Air Kencing Berbuih

Inginkan Tubuh Sado, Tapi Air Kencing Pula Berbuih?Anda Kena Baca Ini...

21:30

Hajat nak jadi Abang Sado macam Zul Ariffin dalam drama Rindu Awak 200%, tapi tiba-tiba terkejut bila air kencing berbuih. Alamak, kenapa pulak ni? Buah pinggang rosak ke?

Tahukah Anda Kenapa Air Kencing Boleh Berbuih?
Sepertimana yang pernah saya kongsikan sebelum ini, air kencing berbuih mungkin salah satu petanda awal buah pinggang bocor. Dan ia berlaku apabila air kencing yang sepatutnya bersih, kini mengandungi protein.

Dalam keadaan normal, protein tidak boleh melalui glomerulus atau "penapis buah pinggang" kerana sifatnya yang besar. Namun, apabila berlaku kerosakan atau buah pinggang menjadi bocor, protein boleh melalui buah pinggang dan keluar bersama air kencing. Hasilnya, proteinuria seperti di dalam gambar di bawah akan berlaku.

air kencing berbuih tanda buah pinggang bocor

Apa Kaitannya Dengan Mereka Yang Mahu Menjadi Abang Sado?
Jangan khuatir, salah satu punca berlakunya proteinuria atau air kencing berbuih ini adalah kerana pengambilan protein dalam jumlah yang tinggi. Perkara ini adalah lazim bagi mereka yang dalam proses membina badan yang sememangnya banyak meningkatkan pengambilan protein mereka.

Keadaan ini tidak mendatangkan mudarat jika berlaku dalam tempoh masa yang pendek. Namun jika berterusan, anda perlu mempertimbangkan untuk mendapatkan nasihat daripada pakar perubatan berkenaan hal ini kerana jika ia dibiarkan berlarutan, anda mungkin berisiko mengalami kerosakan buah pinggang.

TESTIMONI
Klu aku kan buah pinggang.. aku review 2x sudah di Queen bilang doktor dalam air kencing ku tiada protein sudah..Sebelum ini ada protein tuh..doktor bilang pun good news :)

Nephrotic syndrome vivix


Jadi Bagaimana Resveratrol Boleh Membantu?

1. Memperlahankan Proses Inflamasi/Keradangan
Resveratrol, anthocyanin daripada ekstrak Elderberry dan polifenol-polifenol lain di dalam Vivix bertindak sebagai antioksidan yang efektif dalam menghalang pembentukan radikal-radikal bebas. 

Radikal bebas adalah punca utama berlakunya kerosakan sel melalui proses inflamasi dan apabila proses ini dapat diperlahankan, kerosakan yang lebih teruk pada struktur buah pinggang yang bocor akan dapat dikawal ke paling tahap minima.

2. Melambatkan proses pembentukan protein AGE
Protein AGE yang terhasil akibat kerosakan sel yang tidak dikawal akan mengakibatkan pelbagai turutan proses yang membawa kepada penuaan dan penyakit-penyakit kronik termasuklah kerosakan pada struktur buah pinggang. Resveratrol mampu bertindak melambatkan proses pembentukan protein ini dan memperlahankan kerosakan daripada terus terjadi.

3. Melindungi sel dari kerosakan DNA
Hasil kawalan terhadap proses inflamasi dan penghasilan protein AGE oleh resveratrol, ia memberi sedikit masa kepada tubuh untuk memulakan proses pemulihan sel-sel buah pinggang yang dipanggil nefron.

Namun, penghasilan sel adalah berdasarkan maklumat yang diperoleh daripada DNA. Jika DNA rosak, sel-sel yang terhasil adalah tidak sihat dan tidak dapat menjalankan tugas dengan efektif.

Resveratrol telah terbukti membantu melindungi sel daripada kerosakan DNA dan memperlahankan proses pemendekan struktur telomere pada DNA melalui kajian oleh Dr Elizabeth Blackburn, pemenang Nobel Prize in Physiology or Medicine 2009
**Cross-Sectional Analysis of Telomere Length in People 33-80 Years of Age: Effects of Dietary Supplementation. Harley CB et al. (2014) 55th Annual Conference, JACN, Vol. 33(5), p414.



Apabila DNA berjaya dilindungi daripada rosak, kerosakan yang lebih teruk akan dapat dielakkan dan proses penghasilan sel-sel baru yang sihat akan berjalan dengan lebih lancar. Ini akan membantu proses baik pulih struktur buah pinggang dan insyaAllah, sebarang simptom berkaitan kerosakan buah pinggang akan bertambah baik.

4. Meningkatkan Biogenesis Mitokondria
Pengambilan Vivix membantu penghasilan mitokondria yang berfungsi sebagai kilang penjana tenaga bagi sel. Bagi atlit atau mereka yang dalam proses membina badan, peningkatan penghasilan tenaga adalah amat membantu anda dalam proses mendapatkan tahap kecergasan yang anda impikan. 

Mengapa Vivix?
Resveratrol merupakan satu bahan aktif yang terbukti mampu membantu menurunkan bacaan gula di dalam darah. Namun, Vivix adalah lebih unik kerana diperkaya dengan beberapa polifenol  yang dipilih khas yang mampu meningkatkan keberkesanan resveratrol hampir 13 kali ganda dalam menjalankan tugasnya!
polifenol di dalam Vivix meningkatkan keberkesanan resveratrol
Jom Order Vivix Shaklee Sekarang

Cara 1 :

Dapatkan Vivix anda dengan klik pada ikon Vivix di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.
Vivix (1 botol)

Vivix( 2 botol)


TAWARAN HEBAT!
Cara 2 :
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat  dan kesan dengan cepat!

Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang


p/s : Jika anda hubungi saya, saya akan kongsikan rahsia bagaimana untuk dapatkan Vivix dengan harga yang terbaik tau :)

Cara 3 :
Mahukan produk Shaklee yang hebat ini atau mana-mana produk lain dengan diskaun sehingga 15%? Hubungi saya segera supaya saya dapat kongsikan rahsia ini dengan anda.

Shaklee Distributor & Bussiness Leader

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts