mati pucuk

8 Tips Sperma Subur dan Banyak

10:00

Teorinya mudah. Jika sperma banyak, lebih tinggi peluang sel telur disenyawakan. Jadi, cubalah 9 tips ini supaya sperma subur dan banyak.
Fakta Mengejutkan!
Berdasarkan kajian yang diterbitkan dalam Human Reproduction Update, jumlah sperma semakin menurun dalam empat dekad terakhir. Data dari 185 kajian yang memuatkan 43,000 reponden dari tahun 1973 hingga 2011 mendedahkan konsentrasi sperma menurun sekitar 1.4 peratus setiap tahun, dengan penurunan total 52 peratus selama tempoh tersebut.

Percayalah, jika anda membaca artikel ini, ada sebenarnya telah memulakan langkah pertama untuk menjadi suami yang hebat.

8 Tips Supaya Sperma Subur dan Banyak
Jika anda telah melaksanakan  tips atasi lemah tenaga batin sebelum ini, maka langkah seterusnya adalah mengamalkan tips-tips di bawah ini bagi meningkatkan tahap kesuburan sperma anda.

1. Kurangkan kehadiran radikal bebas
Radikal bebas umpama peluru "gattling gun". Ia akan menyerang sperma, merosakkannya tanpa henti sehingga ia tak sihat. Untuk atasinya, pastikan anda menjadikan makanan yang tinggi antioksidan seperti vutamin C, vitamin E atau yang lebih baik, resveratrol. 

2. Bersenam secara konsisten
Anda bersenam? Jika tidak, mulakan dari sekarang. Bersenam menjadikan tubuh anda lebih fit dan proses fisiologi tubuh akan berlaku dengan lebih efisyen. Kajian oleh penyelidik di Harvard mendapati, lelaki yang bersenam secara konsisten boleh menghasilkan lebih 33% jumlah sperma berbanding mereka yang jarang bersenam.   

3. Elakkan perkara-perkara yang boleh melemahkan sperma anda sendiri
Jika sperma anda kuat dan mampu bertahan untuk "perjalanan"nya ke sel telur, peluang pensenyawaan akan meningkat. Jadi tolong elak 4 perkara ini

  • Meletakkan handphone pada poket seluar anda
  • Memakai seluar yang ketat
  • Mandi sauna atau air panas
  • Meletakkan laptop di atas riba
Jika anda melakukannya, anda akan mendedahkan "kilang sperma" kepada haba yang tak diperlukan dan mengurangkan proses penghasilan sperma

4. Elakkan penggunaan pelincir yang mengandungi baham kimia bersifat spermicide
Bagi meningkatkan "kehangatan" hubungan intim suami isteri, ada juga yang menggunakan "lubricant". Jika anda berhasrat menggunakannya, baca label dan pastikan ia selamat dan tidak mengandungi bahan spermisid (membunuh sperma).

5. Kurangkan atau berhenti merokok
Racun apa yang tiada dalam rokok? Jika anda mahukan sperma yang sihat dan banyak, elakkan terus rokok ini. Bahan-bahan di dalamnya bukan sahaja boleh membunuh sperma, tetapi radikal bebas yang dihasilkannya akan menyebabkan seluruh tubuh anda pun akan terima akibatnya. 

6. Kawal atau kurangkan stress
Stress memberi kesan yang sangat besar terhadap fisiologi tubuh. Ia akan meningkatkan penghasilan hormon kortisol dan pada masa yang sama meningkatkan penghasilan radikal bebas dan menurunkan fungsi detoks oleh organ badan.

7. Kawal berat badan
Jumlah tisu lemak atau adipos yang tinggi adalah penyebab kepada penurunan penghasilan hormon testosterone.

8. Dapatkan nasihat pakar sakit tuan
Doktor boleh membantu membuat diagnosis yang tepat serta memberikan pilihan rawatan yang boleh anda lakukan bagi mengatasi masalah sperma anda.

4 Kebaikan Vitamin E Untuk Lelaki

(1) Hentikan aktiviti radikal bebas yang boleh merosakkan sperma anda
Vitamin E memainkan peranan dalam menentang tindakan pengoksidaan oleh radikal bebas. Ia sangat bagus untuk tingkatkan kesihatan golongan perokok & lelaki yang terdedah kepada risiko penyakit kardiovaskular

Keadaan teroksida tu ala-ala macam epal kalau dibuang kulit dibiarkan terdedah kepada udara.

(2) Meningkatkan sistem imun
Dengan adanya perlindungan antioksidan, sistem pertahanan tubuh dari serangan jangkitan juga dapat ditingkatkan!

(3) Melindungi jantung

(4) Meningkatkan kesuburan
Vitamin E membantu mengurangkan kerosakan pada sel-sel sperma yang biasanya terdedah kepada serangan radikal bebas


Anda Inginkan Antioksidan Yang Lebih Baik?
Resveratrol di dalam Vivix adalah jawapannya!!

a) Meningkatkan proses biogenesis mitokondria
Mitokondria adalah stesen janakuasa tenaga bagi sel. Resveratrol membantu insulin bawa masuk gula ke dalam sel untuk ditukar menjadi tenaga. Pada masa yang sama, resveratrol membantu meningkatkan bilangan mitokondria melalui biogenesis mitokondria. Ini akhirnya akan meningkatkan jumlah tenaga yang dihasilkan dan menjadikan pengamal Vivix lebih bertenaga.
vivix tingkatkan aktiviti mitokondria
b) Memperlahankan Proses Inflamasi/ Keradangan
Resveratrol, anthocyanin daripada ekstrak Elderberry dan polifenol-polifenol lain di dalam Vivix bertindak sebagai antioksidan yang efektif dalam menghalang pembentukan radikal-radikal bebas. Maka, sperma akan terselamat dari rosak.

c) Melambatkan proses pembentukan protein AGE
Dengan membantu melambatkan penghasilan protein AGE yang terhasil akibat kerosakan sel, pelbagai turutan proses yang membawa kepada penuaan dan penyakit-penyakit kronik termasuklah kerosakan pada struktur buah pinggang dapat diperlahankan.

d) Melindungi sel dari kerosakan DNA
Sebarang penghasilan sel adalah berdasarkan maklumat yang diperoleh daripada DNA. Jika DNA rosak, sel-sel yang terhasil adalah tidak sihat dan tidak dapat menjalankan tugas dengan efektif.

Resveratrol telah terbukti membantu melindungi sel daripada kerosakan DNA dan memperlahankan proses pemendekan struktur telomere pada DNA melalui kajian oleh Dr Elizabeth Blackburn, pemenang Nobel Prize in Physiology or Medicine 2009.
**Cross-Sectional Analysis of Telomere Length in People 33-80 Years of Age: Effects of Dietary Supplementation. Harley CB et al. (2014) 55th Annual Conference, JACN, Vol. 33(5), p414.

Apabila DNA berjaya dilindungi daripada rosak, kerosakan yang lebih teruk akan dapat dielakkan dan proses penghasilan sel-sel baru yang sihat akan berjalan dengan lebih lancar.

Mengapa Vivix?
Resveratrol merupakan satu bahan aktif yang terbukti mampu membantu menurunkan bacaan gula di dalam darah. Namun, resveratrol di dalam Vivix adalah lebih unik kerana diperkaya dengan beberapa polifenol yang dipilih khas yang mampu meningkatkan keberkesanan resveratrol hampir 13 kali ganda dalam menjalankan tugasnya!


Adakah Ia Berkesan?

Testimoni #1:

Jom Order Vivix Shaklee Sekarang

Cara 1 :
Dapatkan Vivix anda dengan klik pada ikon Vivix di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.



Cara 2 :
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat dan kesan dengan cepat!

Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang

Cara 3 :
Inginkan diskaun sehingga 15% bagi produk-produk Shaklee? Hubungi saya sekarang di nombor di bawah. Saya tunggu panggilan anda :)


Shaklee Distributor & Bussiness Leader
868991

Disclaimer :
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.

This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts