Bisnes Tips

Lifestyle Impian Ilham Dari Pasangan Mat Salleh Yang Bercuti di Malaysia

08:30

Saya tak tau la sama ada saya je yang berimpian begini. Saya juga tak pasti kalau saya bagitau impian saya ni orang fikir,


“Ye ye oooo je dia ni. Tak logik langsung. Be realistic please!”

Hah, belum bagi tahu lagi dah ada yang judge. Hihi...

Impian saya ialah saya nak sampai satu tahap duit bukan lagi di hati saya.

Logik tak?

Nak buat sesuatu, duit bukan penghalang untuk saya bertindak. Tak nak buat pun tak rugi kan saya dunia akhirat.

Sampai dah sampai ke tahap macam tu sekarang? Semestinya belum. Sebab tu ia masih bernama impian.

Macam mana nak capai impian ni? Semestinya dengan ‘bekerja’ dan ‘membinanya’ bersungguh-sungguh bermula dari detik ini.

Seksa tau asyik fikir duit, perbelanjaan, belanjawan, bajet segala mak nenek tu. Sebab benda tu semua susah nak agak kan. Susah nak control. Di luar bidang kuasa kita.

Jadi yang mudah, kita cipta impian kita dan work for it. Semestinya tak boleh tinggal pelaburan kepada kesihatan untuk jangka masa hidup yang lebih berkualiti. Tak sihat, terlantar macam mana nak all-out?

Nak tengok anak cucu membesar dan berjaya, nak pergi melihat dunia dengan En Suami Sado. Ha, misi roadtrip konvoi moto kami ke Thailand belum terlaksana lagi ni. Mana tau nanti nak celebrate Master Coordinator masa berkonvoi kan. Impian tu percuma je.

Ingat lagi saya cerita pergi bawak suami dan anak-anak bercuti? Kat tempat percutian kami tu penuh dengan couple omputih baya atok nenek kita tau. Saya dengar mereka berbual sesama sendiri yang dah tinggal kat resort tu hampir sebulan!

Datang situ menghabiskan masa berdua dengan pasangan masing-masing. Berehat tepi kolam renang, menghadap laut sambil baca buku. Makan pun bersuap-suap lagi, how romantic is that?

Cuba bayangkan kalau kita tak mulakan sesuatu yang Built To Last sekarang, macam mana nak nikmati hidup macam tu.

Dan sekarang saya dah kenal bisnes yang mampu untuk realisasikan impian kebebasan kewangan dan kesihatan yang baik serentak. Tapi masih banyak lagi yang perlu diusahakan. Perjalanan masih jauhhhhhhhhhhhhhhhhhh.

Be positive. Allah always with me and my journey. Nothing is impossible with HIS blessing.


Jika anda ingin mencuba mana-mana produk Shaklee atau ingin menjadi sebahagian keluarga #teamdiva, sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat dan kesan dengan cepat!

Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang

TAWARAN HEBAT!!!
Mahukan diskaun sehingga 15% bagi semua produk-produk Shaklee? Hubungi saya sekarang!!

TAWARAN HEBAT!
Shaklee Distributor & Bussiness Leader

868991

Disclaimer :
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.

This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts