Set Kurus

Petua Diet Untuk Kurus Dengan Mudah dan Berkesan Supaya Tak Perlu Telan Air Liur Tengok Makanan Depan Mata

12:00

Turunkan berat badan? Capai berat badan ideal? BMI yang terbaik? Semua itu adalah impian paling agung bagi setiap orang sekarang ini. Impian tu ada, kalau buat aerobik, rasanya hangat-hangat tahi ayam je. Selepas 2-3 sesi, mesti dah give up. Jadi saya kongsikan Petua Diet Untuk Kurus Dengan Mudah dan Berkesan Supaya Tak Terliur Tengok Makanan Depan Mata.

Senaman Hanya 30%?
Tahukah anda, sekiranya ingin menurunkan berat badan, senaman hanya 30 peratus? Ariane Hundt, pengajar dan jrulatih peribadi di Brooklyn Bridge Boot Camp, New York berkata "selebihnya anda harus mengambil makanan yang betul dan bersikap positif". Hanya beberapa minit diperlukan untuk menghabiskan makanan 1000 kalori tetapi berjam-jam masa diperlukan untuk membakarnya.
Petua Diet Untuk Kurus Dengan Mudah dan Berkesan
1) Amal Formula "BMV" iaitu Balanced, Moderate dan Variety
Jika ingin tubuh sihat dan tidak mahu diserang sebarang penyakit kronik, selian bersenam, amalkan pemakanan yang sihat dan ikut formula BMV ini.
  • Balanced
    • Seseorang perlu ambil makanan daripada semua kumpulan yang terkandung dalam piramid makanan
  • Moderate
    • Bersederhanalah apabila makan. Jika kita amalkan diet tinggi protein tanpa mengambil makanan lain, bahaya untuk kesihatan kita.
    • Dan kalau kita amalkan diet tanpa protein dengan menggantikannya dengan makanan lain, juga sama bahanya untuk kesihatan kita.
    • Point yang harus diingat adalah makanan yang diambil haruslah cukup kuantiti protein, karbohidrat dan mineral lain supaya ia boleh membekalkan nutrien yang sempurna kepada tubuh.
  • Variety
    • Pelbagaikan hidangan dalam makanan. Kalau kita hendak ambil kesemua jenis protein dalam satu hidangan, pastinya kita tak mampu.
    • Jadi jalan mudahnya, pelbagaikan makanan supaya badan dapat menyerap nutrien-nutrien penting yang terdapat dalam makanan tersebut dengan sempurna.

2) Suku-suku Separuh
Konsep “Suku-Suku Separuh” adalah merupakan satu inisiatif yang baru diperkenalkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia bagi membantu rakyat Malaysia supaya menjadi lebih sihat menerusi amalan pemakanan.
Ia sungguh senang difahami, yakni suku bahagian pinggan diisi dengan sumber karbohidrat seperti nasi atau roti; suku pinggan lagi diisi dengan sumber protein seperti ikan, ayam, daging dan kekacang manakala separuh pinggan lagi diisi dengan buah dan sayur.

Dengan mengamalkan konsep ini, seseorang dapat mengelakkan masalah obesiti yang akan membawa pelbagai penyakit tidak berjangkit yang semakin menular dalam kalangan Rakyat Malaysia.

3) Lengkapkan pengambilan nutrisi dengan suplemen
Tubuh yang mendapat nutrisi yang lengkap mampu membantu tubuh untuk berfungsi pada tahap optimum. Ini bermakna, ia mampu menggunakan semua nutrisi yang diterima untuk 100% digunakan oleh tubuh. Ini bermakna, lebih banyak tenaga dapat dihasilkan, penghasilan lemak akan menurun dan lemak sedia ada akan lebih banyak dibakar.

Namun, ramai yang mengatakan kita mampu mendapatkan nutrisi yang lengkap melalui pemakanan. Persoalannya, adakah makanan yang kita ambil berkualiti? 

Jadi, apakah ada cara untuk anda mendapatkan nutrisi yang lengkap dan terbaik untuk diri anda? Anda ada 3 pilihan, Pertama, tanam sayur dan bela haiwan-haiwan ini sendiri. Kedua, amalkan penggunaan sayur-sayuran organik. Ketiga adalah dengan mengambil suplemen yang boleh membantu melengkapkan keperluan nutrisi anda dan pada masa yang sama membantu anda menurunkan berat badan anda sepertimana yang anda idam-idamkan.

Testimoni pengguna yang BERJAYA MENURUNKAN BERAT BADAN selepas mengamalkan Vivix

Puan Norbiha binti Abu pada asalnya mengamalkan vivix untuk menemani suaminya mengalami cyst.

Kerana vivix membantu melambatkan tumbesaran cyst. Cuma apa yang bestnya, Puan ni sangat KONSISTEN mengambil vivix SEBELUM makan.

Apa yang mengembirakan, suaminya berada energetic dan mood bekerja bertambah baik.

Dan disudut hatinya berbunga kegembiraan apabila suami tersayang mula memuji badannya semakin mengecil!

Dari 72kg turun ke angka 69kg dan ke bawah! So amazing! Apa yang Puan ni perasan, kulit mukanya yang berminyak dan semakin pulih. Alhamdulillah.

Bagaimana Vivix Melakukannya?
"Red wine contains resveratrol, an antioxidant that has the ability to reduce body fat. It even reduces the accumulation of triglycerides, and seems to be especially effective when combined with a low-calories diet, says researcher Arrate Lasa, at the University of the Basque Country.
So, resveratrol –improves the positive effects of a diet, and explains why it is that the French don’t put on the weight in the first place, despite their high-fat diet."
Mulakan Langkah Pertama ke Berat Idaman Anda. Dapatkan Vivix Sekarang!

Cara 1 :
Dapatkan Vivix anda dengan klik pada ikon Vivix di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.



Cara 2 :
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat dan kesan dengan cepat!

Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang

Cara 3 :
Inginkan diskaun sehingga 15% bagi produk-produk Shaklee? Hubungi saya sekarang di nombor di bawah. Saya tunggu panggilan anda :)


Shaklee Distributor & Bussiness Leader
868991

Disclaimer :
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.

This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts