyak. 😝

[4] Bila perempuan terlibat dalam bisnes, ia penting untuk kita belajar manage duit. Jangan lupa sediakan portion untuk suami. Juga portion untuk anak. Tak kira lah dalam bentuk saving, appreciation atau token. Make them happy. Doa mereka sentiasa bersama kita dan nak kita tengok lebih berjaya, percayalah. Ingat, CARI DUIT UNTUK BAHAGIA, BUKAN UNTUK KAYA.

[5] Rahsia rezeki lebat ada pada mak ayah kita. Jaga kebajikan mereka.

Jika mak ayah masih hidup, tanya khabar berita dan bagi duit. Sesekali boleh berikan barang keperluan untuk mereka. Minta mereka doakan kita selalu.

Jika yang meninggal, gunakan duit yang semenangnya diperuntukkan utk mereka dengan cara buat kenduri/sedekah atas nama mereka. Jangan kurangkan atau ambil terus bahagian mereka jadi hak kita walaupun mereka telah tiada.

Alhamdulillah, setiap tahun Allah pilih untuk jadi peserta kelas Kak Norita Idris. Kelas beliau lain dari lain. Setiap kali pengisian berbeza. Fefeling kelas usrah pun ada ☺️. Tahun lepas babywearing Ainur naik ETS dari Ipoh tumpang tido rumah Ainul Malik. Balik tu kejar ETS sampai rasa tak cukup tanah dari KL Sentral balik dengan Sultan Muhammad Al Fateh. Bulan Ramadhan juga masa tu.

Terima kasih Allah hadirkan insan-insan hebat untuk saya 'belajar' dari mereka. Panjangkanlah umur mereka, berikan kesihatan yang baik dan sentiasa dalam perlindunganMu. Ameen

I love❤️ Shaklee Biz.



Disamping Mentor Bisnes dan Anak Buah Bisnes

Join team bisnes dari rumah kami? Hubungi saya.



Your Trusted SID 




ID 868991


Riza Afzan Asri


SMS/Whatsapp 012-4637064 


Email: rizaafzan@gmail.com


COD: Taiping dan kawasan sekitar Pos: Seluruh Malaysia


~Happy to share, pleasure to help~

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts