B complex

Set Gastrik Shaklee Mampu Merawat Tanpa Ubat

01:46

Adakah anda pengguna tegar Ranitidine, Omeprazole, MMT atau Gaviscon setiap kali anda merasa begini?


# sakit ataupun tidak selesa pada bahagian tengah atas abdomen?

ATAU

# rasa senak, berangin atau pedih?


www.semulajaditerbaik.blogspot.com
Sakit Gastrik

Keadaan menjadi lebih teruk apabila perut anda berasa panas dan sakit setiap kali selepas makan. Ini menyebabkan anda hilang selera makan dan mengalami penurunan berat badan yang mendadak.

Jika YA, berkemungkinan besar anda sedang mengalami penyakit gastrik


Kenali Gastrik

Ia terbahagi kepada 2 jenis:

1. Gastritis - keradangan lapisan mukosa yang melapik dinding perut

2. Ulser perut/peptik -keradangan pada lapisan sel yang lebih dalam (lebih teruk berbanding gastritis)

Secara semulajadi, sel perut menghasilkan asid hidroklorik (pH 1 hingga pH 2) yang berfungsi mencerna makanan. Asid ini kuat dan jika terkena tangan, kulit akan terhakis.

Sel perut menghasilkan lapisan mukosa (lapisan pertahanan) sebagai pelindung daripada kesan asid hidroklorik.

Pengeluaran asid hidroklorik berlaku apabila ada makanan untuk memulakan proses pencernaan dan gastrik berlaku apabila tiada keseimbangan antara kuantiti rembesan asid hidroklorik (terlalu banyak) dengan kekuatan lapisan pertahanan (menjadi lemah).


Tanda Gastrik


1. Sakit perut (pada bahagian atas perut atau abdomen)
2. Senak
3. Berangin atau pedih
4. Sendawa berulang kali dan kerap kentut selepas makan
5. rasa mual (loya) dan muntah
6. Hilang selera makan
7. Berat badan menurun (pada peringkat teruk)


Rawatan Gastrik


Biasanya ia boleh dikawal dengan ubat gastrik terutama ubat yang boleh mengurangkan rembesan jus usus selain ubat yang boleh meneutralkan jus usus yang sedia ada di dalam perut.



Jika simptomnya menjadi lebih teruk atau muntah semakin kerap, rawatan lanjut perlu di dapatkan daripada yang pakar. Antara ujian pemeriksaan yang mungkin dijalankan seperti endoskopi.


Endoskopi merupakan satu prosedur yang dilakukan dengan memasukkan satu kamera kecil melalui mulut dan melalui kamera itu dinding usus dapat diperhatikan dengan jelas dan mengenalpasti kawasan dinding perut yang terjejas. Cuba anda masukkan 1 jari dalam tekak anda. Kemudian bayangkan masukkan tiub yang panjang ke dalam tekak anda.

Takut kan? Mahukah anda elak perkara ini terjadi?

Merawat Gastrik Tanpa Ubat


Kenapa wanita bernama Fara Hana ini berbeza? Semenjak 10 tahun yang lalu, beliau penghidap gastrik yang sangat teruk sampai tak boleh bangun. Apa yang buat dia sembuh secara tiba-tiba? tak sengaja pulak tuh? Jom saksikan sendiri,..






Set Gastrik Shaklee menawarkan produk-produk berikut untuk merawat masalah gastrik yang tidak kronik, tanpa terlalu bergantung kepada ubat preskripsi.




ESP Soy Protein Isolate Powder


Merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolesterol dan kaya dengan asid amino penting. Asid amino ini membantu memulihkan kembali sel-sel dinding perut yang rosak diakibatkan oleh hakisan oleh asid hidroklorik. 

Ia mengandungi 14 gram protein soya sihat dan 500 mg kalsium bagi setiap hidangan. Sifat kealkalian yang tinggi jugak amat membantu di dalam proses meneutralkan kembali keadaan asid berlebihan didalam perut.



B-Complex


Tahukah anda tekanan juga boleh mengakibatkan gastrik? B complex amat membantu dalam proses sintesis DNA, menguruskan tekanan dan membina tenaga dalam proses metabolisma. B complex mengandungi kesemua 8 jenis Vitamin B (Vitamin B1 Tiamin, Vitamin B2 Riboflavin, Vitamin B3 Niacin, Vitamin B6, Folate, Vitamin B12 Cynocobalamine, Biotin dan Panthothenic Acid).

Semua ini diperlukan oleh tubuh bagi menggantikan nutrisi Vitamin B yang hilang dari badan setiap hari akibat dari tekanan kerja, alkohol dan ubatan preskripsi.



Peppermint- Ginger Plus


Kajian klinikal menunjukkan pengambilan halia sebagai makanan tambahan dapat membantu mengurangkan masalah sebu, senak perut dan menyingkirkan angin dalam badan.



Ostematrix


Suplemen lengkap yang mengandungi Kalsium, Magnesium & Vitamin D. Ia sanagt membantu di dalam mengurangkan keasidan perut dengan cara meneutralkan asid yang memasuki esofagus yang menyebabkan kesan pedih ulu hati.

Lagi Testimonial mereka yang mengamalkan Set Gastrik Shaklee seperti di atas:

Sampai tahap ini, mesti ada yang terlintas dalam hati "Ek eleh, nak promote Shaklee la tu? Bukan berkesan pun". Dan anda mungkin katakan kami ni fanatik sungguh dengan Shaklee. Tapi macam mana kami tak fanatik kalau memang produk-produk shaklee terbukti berkesan OVER & OVER AGAIN kan?


Sebab ia memang berdasarkan kajian saintifik (bukan omong2 kosong, self-claim, jampi-jampi, etc), kita makan secara tak sengaja pun boleh beri macam-macam kesan positif. Itu lah kelebihan Shaklee yang buat ramai jatuh cinta.


www.semulajaditerbaik.blogspot.com
Testimonial

www.semulajaditerbaik.blogspot.com
Testimonial



Lagi testimonial untuk anda baca serta perkongsian peribadi daripada seorang pengguna set Gastrik Shaklee iaitu Puan Atiqah.


Dah ramai yang telah mencuba dan kini sudah tidak bergantung kepada ubat-ubatan lagi. Rawat sebelum melarat. Mereka sudah mengamalkannya. Anda pula bagaimana? Jangan bertindak apabila keadaan sudah menjadi terlalu teruk sehingga anda perlu dimasukkan ke hospital. 

Hubungi saya untuk konsultasi percuma serta pelbagai tips-tips yang akan saya kongsikan bagi mengatasi masalah gastrik serta masalah-masalah lain yang mungkin anda hadapi. 

Segalanya bermula dengan langkah pertama. Hubungi saya sekarang dan saya sedia membantu anda!

Dan jangan lupa bertanyakan saya untuk mengetahui rahsia mendapatkan kos penghantaran & keahlian secara PERCUMA!


Riza Afzan Asri
SMS/Whatsapp 012-4637064
rizaafzan@gmail.com

Perkhidmatan COD serta konsultasi disediakan bagi warga Taiping, Kamunting dan kawasan-kawasan yang sewaktu dengannya



~Happy to share, Pleasure to help~ 


You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts