mati pucuk

9 Tips Sperma Yang Subur Sebagai Ikhtiar Isteri Cepat Mengandung

12:28

Apabila tak mengandung je, salahkan sang isteri. Semua salahkan isteri. Tapi tahukah anda wahai para suami, anda juga ada "sumbangan" dalam hal ini? Jadi ini 9 Tips Sperma Yang Subur Sebagai Ikhtiar Isteri Mudah Mengandung.
tips sperma yang subur
9 Tips Sperma Yang Subur Sebagai Ikhtiar Isteri Mudah Mengandung
Jika anda telah melaksanakan  tips atasi lemah tenaga batin sebelum ini, maka langkah seterusnya adalah mengamalkan tips-tips di bawah ini bagi meningkatkan tahap kesuburan sperma anda.

1. Kurangkan kehadiran radikal bebas
Sperma tak sepenuhnya berbentuk sepertimana yang kita ketahui. Malah, lebih 90% sperma yang berenang ke arah telur adalah tidak sihat. Ini mengurangkan kemungkinan untuk ia menembusi sel telur dan memulakan proses pensenyawaan.
Kecacatan ini mungkin berlaku akibat serangan radikal bebas di dalam tubuh. Oleh yang demikian, amalkan makanan yang kaya dengan antioksidan seperti vitamin C, vitamin E dan juga resveratrol.

2. Bersenam secara konsisten
Bagi seorang lelaki yang normal, sebanyak 15 hingga 150 juta sperma akan dikeluarkan setiap kali berlakunya ejakulasi. Namun begitu, kajian oleh penyelidik di Harvard mendapati, lelaki yang bersenam secara konsisten boleh menghasilkan lebih 33% jumlah sperma berbanding mereka yang jarang bersenam.  Ini kerana senaman membantu membakar lemak dan pada masa yang sama membantu meningkatkan testosteron.

3. Tingkatkan tahap kekuatan sperma untuk berenang dengan lebih cepat
Secara umumnya, sperma perlu menembusi sel telur dalam tempoh 12-14 jam selepas ia "memulakan perjalanan" di dalam tiub Fallopio. Ini adalah tempoh sperma dapat bertahan selepas ejakulasi. Kejayaan sperma untuk memasuki sel telur bergantung kepada berapa cepat ia berenang ke sel telur.

Oleh yang demikiam, elakkan meletakkan telefon bimbit di dalam saku seluar hadapan atau berdekatan dengan bahagian zakar. Ini kerana, kajian oleh Cleveland Clinic mendapati, lelaki yang meletakkan telefon bimbit di dalam poket akan menyebabkan sperma menjadi kurang aktif bergerak akibat gangguan gelombang elektromagnetik dari telefon bimbit.

4. Elakkan penggunaan pelincir yang mengandungi baham kimia bersifat spermicide
Pelincir sering digunakan oleh pasangan suami isteri bagi meningkatkan ghairah dalam hubungan intim. Namun pemilihan bahan pelincir yang salah seperti yang mengandungi bahan kimia yang berbahaya boleh mengakibatkan kematian sperma dan mengurangkan kebarangkalian sperma untuk menembusi sel telur. 

Oleh yang demikian, pilih pelincir atau "lubricant" yang dibuat daripada bahan bukan bersifat "spermicide". Atau lebih baik, tingkatkan rangsangan atau "foreplay" supaya "pelincir semulajadi" lebih banyak dihasilkan.

5. Elakkan Suhu Yang Terlalu Panas
Sauna atau mandian air panas secara kerap adalah tidak digalakkan kerana ia boleh mengganggu suhu optimum penghasilan sperma.  Malah, meletakkan laptop di atas riba juga tidak digalakkan atas sebab yang sama

6. Kurangkan atau berhenti merokok
Berhenti merokok adalah pilihan terbaik buat perokok kerana rokok mengandungi pelbagai bahan kimia yang boleh memberi kesan secara terus terhadap kesihatan sperma. Malah, tabiat merokok boleh meningkatkan penghasilan radikal bebas yang boleh merosakkan sperma.
7. Kawal atau kurangkan stress
Stress memberi kesan yang sangat besar terhadap fisiologi tubuh. Ia akan meningkatkan penghasilan hormon kortisol dan pada masa yang sama meningkatkan penghasilan radikal bebas dan menurunkan fungsi detoks oleh organ badan.

8. Kawal berat badan
Jumlah tisu lemak atau adipos yang tinggi adalah penyebab kepada penurunan penghasilan hormon testosterone.

9. Dapatkan nasihat pakar sakit tuan
Doktor boleh membantu membuat diagnosis yang tepat serta memberikan pilihan rawatan yang boleh anda lakukan bagi mengatasi masalah sperma anda.

4 Kebaikan Vitamin E Untuk Lelaki

(1) Bertindak sebagai Antioksidan
Vitamin E memainkan peranan dalam menentang tindakan pengoksidaan oleh radikal bebas. Ia sangat bagus untuk tingkatkan kesihatan golongan perokok & lelaki yang terdedah kepada risiko penyakit kardiovaskular

Keadaan teroksida tu ala-ala macam epal kalau dibuang kulit dibiarkan terdedah kpd udara.

(2) Meningkatkan sistem imun
Dengan adanya perlindungan antioksidan, sistem pertahanan tubuh dari serangan jangkitan juga dapat ditingkatkan!

(3) Melindungi jantung

(4) Meningkatkan kesuburan
Vitamin E membantu mengurangkan kerosakan pada sel-sel sperma yang biasanya terdedah kepada serangan radikal bebas


Bagaimana Pula Resveratrol di dalam Vivix Boleh Membantu?
1. Kajian terdahulu mendapati resveratrol mampu meningkatkan penghasilan eNOS dengan mengaktifkan enzim yang bertanggungjawab membentuknya iaitu nitric oxide synthase.
2. Kajian terbaru menunjukkan resveratrol berpotensi bertindak secara terus ke atas enzim phosphodiesterase.  Jika enzim ini boleh dikawal, cGMP akan terus berada pada paras yang tinggi pada masa yang lebih lama. Ini bermakna zakar boleh menegang untuk tempoh yang lebih lama.
3. Erectile Dysfunction merupakan salah satu komplikasi jika paras gula tidak dikawal dengan betul. Resveratrol boleh MEMBANTU :

a) Mengurangkan Kerintangan Insulin
Kajian telah membuktikan bahawa resveratrol mampu membantu untuk mengurangkan rintangan insulin iaitu satu keadaan di mana sel menjadi tidak sensitif terhadap kehadiran insulin.
insulin resistance

Kehadiran insulin yang tinggi di dalam darah akan mengakibatkan pelbagai mekanisme yang membawa kerosakan dan masalah kepada tubuh badan seperti di bawah:
kesan insulin

Apabila rintangan insulin berjaya dikurangkan, gula di dalam darah akan dapat dibawa masuk ke dalam sel, menurunkan kandungan gula di dalam darah dan meningkatkan keupayaan sel untuk menghasilkan tenaga.

b) Meningkatkan proses biogenesis mitokondria
Apabila gula berjaya dibawa masuk ke dalam sel, gula ini akan diproses oleh mitokondria yang berfungsi sebagai "stesen janakuasa tenaga" di dalam sel. Pada masa yang sama, resveratrol membantu meningkatkan bilangan mitokondria melalui biogenesis mitokondria. Ini akhirnya akan meningkatkan jumlah tenaga yang dihasilkan dan menjadikan pengamal Vivix lebih bertenaga.
vivix tingkatkan aktiviti mitokondria
c) Memperlahankan Proses Inflamasi/ Keradangan
Resveratrol, anthocyanin daripada ekstrak Elderberry dan polifenol-polifenol lain di dalam Vivix bertindak sebagai antioksidan yang efektif dalam menghalang pembentukan radikal-radikal bebas.

Radikal bebas adalah punca utama berlakunya kerosakan sel melalui proses inflamasi dan apabila proses ini dapat diperlahankan, kerosakan yang lebih teruk pada pada organ-organ akan dapat dihentikan.

4. Melambatkan proses pembentukan protein AGE
Dengan membantu melambatkan penghasilan protein AGE yang terhasil akibat kerosakan sel, pelbagai turutan proses yang membawa kepada penuaan dan penyakit-penyakit kronik termasuklah kerosakan pada struktur buah pinggang dapat diperlahankan.

5. Melindungi sel dari kerosakan DNA
Sebarang penghasilan sel adalah berdasarkan maklumat yang diperoleh daripada DNA. Jika DNA rosak, sel-sel yang terhasil adalah tidak sihat dan tidak dapat menjalankan tugas dengan efektif.

Resveratrol telah terbukti membantu melindungi sel daripada kerosakan DNA dan memperlahankan proses pemendekan struktur telomere pada DNA melalui kajian oleh Dr Elizabeth Blackburn, pemenang Nobel Prize in Physiology or Medicine 2009.
**Cross-Sectional Analysis of Telomere Length in People 33-80 Years of Age: Effects of Dietary Supplementation. Harley CB et al. (2014) 55th Annual Conference, JACN, Vol. 33(5), p414.

Apabila DNA berjaya dilindungi daripada rosak, kerosakan yang lebih teruk akan dapat dielakkan dan proses penghasilan sel-sel baru yang sihat akan berjalan dengan lebih lancar.

Mengapa Vivix?
Resveratrol merupakan satu bahan aktif yang terbukti mampu membantu menurunkan bacaan gula di dalam darah. Namun, resveratrol di dalam Vivix adalah lebih unik kerana diperkaya dengan beberapa polifenol yang dipilih khas yang mampu meningkatkan keberkesanan resveratrol hampir 13 kali ganda dalam menjalankan tugasnya!


Adakah Ia Berkesan?

Testimoni #1:

Jom Order Vivix Shaklee Sekarang

Cara 1 :
Dapatkan Vivix anda dengan klik pada ikon Vivix di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.



Cara 2 :
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat dan kesan dengan cepat!

Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang

Cara 3 :
Inginkan diskaun sehingga 15% bagi produk-produk Shaklee? Hubungi saya sekarang di nombor di bawah. Saya tunggu panggilan anda :)


Shaklee Distributor & Bussiness Leader
868991

Disclaimer :
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.

This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts