Bisnes Tips

Cara Atasi Kerisauan Semasa Mula Bisnes Produk Suplemen

08:30

Nak tahu tak antara perkara yang merisaukan saya masa mula-mula terjebak dengan bisnes ni adalah:
  • macam mana nak bercakap dengan orang tentang bisnes ni
  • macam mana nak tahu tentang peranan vitamin dalam kesihatan

Risau sungguh saya memang sampai tahap rama-rama menari dalam perut.

Tapi mentor saya selalu pesan macam ni:

  • berkongsi dan bercerita dari hati. Dari situ emosi kita akan sampai kepada pembaca. Cerita macam kita bercerita dengan dia berdepan-depan.
  • Gunakan intonasi yang sama. Cerita pengalaman sendiri sebelum dan selepas makan vitamin. Tak timbul istilah reka-reka cerita kan?
    • banyakkan membaca kerana dari membaca kita dapat tambah ilmu. Dah baca jangan peram pulak.
      Uji kefahaman kita dari hasil bacaan kita tu dengan menulis semula di FB atau blog dengan gaya bahasa kita sendiri.
    • Ataupun buat kelas dan cari kawan untuk kita ceritakan tentang bacaan kita tu. Selepas tu tanya mereka faham tak tentang topik yang kita kongsikan. Kalau faham tu tandanya bagus lah.

Dan inilah yang saya praktikkan dengan downline dan sideline semasa sesi coaching sebagai satu proses mengembangkan bisnes saya.

Lagipun saya memang sayang sangat dengan kerjaya saya sebagai seorang pensyarah tu. Kini saya masih mengajar, tapi salurannya sahaja yang berbeza, kan?

Tapi nak pandai ni bukan buat sekali je. Kena buat berulang-ulang kali sampai kita rasa selesa. Rasa serasi. Jadikan sebagai habit.

Saya percaya nak berjaya memang kena lakukan banyakkkkkk kali supaya dari situ kita boleh memperbaiki kelemahan dan kekurangan yang berlaku.

Betul tak kawan-kawan?

Jika anda ingin mencuba mana-mana produk Shaklee atau ingin menjadi sebahagian keluarga #teamdiva, sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat dan kesan dengan cepat!

Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang

TAWARAN HEBAT!!!
Mahukan diskaun sehingga 15% bagi semua produk-produk Shaklee? Hubungi saya sekarang!!

TAWARAN HEBAT!
Shaklee Distributor & Bussiness Leader

868991

Disclaimer :

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.

This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease



You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts