Kurus selepas bersalin

8 Rahsia Cepat Kurus Selepas Bersalin Yang Harus Anda Tahu

10:30

"Nak kurus!'

Itulah jawapan standard wanita apabila di tanya tentang impian mereka selepas bersalin. Melainkan semasa mengandung dia memang sah-sah kurus.

Bukan sahaja kurus, perut yang mengeleber dan kendur diakibatkan oleh kelemahan otot dan kulit yang meregang di bahagian abdomen kelihatan amat hodoh bukan?

Mari amalkan 8 Rahsia Cepat Kurus Selepas Bersalin Yang Harus Anda Tahu agar anda boleh mendapat bentuk badan yang di idamkan. 


1. Santai - slow and steady

Tubuh anda telah melalui perubahan yang banyak sepanjang 9 bulan. Jadi jangan expect anda boleh kurus dalam masa sebulan! Ia memerlukan waktu. 

2. Bergerak

Pastikan anda sentiasa aktif. Jangan terlampau banyak duduk atau berbaring. Paling mudah adalah anda boleh berjalan sedikit sekitar rumah sambil membawa bayi dalam kereta sorongnya. 

Amalkan selama 30 minit, 3 hari seminggu. Tetapi jika mahu berolahraga, dapatkan khidmat pakar dulu ya. 

3. Susukan Anak

Anda tahu tak dengan menyusukan bayi, 500 kalori di bakar setiap hari? Walaupun ketika anda tidur! Mudah bukan?

4. Makan Sedikit

Jangan tunggu hingga terlalu lapar baru anda mahu makan. Mungkin ketika itu anda cenderung mengikut nafsu lapar dan mengambil lebih kalori. 

Jaga pengambilan kalori dan makan antara 5-6 sajian setiap hari.

5. Kudapan Sihat

Gantikan kudapan manis dengan buah-buahan. Kurma, kismis dan badam sangat bagus di jadikan kudapan. Hadkan pengambilan kudapan tinggi lemak seperti kerepek dan aiskrim.

6. Banyakkan Serat

Makanan tinggi serat membuatkan anda kenyang lebih lama. Sebagai contoh, anda boleh pilih roti gandum penuh dan nasi dari beras perang.

7. Banyakkan Minum Air

Air sama fungsinya seperti minyak yang dapat melancarkan fungsi organ  dalam tubuh.

Air yang cukup penting untuk menurunkan berat badan, membantu pencernaan dan mengurangkan NAFSU MAKAN.                                                        
Bagaimana mahu tahu pengambilan air yang mecukupi? Mudah sahaja. Anggaran untuk 25kg berat badan, anda memerlukan 1 liter air. 

Jadi berapa berat anda?

Berapa banayak air perlu minum

8. Ambil Protein

Gantikan daging berlemak dengan ayam atau ikan. Ikan salmon kaya dengan sumber Omega-3. Ia terbukti mengurangkan berat badan. 

Dapatkan Omegaguard, Omega 3 dalam bentuk kapsul yang mudah untuk di sukat dosnya. Telan selepas makan untuk membantu membakar lemak-lemak dalam badan.

Memang tidak di nafikan kehamilan sangat memberikan kesan dan perubahan kepada fizikal dan emosi kita sebagai wanita. Tapi bila melihat wajah si comel itu, kita rasa puas kan? Kesakitan semua hilang! Ajaib betul.

Dan saya suka mahu kongsikan pengalaman kenalan saya, Puan Salwa berjaya menurunkan berat badan sebanyak 20kg selepas bersalin. Banyak tu! 

Apa yang beliau buat ya sampai hilang banyak sangat ni? Video di bawah menjelaskan segalanya. Tapi kalau anda rasa itu pencapaian yang biasa-biasa sahaja, abaikan je la video tu.



Kurus Selepas Bersalin Sampai Turun 20kg! Wow! from iReach HD on Vimeo.


Setakat ini dulu perkongsian saya kali ni. Jumpa lagi untuk perkongsian lain. Jika anda anda sebarang pertanyaan berkenaan kisah Puan Salwa, jangan segan-segan hubungi saya ya.

Jangan lepaskan peluang Jadi Ahli Shaklee Percuma Sebotol Vitalea Multivitamin Tertua Di Dunia bulan ini. Jimat kos nak beli vitalea yang berharga RM88.75.

Sampai jumpa lagi.

 
Your Trusted SID 

Riza Afzan Asri 

SMS/Whatsapp 012-4637064 

Email: rizaafzan@gmail.com

COD: Taiping dan kawasan sekitar  
 
Pos: Seluruh Malaysia

Rujukan: Majalah Rapi Mei 2015
 
Artikel Menarik Untuk Di Baca:
 
 


You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts