Kecantikan Kulit

Kulit Rosak Akibat Kosmetik Pulih Secara Semulajadi Dengan Cepat Tanpa Bahan Terlarang

21:30

2 minggu lepas heboh bila Dato' Hisham, Ketua Pengarah Kesihatan Malaysia, umumkan pendaftaran beberapa produk dari jenama Tati ditarik balik apabila ujian yang dilakukan Jabatan Kmia mendapati produknya dicemari bahan terlarang termasuklah merkuri. Merkuri tu ape? Alaa, yang dalam termometer dan ada sifat menghakis tu. Tak la teruk sangat. Hahahaha..
merkuri hydroquinone dalam kosmetik

merkuri hydroquinone dalam kosmetik

Tapi yang lebih mengejutkan adalah walaupun Kementerian Kesihatan dah umumkan produk tersebut berbahaya, masih ada segelintir yang masih meneruskan pemakaian produk ini dengan alasan "rugi sebab dah beli". Adoiii, tolong la cik adik. Merkuri kot yang disapu tu. Nak rugi duit atau nak rosakkan kulit anda tu yang akhirnya akan menyebabkan lebih banyak duit perlu keluar untuk tanggung kos rawatan anda. Tu belum kira terpaksa menanggung sakit dan malu akibat muka yang bersopak-sopak tu. Ingat foundation leh cover ke? Jangan harap la.

Tapi bagi yang dah sedar, alhamdulillah dan tahniah saya ucapkan. Anda telah buat keputusan yang betul untuk kebaikan diri anda. Jadi, apa yang perlu anda lakukan sekarang? Meh saya tolong senaraikan kat sini ye?

Langkah 1:
Buang jauh-jauh semua produk-produk hampeh tu. Jangan disebabkan harga yang murah dan testimoni artis-artis yang belum tentu pakai produk tu.

Cuba buat bandingan dengan produk-produk berjenama tu. Mesti ada sebab harganya tinggi kan?

Langkah 2:
Kenal pasti kawasan mana yang paling terjejas akibat penggunaan produ-produk tersebut. Periksa tahap kerosakan kulit yang berlaku. Jika terlalu teruk sehingga menampakkan isi yang merah, dapatkan nasihat doktor. InsyaAllah anda akan dirujuk kepada pakar dermatologi untuk rawatan.
Langkah 3:
Dalaman
  • Mula amalkan pengambilan makanan yang berkhasiat. Ingat ye, kerosakan sudah berlaku pada sel-sel kulit anda. Pemakanan yang sihat akan membantu mencukupkan nutrisi anda dan apabila nutrisi mencukupi, sel-sel akan dapat tumbuh dengan baik dan mempercepatkan proses pemulihan.
  • Anda boleh mempertimbangkan pengambilan antioksidan seperti Vitamin C dan resveratrol, serta protein dan kolagen sebagai bekalan asas untuk sel tumbuh

Luaran
  • Kerosakan sudah berlaku pada struktur kulit yang selama ini menjadi organ pelindung paling besar tubuh dari jangktan kuman, sinaran UV dan lain. Bagi mengelakkan kerosakan terus berlaku pada sel-sel kulit yang baru hendak pulih, beberapa tips penjagaan muka bagi mengurangkan masalah kulit akibat sunburn boleh dicuba. Selain itu,  pemilihan produk yang mampu melindungi dari luar adalah perlu. Ingat, anda pernah buat silap sekali. Jadi pilih produk yang memang berkualiti, selamat dan berkesan.

Langkah 4:
Konsisten dengan segala yang anda lakukan. Ingat, pemulihan bukan berlaku dalam sekelip mata. Dengan nutrisi yang mencukupi serta perlindungan eksternal daripada produk-produk yang betul, insyaAllah anda di laluan yang betul ke arah pemulihan kulit anda.

Mahukan Pilihan Terbaik Untuk Diri Anda?
Luaran

NutriWhite bertindak dengan 5 cara tau. Sunburn pun boleh hilang dalam tempoh seminggu.
  • Menghalang – Melindungi kulit secara aktif dari kerosakan akibat terdedah kepada sinaran matahari dan UV.
  • Mengurangkan – Mengurangkan penghasilan melanin yang menyebabkan kulit gelap dan kusam. Kulit akan kelihtan lebih cerah dan berseri. penggunaan yang berterusan menjadikan kulit anda kekal dengan tona yang sempurna.
  • Menyekat – Pigmentasi disekat dari muncul di lapisan atas kulit sekaligus menghalang kulit dari bertompok.
  • Mencerah – Menjadikan kulit lebih cerah dan tona kulit sekata.
  • Memperbaharui – Menanggalkan sel-sel kulit mati yang menyebabkan liang kulit tersumbat sekaligus menjadikan kulit lebih cerah dan berseri.
Inginkan Kesan Kulit Yang Lebih Cantik Dan Lebih Cepat?
Jangan risau, kami tak akan cadangkan penggunaan kimia terlarang tu. Anda dah cuba Set Nutriwhite yang membantu menyihat dan mencantikkan kulit dari luar? Jom kita sama-sama pulihkan tubuh dari dalam. Bagaimana?

Haa, jangan tak percaya. Artis pun usaha untuk dapatkan kulit yang sihat dari dalam. Dan mereka cukup yakin dengan keberkesanan Vivix Shaklee yang terbukti secara saintifik dan diperbuat daripada ramuan-ramuan semulajadi. 



Antioksidan, protein serta kolagen adalah 3 bahan asas yang diperlukan bagi pertumbuhan sel kulit yang sihat. Antioksidan berfungsi menghentikan tindak balas radikal bebas yang menyebabkan kerosakan sel. Protein diperlukan bagi pertumbuhan sel-sel kulit. Anda perlu ingat, protein merupakan unit asas bagi sel-sel kulit. Bekalan protein yang terbaik akan menghasilkan sel yang baik. Kolagen pula membantu meningkatkan integriti struktur kulit dan berfungsi untuk meningkatkan ketegangan dan keanjalan kulit.

Flawless Beauty Set mengandungi 3 produk Shaklee iaitu :
1. Vivix
2. Sustained Release Vitamin C
3. Collagen Powder Shaklee


Jadi Bagaimana Resveratrol di dalam Vivix Boleh Membantu?
1. Menjadikan Sel Lebih Efisien Dalam Penghasilan Tenaga
Mitokondria merupakan kilang penghasilan tenaga bagi sel. Apbila sel merosot akibat pelbagai faktor luaran, keupayaan sel untuk menghasilkan tenaga akan turut menurun. Vivix membantu menggalakkan proses biogenesis mitokondria bagi memastikan penghasilan tenaga sentiasa mencukupi  di paras optimum.

2. Memperlahankan Proses Inflamasi/Keradangan
Resveratrol, anthocyanin daripada ekstrak Elderberry dan polifenol-polifenol lain di dalam Vivix bertindak sebagai antioksidan yang efektif dalam menghalang pembentukan radikal-radikal bebas. 

Radikal bebas adalah punca utama berlakunya kerosakan sel melalui proses inflamasi dan apabila proses ini dapat diperlahankan, kerosakan yang lebih teruk pada struktur kulit akan dapat dihentikan.



3. Melambatkan proses pembentukan protein AGE
Dengan membantu melambatkan penghasilan protein AGE yang terhasil akibat kerosakan sel, pelbagai turutan proses yang membawa kepada penuaan akan dapat diperlahankan.

4. Melindungi sel dari kerosakan DNA
Sebarang penghasilan sel adalah berdasarkan maklumat yang diperoleh daripada DNA. Jika DNA rosak, sel-sel yang terhasil adalah tidak sihat dan tidak dapat menjalankan tugas dengan efektif.

Resveratrol telah terbukti membantu melindungi sel daripada kerosakan DNA dan memperlahankan proses pemendekan struktur telomere pada DNA melalui kajian oleh Dr Elizabeth Blackburn, pemenang Nobel Prize in Physiology or Medicine 2009
**Cross-Sectional Analysis of Telomere Length in People 33-80 Years of Age: Effects of Dietary Supplementation. Harley CB et al. (2014) 55th Annual Conference, JACN, Vol. 33(5), p414.

Apabila DNA berjaya dilindungi daripada rosak, kerosakan yang lebih teruk akan dapat dielakkan dan proses penghasilan sel-sel baru yang sihat akan berjalan dengan lebih lancar. Ini adalah kunci kepada proses pemulihan kulit anda untuk menjadi lebih cantik menawan.

Jom Order Vivix Shaklee Sekarang

Cara 1 :

Dapatkan Vivix anda dengan klik pada ikon Vivix di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.
Vivix (1 botol)

Vivix( 2 botol)


TAWARAN HEBAT!
Cara 2 :
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat  dan kesan dengan cepat!

Anda mahukan yang terbaik, tetapi bajet kurang mengizinkan? Hubungi saya dan saya akan bantu anda dapatkan set yang terbaik dan sesuai dengan bajet anda. 


set kulit terbaik

sunburn
Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang

p/s : Jika anda hubungi saya, saya akan kongsikan rahsia bagaimana untuk dapatkan Vivix dengan harga yang terbaik tau :)

Cara 3 :Mahu dapatkan diskaun produk-produk Shaklee sehingga 15%? Hubungi saya segera!!

Shaklee Distributor & Bussiness Leader
868991

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts