mati pucuk

Lemah Tenaga Batin akibat Paras Gula Tinggi adalah Isyarat Awal Penyakit Parkinson?

18:34

Tahukah anda, lelaki yang menghidap diabetes dan disfungsi ereksi hampir 3 kali lebih berisiko didiagnosis penyakit Parkinson? Kajian ini baru sahaja diterbitkan dalam Journal of Clinical Neurology pada bulan Jun 2017 yang lalu. 

Dan ini bukan kajian yang kecil ya? Seramai 3000 lelaki yang telah disahkan menghidap disfungsi ereksi telah diambil sebagai subjek dan lebih 12,000 lelaki yang sihat diambil sebagai perbandingan. Dan hasil kajian ini telah saya kongsikan di atas. Mengejutkan bukan? Tapi, adakah anda sedar bahawa disfungsi ereksi adalah salah satu komplikasi apabila paras gula tidak terkawal?

Bagi mengurangkan risiko masalah ini terus merebak. matlamat utama perlu diletakkan untuk memastikan paras gula sentiasa terkawal. Jika ini gagal dilakukan, risiko untuk komplikasi lain pula akan meningkat.

Petua Mujarab Atasi Paras Gula Yang Tinggi Dalam Darah
1.  Ambil ubat anda dengan betul dan konsisten
Jangan culas-culas dalam hal ini. Kerana ubat-ubatan ini akan memastikan paras gula anda berada paras yang terkawal. Dos yang dipilih adalah yang terbaik berdasarkan penilaian semasa Pegawai Perubatan yang menilai anda. Apabila paras anda terkawal secara konsisten, risiko komplikasi penyakit kencing manis akan dapat diturunkan ke paras minima.

2. Melakukan "self-monitoring of blood glucose (SMBG)" 
Kajian membuktikan pesakit yang membuat "self-monitoring" menunjukkan peningkatan dan kawalan yang lebih baik terhadap penyakit mereka
 Self-monitoring Blood Glucose

Bersenam sebenarnya mampu membantu tubuh untuk meningkatkan tahap penggunaan gula dan seterusnya memastikan paras gula berada di paras optimum.

Kandungan rokok yang tinggi paras bahan-bahan beracun boleh mengakibatkan pelbagai masalah terhadap sistem di dalam badan. Malah ia boleh meningkatkan tahap inflamasi di dalam badan.
5. Amalkan diet yang seimbang
Diet yang seimbang membantu tubuh untuk berada dalam tahap optimum. Apabila ini berlaku, tubuh dapat mengawal paras gula dengan baik dan membantu dalam proses pemulihan akibat komplikasi paras gula yang tinggi.

6. Kawal tekanan atau stress
Tekanan pada diri akan menyebabkan badan anda merembeskan hormon kortisol yang menghalang keberkesanan testosteron serta hormon-hormon lain. Jadi, jika kehidupan seharian anda menyebabkan anda terlalu tertekan, mungkin sudah sampai masanya anda membuat sedikit perubahan dalam hidup anda

7. Kurangkan pengambilan gula
Kandungan gula yang tinggi akan menyebabkan paras insulin meningkat dalam badan. Dan pertambahan paras insulin akan mengakibatkan pelbagai masalah termasuklah penurunan fungsi testosteron.

8. Amalkan pengambilan suplemen yang sesuai bagi membantu memastikan paras gula terkawal
Pengambilan suplemen dengan kebenaran Pegawai Perubatan anda boleh membantu anda memastikan paras gula berada di paras yang optimum. 

Suplemen yang mengandungi resveratrol telah dikaji secara saintifik dilihat sebagai pilihan terbaik dalam membantu meningkatkan kualiti hidup pengamalnya sepertimana mereka ini.

Bagaimana Resveratrol di dalam Vivix Boleh Membantu?

a) Mengurangkan Kerintangan Insulin
Kajian telah membuktikan bahawa resveratrol mampu membantu untuk mengurangkan rintangan insulin iaitu satu keadaan di mana sel menjadi tidak sensitif terhadap kehadiran insulin.
insulin resistance
Kehadiran insulin yang tinggi di dalam darah akan mengakibatkan pelbagai mekanisme yang membawa kerosakan dan masalah kepada tubuh badan seperti di bawah:
kesan insulin
Apabila rintangan insulin berjaya dikurangkan, gula di dalam darah akan dapat dibawa masuk ke dalam sel, menurunkan kandungan gula di dalam darah dan meningkatkan keupayaan sel untuk menghasilkan tenaga.

b) Meningkatkan proses biogenesis mitokondria
Apabila gula berjaya dibawa masuk ke dalam sel, gula ini akan diproses oleh mitokondria yang berfungsi sebagai "stesen janakuasa tenaga" di dalam sel. Pada masa yang sama, resveratrol membantu meningkatkan bilangan mitokondria melalui biogenesis mitokondria. Ini akhirnya akan meningkatkan jumlah tenaga yang dihasilkan dan menjadikan pengamal Vivix lebih bertenaga.
vivix tingkatkan aktiviti mitokondria
c) Memperlahankan Proses Inflamasi/ Keradangan
Resveratrol, anthocyanin daripada ekstrak Elderberry dan polifenol-polifenol lain di dalam Vivix bertindak sebagai antioksidan yang efektif dalam menghalang pembentukan radikal-radikal bebas.

Radikal bebas adalah punca utama berlakunya kerosakan sel melalui proses inflamasi dan apabila proses ini dapat diperlahankan, kerosakan yang lebih teruk pada pada organ-organ akan dapat dihentikan.

4. Melambatkan proses pembentukan protein AGE
Dengan membantu melambatkan penghasilan protein AGE yang terhasil akibat kerosakan sel, pelbagai turutan proses yang membawa kepada penuaan dan penyakit-penyakit kronik termasuklah kerosakan pada struktur buah pinggang dapat diperlahankan.

5. Melindungi sel dari kerosakan DNA
Sebarang penghasilan sel adalah berdasarkan maklumat yang diperoleh daripada DNA. Jika DNA rosak, sel-sel yang terhasil adalah tidak sihat dan tidak dapat menjalankan tugas dengan efektif.

Resveratrol telah terbukti membantu melindungi sel daripada kerosakan DNA dan memperlahankan proses pemendekan struktur telomere pada DNA melalui kajian oleh Dr Elizabeth Blackburn, pemenang Nobel Prize in Physiology or Medicine 2009.
**Cross-Sectional Analysis of Telomere Length in People 33-80 Years of Age: Effects of Dietary Supplementation. Harley CB et al. (2014) 55th Annual Conference, JACN, Vol. 33(5), p414.

Apabila DNA berjaya dilindungi daripada rosak, kerosakan yang lebih teruk akan dapat dielakkan dan proses penghasilan sel-sel baru yang sihat akan berjalan dengan lebih lancar.

Bagaimana Resveratrol Membantu Lemah Tenaga Batin atau Disfungsi Ereksi?
Selain membantu dalam mengoptimakan penggunaan gula dalam badan, resveratrol boleh juga membantu mereka yang mengalami  lemah tenaga batin akibat komplikasi diabetes. Macam serampang dua mata la.

  1. Kajian terdahulu mendapati resveratrol mampu meningkatkan penghasilan eNOS dengan mengaktifkan enzim yang bertanggungjawab membentuknya iaitu nitric oxide synthase.
  2. Kajian terbaru menunjukkan resveratrol berpotensi bertindak secara terus ke atas enzim phosphodiesterase.  Jika enzim ini boleh dikawal, cGMP akan terus berada pada paras yang tinggi pada masa yang lebih lama. Ini bermakna zakar boleh menegang untuk tempoh yang lebih lama.
Mengapa Vivix?
Resveratrol merupakan satu bahan aktif yang terbukti mampu membantu menurunkan bacaan gula di dalam darah. Namun, resveratrol di dalam Vivix adalah lebih unik kerana diperkaya dengan beberapa polifenol yang dipilih khas yang mampu meningkatkan keberkesanan resveratrol hampir 13 kali ganda dalam menjalankan tugasnya!


Adakah Ia Berkesan?

Testimoni #1:

Testimoni #2:


Jom Order Vivix Shaklee Sekarang

Cara 1 :
Dapatkan Vivix anda dengan klik pada ikon Vivix di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.



Cara 2 :
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat dan kesan dengan cepat!

Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang

Cara 3 :
Inginkan diskaun sehingga 15% bagi produk-produk Shaklee? Hubungi saya sekarang di nombor di bawah. Saya tunggu panggilan anda :)


Shaklee Distributor & Bussiness Leader
868991

Disclaimer :
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.

This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts