gout

3 Hari Gout Sembuh Tanpa Painkiller! Ini Yang Abah Mertua Saya Buat

17:46

Bagi abah mertua saya, gout memang tak holeh dipisahkan. Bukan maksud saya sentiasa berlaku, Dia sangat jaga diet dan amalkan tips-tips untuk turunkan asid urik. Tapi salah makan sikit je, pagi esok mesti akan bengkak. In the end, ke klinik dan dapat suntikan Diclofenac a.k.a painkiller. Tapi kali ini gout sembuh tanpa painkiller dalam 3 hari je tau.
Gout Sembuh 3 hari tanpa painkiller

Apa Rahsia Abah Mertua Untuk Gout Sembuh Cepat?

Baru-baru ni abah mertua kena gout lagi. Senang je nak tau. Kaki memang akan bengkak dan kawasan yang bengkak tu akan merah dan panas. Jika sebelum ni, boleh je bawa ke klinik dan cucuk. Tapi abah mertua buat masa ni masih dalam pemulihan selepas pembedahan psoas abscess yang lalu. Jadi susah la sikit.

Jadi apa kakak ipar saya buat? Dia tambah frekuensi Vivix. Selalunya pagi-pagi abah mertua dah makan 1 sudu Vivix (ni rahsia pemulihan abah mertua tau). Sekarang ni kakak ipar saya bagi abah mertua makan 1 sudu pagi dan 1 sudu malam.

Perubahannya? Bengkak di kaki abah mertua susut selepas 3 hari. Dia sendiri pun kagum dengan apa yang jadi.

Apakah Beza Dengan Sebelumnya?

Pilihan 1:
Cucuk painkiller sekali, makan ubat Diclofenac 3 kali sehari dan makan ubat Colchicine untuk turunkan kandungan asid urik secepat mungkin. Ubat colchicine tu pula kena makan sampai cirit birit tau. Dan bila dah cirit birit, dah satu hal untuk makan Smecta dan minum air banyak-banyak untuk elak dehydration. Kesimpulannya, pemulihan akibat gout dan kemudian cirit birit akibat makan ubat gout ambil masa seminggu.

Pilihan 2:
Instead of makan sekali sehari, amal Vivix 1 sudu 2 kali sehari. Alhamdulillah, selepas 3 hari, bengkak di kaki abah mertua surut dan tanpa apa-apa side effect berbanding hampir 7 hari dengan macam-macam sakit yang lain.

Jadi, manakah pilihan anda?

Jadi Bagaimana Vivix Shaklee Boleh Membantu?
1. Memperlahankan Proses Inflamasi/ Keradangan
Resveratrol, anthocyanin daripada ekstrak Elderberry dan polifenol-polifenol lain di dalam Vivix bertindak sebagai antioksidan yang efektif dalam menghalang pembentukan radikal-radikal bebas. 

Radikal bebas adalah punca utama berlakunya kerosakan sel melalui proses inflamasi dan apabila proses ini dapat diperlahankan, kerosakan yang lebih teruk pada pada organ-organ akan dapat dihentikan.

Ini bermakna, keradangan yang berlaku akibat kehadiran kristal asid urik  pada sendi akan dapat diperlahankan dan mengurangkan risiko berlakunya serangan gout yang sememangnya menyakitkan.

2. Mengurangkan penghasilan asid urik
Kajian mendapati Japanese knotweed rhizome (polygonum cuspidatum) yang merupakan salah satu komponen di dalam Vivix, mengandungi kandungan resveratrol yang tinggi dan berkemampuan menghalang fungsi enzim xanthine oxidase, yang bertanggungjawab menukarkan purine dari diet kepada asid urik
Rujukan : Kong LD, Huang WW, et al. Inhibition of xanthine oxidase by some Chinese medicinal plants used to treat gout. J Ethnopharmacol. 2000;73(1-2):199-207.

3. Melindungi sel dari kerosakan DNA
Resveratrol berfungsi dalam 2 cara iaitu mengurangkan kerosakan DNA yang membawa kepada peningkatan asid urik serta melindungi sel daripada rosak. Kerosakan sel akan mencetus tindak balas imun yang mengakibatkan pelbagai masalah termasuk keradangan.

Testimoni
Disclaimer : Kesan mungkin berbeza bagi setiap pengguna. Harus diingat, Vivix bertindak sebagai makanan tambahan, bukan ubat. Pengambilan ubat untuk rawatan harus diteruskan dan tidak boleh dihentikan tanpa nasihat doktor.
Uric acid gout Vivix resveratrol

Resveratrol vivix penawar gout turun asid urik


Dapatkan Vivix Shaklee Sekarang!
Cara 1 :
Dapatkan Vivix anda dengan klik pada ikon Vivix di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat  dan kesan dengan cepat!
Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang
p/s : Jika anda hubungi saya, saya akan kongsikan rahsia bagaimana untuk dapatkan Vivix dengan harga yang terbaik tau :)
Cara 3 :
Mahukan diskaun sehingga 15% bagi pembelian produk-produk Shaklee serta peluang untuk mengubah kehidupan anda? Hubungi saya sekarang!


Shaklee Distributor & Bussiness Leader


You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts