Collagen Powder Shaklee

5 Cara Menghilangkan Sunburn Guna Bahan Semulajadi

10:30

Setiap hari kulit kita sentiasa terdedah kepada matahari tidak kira panas terik ataupun redup. Sel-sel kulit mudah rosak dan menjadi kemerah-merahan, ini lah yang dinamakan sunburn

Kulit yang kerap terdedah kepada sinaran ultraviolet dari matahari bukan sahaja mengakibatkan sunburn, tetapi turut menimbulkan masalah lain seperti jeragat, pigmentasi dan kulit nampak lebih tua. Nah saya kongsikan 5 Cara Menghilangkan Sunburn Guna bahan Semulajadi untuk di cuba.

5 Cara Menghilangkan Sunburn Guna Bahan Semulajadi

1. Mayonis

Selepas berjemur lama di bawah sinaran matahari, sapu sedikit mayonis pada kulit dan anda akan dapat rasa kesan kelegaan. Mayonis juga mengandungi cuka yang membantu mengurangkan kesan kulit terbakar akibat sinaran terik cahaya matahari.

Nak kesan yang lebih sensasi? Sejukkan dulu mayonis di peti ais kemudian sapu pada kulit. Cubalah!

2. Tembikai

Tembikai boleh menyejukkan kulit anda yang terbakar akibat sinaran matahari. Hiris nipis tembikai lalu tekan-tekan selama 20 minit pada wajah yang sudah dibersihkan, lalu bilas.

Tembikai mengandungi zat astrigen yang bermanfaat sebagai tonik dan mampu menyejukkan wajah yang terbakar kerana matahari.

3. Daun lidah buaya

Ambil beberapa tangkai daun lidah buaya dan patahkan di tengahnya. Ambil lendirnya dan sapu ke kulit wajah sambil mengurut perlahan. Cuba amalkan setiap hari. Pasti anda akan perasan perubahannya nanti.

4. Masker timun dan susu tepung

Ambil beberapa biji timun kecil. Kisar sehingga hancur. Seterusnya campur dengan 2 sudu susu tepung. setelah campuran likat, sapukan ke seluruh kulit wajah seperti masker. Kedua-dua bahan ini mampu menyejukkan kulit yang terbakar.

5. Tomato

Cuci bersih tomato yang hendak di gunakan. Kemudian belah dua. Gosokkan tomato ini pada wajah secara perlahan-lahan. Biarkan ia kering seketika di muka. Selepas 10 minit, cuci wajah dengan air bersih.


5 cara hilangkan sunburn guna bahan semulajadi - tomato
Messy sangat! Renyah kan nak cuci muka pulak lepas tu

Nak kongsi cerita sikit ni. Bila bercakap pasal sunburn ni teringat kisah seorang kenalan saya ni yang pernah sunburn teruk di muka. Kulit beliau memang sensitif walaupun duduk di dalam kereta memang tak berani duduk depan.

5 cara hilangkan sunburn guna bahan semulajadi
Cantik kan mereka? Puas hati sangat dengan keputusan yang di perolehi.

Tapi setelah mengamalkan 7 paket collagen powder Shaklee beliau perasan perubahan kulit yang ketara terutama pada bahagian pipi. Habis sekotak kolagen, memang ternyata kulit semakin cerah. Boleh baca perkongsian kisah beliau di Collagen Powder Shaklee Testimonial Pengguna.


Testimoni #1

5 cara hilangkan sunburn guna bahan semulajadi
Muka lebih cerah dan bersih selepas amalkan Collagen powder Shaklee
 
Testimoni #2

 
5 cara hilangkan sunburn guna bahan semulajadi
Kulit cantik seawal 3 hari penggunaan. WOW!


 Testimoni #3


pigmenatasi dan tona kulit tidak sekata
Tona kulit sekata. Pigmentasi hilang

Jika anda menghadapi masalah kulit sunburn dan sensitif, tapi rasa agak leceh untuk menggunakan dan menyediakan 5 bahan semulajadi di atas boleh la cuba Collagen Powder. Hasilnya cepat dan anda pasti puas hati. Hubungi saya untuk tempahan ya.

Your Trusted SID


  ID 868991




SMS/Whatsapp 012-4637064 


Email: rizaafzan@gmail.com


COD: Taiping dan kawasan sekitar Pos: Seluruh Malaysia


~Happy to share, pleasure to help!


You Might Also Like

9 respon

  1. Perkongsian yang amat bermanfaat, Zumal pun kena sunburn gak...

    ReplyDelete
  2. pengalaman amik collagen mmg terbaik! Kulit rasa lembut je...

    ReplyDelete
  3. Lidah buaya tu mmg bnyk khasiatnye....;-)

    ReplyDelete
  4. Sha selalu guna tomato.Best. Cepat je sunburn reda =)

    ReplyDelete
  5. yg tomato tu berapa kerap kena pakai dlm seminggu?

    ReplyDelete
  6. Yg tomato tu lebih bgus bilas dgn air suam or hangat

    ReplyDelete
  7. Anda ada masalah
    👎Jerawat
    👎jeragat
    👎penuaan
    👎sunburn
    👎berminyak
    👎tona tak sekata
    👎kulit kusam
    Dan byak lagi masalah kulit muka yang sering dialami remaja skrang mahupun dewasa...saya anda mnjual skincare homemade buatan sndiri yg berasaskan kolegen rumpai laut dan strawberry , bebas bahaan kimia dan mmpunyai kllusan KKM. Tiada pengelupasan dan KESAN SEAWAL 3 HARI. Untk makluman lanjut sila Whatsapp ke 0194944265 (free gift mnanti anda)

    ReplyDelete

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts