Tulang

Anda Sudah Berumur 30 Tahun? Fakta Ini Pasti Akan Buat Anda Risau Tentang Penyakit Tulang Osteopo

14:29

"Saya muda lagi la,cik. Buat apa nak ambil kalsium ni semua? Minum je susu tu semua. Lagipun badan saya bukan besar sangat pun. Tak perlu kalsium sangat la"
osteoporosis kalsium Ostematrix
Ini antara senario yang selalu dihadapi apabila berhadapan dengan pelanggan. Macam-macam teori yang difikir logik dek akal sendiri digunakan untuk menyokong fahaman yang juga direka sendiri.

Matlamat? Untuk elak ambil suplemen. Betul tak?

Kenapa Kita Perlu Amalkan Pengambilan Kalsium Secara Konsisten?

Betul, statistik mengatakan kita boleh mendapatkan semua keperluan nutrisi daripada pemakanan harian. Tapi berapa ramai yang benar-benar mengikutinya?

Bagi mereka di bandar-bandar besar yang seboleh-bolehnya mahukan satu hari lebih daripada 24 jam, bolehkah kita mendapatkan makanan yang seimbang setiap hari? Maksud saya, makanan yang memenuhi keperluan nutrisi harian kita.

Sebab itu bagi sesetengah orang, pengambilan suplemen adalah dicadangkan bagi memastikan semua orang berpeluang untuk melengkapkan keperluan nutrisi harian mereka. 

Penduduk Asia, terutamanya wanita, disaran mendapatkan keperluan kalsium harian secukupnya (antara 800 hingga 1,000 miligram) di samping nutrien penting lain seperti protein, zink, magnesium dan vitamin D yang diperlukan untuk mengekalkan tulang yang kuat dan sihat.

Apa Itu Penyakit Tulang Osteoporosis?

Ok, meh nak cerita sikit tentang "penyerang hendap" ni senyap-senyap je buat kerja sampai kita pun tak sedar.
Sebenarnya Osteoporosis ni adalah keadaan di mana tahap ketumpatan tulang sudah berkurangan.
Bila ketumpatan dah kurang, risiko untuk retak tu makin tinggi bila kita cedera. Paling teruk patah terus.
osteoporosis
Kenapa saya kata Osteoporosis ni macam penyerang hendap?Sebab tak ada simptom awal yang ia sedang berlaku sampailah keretakan tu terjadi.

Salah satu cara nak tahu adalah melalui X-Ray atau anda boleh menggunakan satu alat  khas iaitu Bone Density Meter yang boleh mengukur tahap ketumpatan tulang anda.

Dan harus juga diingat, selain nutrisi seperti kalsium, magnesium dan boron, hormon juga sebenarnya berperanan penting menyumbang kepada masalah Osteoporosis ni.
  • Estrogen bagi wanita
  • Androgen bagi lelaki

Bila hormon-hormon ni berkurangan, terutama sekali secara drastik bagi wanita di fasa menopous, kehilangan ketumpatan tulang tu berlaku secara drastik juga.

Selain tu faktor-faktor ni juga turut menyumbang:

  • sumber kalsium dan vitamin D yang tidak cukup
  • cara hidup yang kurang aktif
  • merokok
  • pengambilan alkohol berlebihan
  • kurang berat badan
  • sejarah keluarga penghidap Osteoporosis
  • masalah genetik
  • masalah thyroid
  • kisah pernah terlibat dengan masalah keretakan tulang
  • penggunaan sesetengah ubatan contohnya corticosteroid

Wanita bertubuh kecil memang nampak comel kan? Jangan tak tahu, kita lebih tinggi risiko untuk masalah ni disebabkan kita memiliki rangka tubuh yang kecil dan/atau kurus.

Lagi satu jika fasa premenopausal sudah menjengah. Bila tu? 10 tahun awal sebelum tempoh menopous sebenar. Rata-rata bila agaknya umur wanita menopous?

Ketika usia 40 tahun!

Oh my, maksudnya sekarang saya dah masuk dalam fasa premenopaus la kan? Jangan culas makan Ostematrix Riza Afzan Asri kalau tak mau tulang reput pastu jadi bongkok! Scary betul.

Jadi bagi mereka yang sudah berumur 30 tahun, bersedialah dari sekarang ye. Jangan tunggu sehingga dah patah riuk, baru nak teringat.

Kenapa OsteMatrix Shaklee Lebih Baik?

Anda Memerlukan Lebih Daripada Kalsium untuk Tulang Yang Kuat

  • Kalsium - Bahan asas untuk membina tulang
  • Magnesium - Membantu menghantar kalsium kepada tulang
  • Boron - Membantu metabolisme tulang
  • Vitamin D - Merangsang penyerapan kalsium
  • Kuprum, Zink and Mangan - Mengaktifkan enzim yang membantu meningkatkan kepadatan tulang

OsteMatrix mengandungi kesemua nutrien yang diperlukan pada kuantiti yang tepat bagi  kesihatan tulang anda.

Kandungan OsteMatrix

Penyerapan kalsium Ostematrix

Jadi cepat-cepatlah hubungi saya dan dapatkan sebotol Ostematrix anda sekarang. Ia sangat praktikal dan terbukti berkesan. Jangan biarkan rasa risau akan lompong yang mungkin ada di dalam tulang itu mengganggu aktiviti harian anda kerana banyak lagi yang menuntut lebih perhatian contohnya suami dan anak-anak.

Cara 1 :
Dapatkan Ostematrix anda dengan klik pada ikon Ostematrix di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.
OsteMatrix Shaklee

Diskaun bagi produk Shaklee
Cara 2 :
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat  dan kesan dengan cepat!

Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang

p/s : Jika anda hubungi saya, saya akan kongsikan rahsia bagaimana untuk dapatkan Ostematrix dengan harga yang terbaik tau :)

Cara 3 :
Inginkan diskaun sehingga 15% bagi produk-produk Shaklee? Hubungi saya sekarang di nombor di bawah. Saya tunggu panggilan anda :)

Shaklee Distributor & Bussiness Leader
868991



Disclaimer :
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.

This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any dis

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts