Peppermint-Ginger Plus

Petua Hilangkan Alahan Mengandung Kembung, Loya Dan Muntah Cara Tradisional Dan Moden

10:00

Seawal 5 minggu kehamilan saya masa anak sulung dulu, saya memang boleh hidup seperti biasa. Sampaikan saya boleh bertanya doktor betul ke saya mengandung sebab saya tak ada sebarang alahan.

Bak kata doktor tu, tak ada alahan tu rezeki. Ya, betul jugak. Jahilnya saya masa tu ingatkan kalau mengandung kena terus muntah-muntah. Drama sangat kan. HaHaHa

Tapi masuk je minggu ke 8 kehamilan, Allah seakan-akan memakbulkan doa saya. Saya pantang makan lambat mesti masuk angin. Pagi je mesti wajib muntah. Plastik muntah 'standby' siap-siap dalam beg ke mana pun pergi.

Sekarang bila dah masuk anak ketiga saya baru pandai la nak handle alahan ni semua. Jadi saya sangat besar hati nak kongsikan dengan anda yang senasib dengan saya dulu Petua Hilangkan Alahan Mengandung Kembung, Loya Dan Muntah Cara Tradisional Dan Moden.

petua hilangkan alahan mengandung


Kenapa Alahan Mengandung Ini Terjadi?

Perubatan Moden
Punca berlakunya tidak jelas. Namun di percayai masalah ini ada kaitan dengan perubahan hormon dan kekurangan sesetengah nutrien dalam badan. 

Lazimnya berlaku antara minggu ke 6 hinga ke 14 di trimester pertama, di mana pembentukkan organ bayi sedang berlaku dengan pesatnya.

Perubatan Tradisional
Deria rangsang ialah istilah yang di gunakan dalam perubatan tradisional yang merujuk kepada hormon dan sistem endokrin.

Apabila deria ini tidak seimbang dan mengakibatkan lebiha asid di dalam perut, ini akan mendorong ibu hamil jadi pedih hulu hati. 

Kesannya ibu hamil hilang selera makan, menyebabkan angin berasid berkumpul dan mengakibatkan kembung. Jika berlanjutan, tidak mustahil akan merasa loya dan muntah.

Rawatan Kembung Loya Dan Muntah Tradisional Dan Moden

1. Ibu yang mengalami masalah begini seboleh-bolehnya mengelak atau mengurangkan pengambilan makanan jenis berminyak atau bertumis, pedas, berempah atau hanyir.

2. Boleh mencuba air rebusan halia yang suam panas.

Resepi Air Halia

Bahan

10-12 cm halia muda
2 helai daun pandan
Sedikit gula melaka atau gula kabung

Cara Menyediakan

  • Rebus halia muda yang di potong nipis sebanyak 20 keping
  • Masukkan daun pandan dan gula melaka/gula kabung sebagai pemanis.

3. Makanlah nasi yang lembut, dengan kuah yang di rebus seperti singgang, kicap berserai atau salad bersos daun pudina. Jenis makanan seumpama ini berupaya membantu mengurangkan rasa loya di samping menjauhi gastrik. Ketahui cara Bebas Sakit Gastrik Dengan Berkesan ketika hamil tanpa bergantung pada ubatan.

4. Makan jeruk halia muda bagi melawaskan pembuangan angin. Boleh juga amalkan buah-buahan segar sepertu epal muda yang semestinya bebas pengawet untuk menghilangkan loya. 

Tapi macam saya segala macam mak nenek jeruk ni memang perut tak boleh tolerate langsung. Lagi jadi teruk ada bila angin dan gastrik tu bercampur. Jadi apa lagi pilihan saya?

5. Bila sakit, sudah semestinya kita cari benda yang boleh melegakan dengan cepat bukan? Cari benda yang mudah dan tak renyah untuk di sediakan bukan?

Sebab dulu fikir sakit loya dan kembung ni tak kira waktu. Mostly kat ofis la sebab sebelah siang kita bekerja. Jadinya takkan nak usung periuk, dapur, halia bagai nak ke tempat kerja? Pastu mesti dah tak larat nak beli stok halia kalau setiap hari nak kena masak.

Jadinya saya cuba Peppermint-Ginger Plus. Ia adalah satu produk keluaran Shaklee yang sangat praktikal untuk di bawa ke mana-mana dan sedia di makan dari botol. Tak perlu masak-masak lagi dah.

hilangkan loya mengandung

Sebotol peppermint-ginger plus mengandungi 90 kapsul yang berharga RM45. Rasa berangin dan sejuk memberi kesan nyaman dan kelegaan bagi masalah kembung perut dan loya ketika mengandung ataupun mabuk perjalanan.

Saya kongsikan juga testimonial mereka yang berpuas hati dengan keberkesanan produk ini ya. 

Testimoni #1


petua hilangkan alahan ketika mengandung
Masalah morning sickness/loya ketika mengandung

"My customer ni preggy, ada masalah morning sickness, loya/muntah dari pagi sampai malam katanya. 

Saya terus suggest dia ambik peppermint ginger Shaklee. Alhamdulillah barang sampai kat tangan dia 6 Februari 2013, saya follow up dia 9 Februari 2013 untuk tau perkembangan.

Ini la dia reply PM saya, "Waalaikumsalam, dah try. Ok sangat. Aku makan masa time rasa tak selesa kat mulut. Pastu lega sebab keluar angin".

Happy dapat tolong orang lain.
 

Testimoni #2


petua hilangkan alahan ketika mengandung
Masalah kembung perut

"Nak share, Peppermint ginger plus sebelum ni saya sakit pinggang bila duduk nak bangun sakit sangat pinggang. Saya suspek ada angin, kawan-kawan syorkan pergi berurut. Dalam 3 minggu jugaklah sakit pinggang ni.

Semalam saya order peppermint ginger plus.Baru tadi dapat lepas lunch tadi saya telan terus 3 biji. Memang lepas makan tu rasa nyaman sekali rasa pudina. Alhamdulillah sakit pinggang saya ni dah berkurangan dan mula sendawa angin.

Tak rugilah saya beli Peppermint ginger plus. Syukur sangat. Kalau tak beradoi-adoi bila nak bangun".
 

Testimoni #3


petua hilangkan alahan ketika mengandung
Kredit miraclevitamin untu k testimonial mabuk perjalanan
"Kisah MIL saya yang tak mabuk perjalanan dengan Peppermint ginger plus. Sebelum bertolak ke Cameron Highland saya bagi Peppermint ginger plus agar tak pening dan muntah.

Alhamdulillah tak sangka perjalanan ke Cameron yang mengambil masa perjalan 3 jam setengah. MIL tak pening dan muntah langsung. Dengan izin Allah jua.

MIL siap cakap lagi best makan pil yang saya bagi tu. Berangin je badan tapi tak rasa nak muntah. Sendawa secara perlahan-lahan, bukan mendadak katanya. Biasa angin keluar mendadak, tu yang rasa nak muntah.

Tambah lagi pil Peppermint ginger tu sedap je baunya. Melegakan pernafasan ketika dalam perjalanan". 

Testimoni #4


loya dan alahan peppermint
Sujud syukur makan peppermint dah boleh bangun pagi

"Hari ni saya sentiasa buat sujud syukur. Sis tau tak, saya ni alahan teruk, 2 minggu tak bangun dari katil. Biasa masak je muntah.

Saya ni memang keje tukang masak, memang kena masak je. Tuhan je tahu betapa gelap dunia time alah. Minyak angin dah 2 botol habis.

Tapi kan semalam saya makan Shaklee Peppermint ginger tu. Sis suruh makan sebiji, saya makan dua biji. Pagi tadi bangun Ya Allah takde sakit perut dah, elok je.

Takkan sehari je hilang alahan tu. Alhamdulillah tq sangat. Sebab baca blog sis la saya dapat penawar. Husband happy je". 
 
Saya dah kongsikan pelbagai petua dan kelebihan yang anda bakal dapat jika memilih peppermint-ginger plus. Saya amat faham macam mana perasaannya bila kita sangat tak selesa dengan rasa kembung, loya dan muntah tu.

Kalau boleh nak baring dan rehat je. Nak pergi dapur pun tak lalu. Lagi pulak nak bau macam-macam yang ada di dapur tu kan?

Jadi cepat-cepatlah hubungi saya dan dapatkan sebotol peppermint-ginger anda sekarang. Ia sangat praktikal dan terbukti berkesan. Jangan biarkan alahan itu mengganggu aktiviti harian anda kerana banyak lagi yang menuntut lebih perhatian contohnya suami dan anak-anak.

Cara 1 :
Dapatkan Peppermint-Ginger Plus anda dengan klik pada ikon Peppermint-Ginger Plus di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.
 Peppermint-Ginger Plus
Peppermint Ginger Plus (90 tablet)
Cara 2 :
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat  dan kesan dengan cepat!

Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang


p/s : Jika anda hubungi saya, saya akan kongsikan rahsia bagaimana untuk dapatkan Peppermint-Ginger Plus dengan harga yang terbaik tau :)

Cara 3 :
Inginkan diskaun sehingga 15% bagi produk-produk Shaklee? Hubungi saya sekarang di nombor di bawah. Saya tunggu panggilan anda :)

Shaklee Distributor & Bussiness Leader
868991

Artikel Menarik Untuk Di Baca:
2. 4 Tips Wajib Sambut Kelahiran Bayi Bagi Ibu Bapa Muslim



Disclaimer :
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.


This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts