Set Kurus

Berjalan, Satu Senaman Yang Menakjubkan Buat Mereka Yang Malas ke Gym

09:31

Menurut Dr. Mazlifah Omar, Pakar perubatan Pemulihan (Rehabilitiasi), UiTM Private Specilist Centre, anda hanya perlu mulakan dengan bersenam selama 10 minit sehari je. Tak perlu lama-lama. Jika masa sangat mencemburui anda, letakkan sasaran 3,963 langkah sahaja setiap hari. 
Tips untuk anda mencuri masa untuk berjalan
  1. Bangun 30 minit lebih awal untuk berjalan di sekeliling kawasan rumah atau di atas treadmill
  2. Kemas rumah - mop lantai, cuci dan sental bilik air, basuh pinggan
  3. Berkebun
  4. Gunakan tangga dan bukannya lif
  5. Tukarkan "masa kopi" anda kepada "masa berjalan". Luangkan 15 minit masa minum anda dengan berjalan di sekeliling kawasan tempat kerja

Kelebihan Berjalan Yang Anda Tak Pernah Tahu
1. Memori : berjalan selama 40 minit 3 kali seminggu mampu melindungi kawasan dalam otak yang berkaitan dengan perancangan dan memori
2. Kesihatan : berjalan sebanyak 3500 langkah setiap hari mampu mengurangkan risiko diabetes sebanyak 29%
3. Jantung : 30-60 minit sehari setiap hari, secara drastik mampu mengurangkan risiko anda untuk mendapat masalah jantung
4. Mood : 30 minit sehari mampu mengurangkan simptom depresi sehingga 36%
5. Tulang :  Hanya 4 jam seminggu mampu mengurangakn risiko retak tulang peha sebanyak 43%
6. Vitamin D : dengan berjalan di kawasan terbuka, secara tidak langsung dapat meningkatkan lagi penyerapan vitamin D ke dalam tubuh kita
7. Hormon gembira : aktiviti berjalan mampu membebaskan serotonin, sejenis "hormon gembira" yang mampu membuatkan minda seseorang menjadi lebih tenang dan ceria
8. Demensia : warga tua yang berjalan 6 batu atau lebih seminggi mempunyai peluang yang lebih besar untuk mengelakkan pengecutan otak

Dalam erti kata lain, dengan mengamalkan diet untuk kurus yang betul, masa makan yang betul untuk diet serta berjalan, peluang untuk anda menurunkan berat badab akan menjadi lebih tinggi.

Pastikan Tubuh Turut Menerima Nutrisi Yang Diperlukannya
Bayangkan tubuh kita seperti sebuah dapur BBQ. Api (tenaga) yang terhasil akan menjadi marak jika kita gunakan arang (makanan) yang terbaik serta mendapat bekalan oksigen (nutrisi) yang mencukupi.
Bila apinya marak, arang akan terbakar sepenuhnya dan tiada sisa (lemak) yang tertinggal. Namun, ia berlainan jika arang yang diguna tidak bagus dan oksigen tidak mencukupi. Sisa (lemak) akan banyak terkumpul.

Jika anda faham analogi di atas, anda tentu akan mudah faham betapa nutrisi sangat penting bagi tubuh manusia. Ia bertindak sebagai pemangkin dan membantu meningkatkan kesihatan tubuh kita.

Testimoni pengguna yang BERJAYA MENURUNKAN BERAT BADAN selepas mengamalkan Vivix

Puan Norbiha binti Abu pada asalnya mengamalkan vivix untuk menemani suaminya mengalami cyst.

Kerana vivix membantu melambatkan tumbesaran cyst. Cuma apa yang bestnya, Puan ni sangat KONSISTEN mengambil vivix SEBELUM makan.

Apa yang mengembirakan, suaminya berada energetic dan mood bekerja bertambah baik.

Dan disudut hatinya berbunga kegembiraan apabila suami tersayang mula memuji badannya semakin mengecil!

Dari 72kg turun ke angka 69kg dan ke bawah! So amazing! Apa yang Puan ni perasan, kulit mukanya yang berminyak dan semakin pulih. Alhamdulillah.

Bagaimana Vivix Melakukannya?
"Red wine contains resveratrol, an antioxidant that has the ability to reduce body fat. It even reduces the accumulation of triglycerides, and seems to be especially effective when combined with a low-calories diet, says researcher Arrate Lasa, at the University of the Basque Country.
So, resveratrol –improves the positive effects of a diet, and explains why it is that the French don’t put on the weight in the first place, despite their high-fat diet."
Mulakan Langkah Pertama ke Berat Idaman Anda. Dapatkan Vivix Sekarang!

Cara 1 :
Dapatkan Vivix anda dengan klik pada ikon Vivix di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.



Cara 2 :
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat dan kesan dengan cepat!

Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang

Cara 3 :
Inginkan diskaun sehingga 15% bagi produk-produk Shaklee? Hubungi saya sekarang di nombor di bawah. Saya tunggu panggilan anda :)


Shaklee Distributor & Bussiness Leader
868991

Disclaimer :
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.

This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts