Master Coodinator

Misteri National Conference Shaklee Hanya SID Yang Hadir Dapat Merungkai Jawapan

23:16

"National Conference (NC)? Wajib ke pergi? Aku nak bisnes je. Malas la nak dengar-dengar ucapan ni".

"Dah la kena beli tiket. Jauh pulak tu. Mana nak fikir duit minyak, duit makan, duit tol dan duit penginapan. Macam tak berbaloi je pergi".

Ya, saya pasti ramai di kalangan Shaklee Independent Distributor (SID) merasakan berat hati untuk menghadiri majlis sebegini. 

Ye la, dah la duduk berjam-jam di kerusi dengar ucapan.

Dengan usung anak-anak lagi. Nanti anak-anak mengamuk.

Belum masuk perbelanjaan lain yang nak kena tanggung. Baik buat beli baju pun best.

Jika anda ada persepsi demikian, saya rasa anda tak pernah nampak gambaran macam mana berlangsungnya NC ni tau. Ia bukan seperti sangkakan. Ia penuh dengan MISTERI.

Jom lihat sendiri 'bukti' kemeriahannya melalui video ekslusif di bawah ni. Bagi SID, lagi wajib tengok sampai habis!


National Conference Shaklee 2014/2015 Highlight from iReach HD on Vimeo.

Dapat tak rasa kehangatan NC ni? Takkan tak ada kot? Oh! Saya tak nak 'reveal' apa yang MISTERI nya. Anda kena feel sendiri ya. 

Pastinya SID yang hadir sahaja dapat merungkai MISTERI ni dengan lebih mantap. Ape la yang MISTERI sangat ni ye?

Pendapat peribadi saya, tak cukup kalau mendaftar sebagai SID tetapi anda tak menghadiri sendiri majlis yang di sediakan untuk menghargai para SID. 

Perhatikan, saya tak menggunakan perkataan 'Star Achiever' a.k.a penerima anugerah. Saya gunakan perkataan SID. Kenapa? Ya, inilah MISTERI yang saya mahu bongkar.

Misteri #1

Dewan MIECC penuh dengan hadirin (crowd) untuk menyambung silaturrahim dan meraikan mereka yang layak menerima anugerah. Dapat anugerah itu rezeki. Dan mana tahu tahun depan jadi rezeki kita pula?

Semestinya yang datang ini memang sedang dalam aura positif kan? Contohnya nak dapat award, takkan tak gembira? Nak jumpa kawan seperjuangan takkan tak teruja? 

Nak jumpa upline yang selama ni hanya berinteraksi di alam maya, takkan tak suka?

Upline@Mak Shaklee@ Sahabat yang setia bersama dalam bisnes ini
Atok Nenek Shaklee yang sangat awosome! Ku jejaki kejayaan mereka..

Ya, ini semua situasi-situasi positif yang ada di dalam dewan. Maka bila kita di dalam logistik yang baik, aura kita pun akan jadi begitu lah walaupun sebelum tu entah apa-apa aura negatif 'merasuk' kita. MISTERI kan?

Kemeriahan NC di luar dewan

Misteri #2

Perkongsian ilmu dan pengalaman dari para Masters yang penuh pengajaran dan sejuk mata memandang. 

Semua topik yang di kongsikan sangat 'kena' dan 'menusuk' ke jantung. Setiap patah perkataan yang keluar dari mulut mereka seakan-akan menjawab segala persoalan dan kekeliruan yang di pendamkan selama ini.

Setiap nasihat dan dorongan mereka umpama 'pujukan' untuk kita terus bersemangat dan cekal memperjuangkan impian yang selama ni kita usahakan.

Serap aura mereka yang berjaya dapat sejuta setahun!
Suara mereka umpama 'teguran' jika selama ni kita pernah mahu 'give-up' dan 'quit' dalam bisnes ini. Diam-diam mengiyakan setiap butir perkataan yang mereka luahkan di dalam hati. Umpama recharge tau bila hadir majlis sebegini.

Anda hanya akan merasainya jika anda hadir ke NC. MISTERI nya, macam mana mereka tahu apa yang kita rasa? Sebabnya mereka pun bermula seperti kita sebelum mereka di atas sana.

Jom hayati sikit perkongsian ilmu pada hari tersebut:

Master Iffah Anuar:

Perkongsian bertajuk YES Program lebih kepada menyebarkan semangat dan yakin kepada diri sendiri. Jika kita yakin pada kemampuan dan impian kita, semuanya boleh di kecapi tanpa ada sesiapa dapat menghalang.


Master Rohaya Chalo:

Berkongsi tentang "How To Do Effective Goal Setting" agar apa sahaja impian kita tu boleh di capai dalam jangka masa yang di tetapkan berdasarkan prinsip S.M.A.R.T. Tegas Master Aya, kesemua impian itu perlu di tulis dan cabar ia menjadi luar biasa.




Master Dr. Andrew Pang:

Seorang bekas doktor perubatan yang bertukar bidang kepada Shaklee setelah merasakan kerjaya ini sangat flexsible dan memberi banyak ruang untuk beliau meluangkan masa bersama keluarga dan menikmati hobi beliau yang suka mengembara. 

Paling penting, beliau mempunyai FREEDOM yang beliau impikan iaitu time freedom dan money freedom. Setiap tahun meraikan musim sakura di Jepun. Best kan?




Master Herny Yusnizar

"How To Overcome Adversity'. Dulu beliau pernah berhajat mahu berhijrah ke Mesir untuk bertugas sebagai jururawat kerana bayaran di sana lebih mahal. 

Tapi kini dengan Shaklee beliau menjadi pengarah syarikat sendiri, Aturius Holdings. Dapat membuat simpanan, menghantar kedua orang tua menunaikan haji dan paling penting suami dan anak masih di sisi. 




Master Usharani

"Transformation: A Journey From Housewife To International Bussiness Leader". Beliau berjaya membuktikan bahawa surirumah juga mampu berjaya dan menjadi hebat dengan bisnes Shaklee. 

Yang penting tanam impian dan lakukan sampai berjaya kerana setiap impian itu tiada tarikh luput.



Master Halimatul Nazurah:

"Effective Communication" berkongsi tentang 3 konsep komunikasi asas D.I. A ---> Diri sendiri, Insan dan Allah. Yang paling tak boleh lupa adalah

"Berdoa bukan bermaksud kita nak Allah ikut kata-kata kita, tapi kita memohon belas/ihsan daripadaNya".

Terus semat dalam hati!



Master Norita:

Merupakan Master terakhir yang berkongsi tentang topik "How To Be A Master Producer". Kata beliau,

"Untuk melahirkan Master, kita sendiri mesti mempunyai impian. Setelah mempunyai impian, kita mesti ada perancangan dan pelaksanan".



Master yang saya hormati dan saya sanjung.

Misteri #3

Anak-anak sangat seronok dan teruja berjumpa kawan-kawan walaupun kali pertama. Sepatutnya kita sebagai orang dewasa berasa malu dengan mereka. Kenapa?

Kerana anak-anak kita ni sangat positif. Walaupun tak pernah bersua, tapi mereka boleh get-long dengan mudah.

Mereka boleh enjoy dan bawa diri dengan baik di tempat baru. Mereka boleh menikmati 'kemudahan' yang di sediakan untuk mereka.


Yang paling MISTERI, mereka sangat behave. Saya tak tah lah anak orang lain. Tapi anak-anak saya begitu. kami pujuk-pujuk nanti kita akan ke Day Care Room, ada belon, boleh mewarna, ada hadiah mereka boleh mendengar kata. Janji perut mereka kenyang.

Aryan menang pertandingan mewarna
Baby saya pun tak ada masalah tidur dalam dewan walaupun bising dengan muzik dan suara MC. Lena tidurnya. Kalau bangun pun dia sangat teruja dengan kerlipan lampu-lampu yang berwarna warni. Rasanya anak-anak Shaklee perlu di latih awal untuk menghadiri majlis sebegini.

Dan bersyukurlah, Shaklee TIDAK PERNAH menafikan atau TIDAK MEMBENARKAN kita membawa anak-anak untuk majlis yang di anjurkan. Jadi tiada lagi alasan anak-anak penyebab tidak dapat datang NC bukan?

Misteri #4

Walaupun saya membesar di zaman Ella memang tengah glamor, selalu dengar lagunya di radio tapi yang MISTERI sangat masa NC ni adalah saya boleh menangis bercucuran air mata ketika dengar beliau menyanyi live.

Ya ALLAH, perasaan masa tu tak tahu nak describe macam mana. Kalau saya cerita kat orang pun mesti orang gelak kan? Apa la yang sedih sangat lagu Gemilang Ella tu?

Tapi bagi saya ia sangat bermakna. Tahun ke tiga saya ke NC saya menangis di sebabkan lagu? Biar betul ni?

Ratu rock masih berbisa!

Ya, bila Ella menyanyi sampai lirik berbunyi,

Bersama-sama tempuhi segala
Walau jalanan masih jauh
Hanya kau dan aku yang tahu
Saat gemilang yang aku nantikan
Hampir menjelma di depan mataku 
Ku percaya saatnya kan tiba
Hanya menunggu tika dan masa

Bersama-sama
Tempuhi segala
Saat gemilang akan tiba
Kan kita kecapi bersama

Sungguh aku berjanji
Dengan diriku sendiri
Untukku menggenggami
Ikhlas, sabar, benar

Ya, saya pun tak percaya lagi ni berjaya buat mata saya merah dan bengkak masa keluar dewan. Saya peluk Ainur masa sama-sama menyanyi lagu ni. Ainur seakan merasa emosi dan perasaan hati saya. Dia tenung muka saya. Terus dia senyum dan cium pipi saya! Terus lagi banjirrr!

Allah, terima kasih Ainur kerana percaya dan 'doakan' Ibu dengan cara Ainur. Ibu akan buat bisnes ni sampai puncak jaya.

Ibu tak mahu patah belakang dan hidup memberi alasan. Ibu tak mahu menyalahkan orang lain atas kegagalan hidup Ibu. Ibu yang pilih jalan hidup ini, Ibu mesti teruskan sampai berjaya.

Ibu lakukan ini semua untuk anak-anak Ibu. Ibu lakukan ini semua untuk family kita. Dan Ibu percaya Allah jadikan Ibu dan letakkan Ibu di jalan ini untuk kaya dan berjaya dunia akhirat.

Dan Ibu hadir ke NC ini atas sokongan Abah dan anak-anak Ibu bukan saja-saja. Ya, Allah sedang memberi 'petunjuk' pada Ibu. Maka tegakah Ibu memandang sepi petunjuk itu? TIDAK!

Inila antara MISTERI terbesar dan ia terungkai semasa di NC 6-7 Jun 2015 yang lalu. Saya tidak dapat bercerita lengkap mengenainya kerana saya tidak tahu apa yang anda 'cari'.

Tetapi apa yang saya tahu, saya jumpa apa yang saya cari. Terima kasih Allah kerana membawa saya ke mari. 

Jika tahun ini anda tidak dapat menghadiri, simpanlah impian untuk hadir tahun depan di Sunway Convention Centre. InsyaAllah sama-sama kita layak sebagai 'Star Achiever' naik pentas ambil award Master Coordinator bersama-sama ya. 

Saya Master Coodinator December 2015!

See you on top!

Ameen.

Your Trusted SID

ID 868991


Riza Afzan Asri


SMS/Whatsapp 012-4637064 


Email: rizaafzan@gmail.com


COD: Taiping dan kawasan sekitar Pos: Seluruh Malaysia



~Happy to share, pleasure to help!


You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts