B complex

Bebas Sakit Gastrik dengan Berkesan

10:00

Bertahun-tahun dah terseksa dengan gastrik? Lewat makan walaupun 5 minit punyer pasal, anda dah kena telah Omeprazole atau Zantac. Paling menakutkan, anda tiba-tiba kerap penat dan ahli keluarga terdekat kerap cakap muka anda pucat. Sekali jumpa doktor, doktor suruh dapatkan sampel najis. 3 hari selepas tu, dapat panggilan untuk buat endoskopi. Hasilnya, doktor sahkan anda ada ulser di dalam perut!!!!


Menakutkan tak? Hanya sebab gastrik, anda akhirnya disahkan mengalami ulser perut atau lebih dikenali Peptic Ulcer Disease (PID) dan terpaksa bergantung kepada ubat-ubatan seumur hidup anda. 

Tapi tahukah anda bahawa anda mempunyai pilihan seperti kakak ini? Semenjak 10 tahun yang lalu, beliau penghidap gastrik yang sangat teruk sampai tak boleh bangun. Apa yang buat dia sembuh secara tiba-tiba? tak sengaja pulak tuh? Jom saksikan sendiri,..


Dia pesakit gastrik kronik sampai tak boleh bangun 10 tahun lepas. Tapi kini beliau cergas. Apa rahsianya?


Tapi kebanyakan yang saya temui akan cakap "Dah Allah dah beri pada aku sakit ni, aku tawakal je la. Nanti sembuh la." Cuba anda bandingkan apa yang anda katakan dengan apa yang Rasulullah katakan tentang konsep tawakal.

Dipetik dari hadis yang diriwayatkan oleh Imam At-Tarmizi, suatu hari seorang Arab Badwi bertemu Rasulullah SAW dengan menunggang seekor unta. Setibanya di perkarangan masjid, Arab Badwi tersebut terus masuk ke dalam masjid tanpa mengikat untanya terlebih dahulu.

Ketika sahabat lain bertanya, ia menjawab "Saya bertawakal kepada Allah. Saya serahkan sepenuhnya unta saya ini kepada Allah". Mendengar ucapan tersebut, Rasulullah SAW bersabda "Ikatlah unta itu, kemudian bertawakallah kepada Allah"

Kredit: Buku "21 Formula Hidup Luar Biasa" oleh Ustaz Asraff Ayob & Dr Azizan Osman

Serah atau tawakal bererti, kita mewakilkan segala urusan kepada Allah setelah segala ikhtiar dilakukan secara maksimum. Kemudiannya, usaha tersebut diikat kemas dengan doa yang dipanjatkan penuh yakin kepada Allah. Jika perkara ini dilakukan, barulah ia layak dipanggil "tawakal".

Jadi, sudahkan anda usaha dengan sehabisnya untuk sembuh daripada sakit gastrik anda? Penjelasan yang lebih lanjut ada juga disediakan bagi meningkatkan kefahaman anda tentang apa yang kami tawarkan.

Jika keputusan sudah anda buat, jangan ragu-ragu untuk menghubungi kami. Bukan setakat konsultasi tentang produk sahaja, kami juga akan kongsikan tips-tips yang sangat PRAKTIKAL & EFEKTIF untuk membantu anda mengawal masalah gastrik anda. 

Mahukan konsultasi terbaik serta tips-tips istimewa dari kami. Cepat-cepat hubungi kami.

Your Trusted SID 
Riza Afzan Asri 
SMS/Whatsapp 012-4637064 
Email: rizaafzan@gmail.com
COD: Taiping dan kawasan sekitar
Pos: Seluruh Malaysia


~Happy to share, pleasure to help!

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts