polifenol

Resveratrol Meningkatkan Sensitiviti Insulin Dalam Darah

16:58

Resveratrol telah dikaji secara meluas untuk manfaat kesihatan yang berpotensi tetapi sedikit yang diketahui tentang kesan metabolik pada manusia.

Sekumpulan penyelidik dari Fakulti Perubatan, University of Pe´cs, Hungary mahu mengkaji dan  menentukan sama ada polifenol resveratrol  meningkatkan sensitiviti insulin pada pesakit diabetes jenis 2 dan untuk mendapat sedikit pemahaman tentang mekanisme tindakan daripada tindakbalas yang berlaku.

Diabetes
Peranan resveratrol dalam menurunkan paras gula dalam darah


Hasilnya membuktikan bahawa resveratrol di dalam Vivix juga mampu membantu meningkatkan sensitiviti sel terhadap insulin dengan  mengurangkan kerintangan sel (insulin resistance). 

Kajian yang diketuai oleh P. Brasnyo et. al yang telah diterbitkan oleh British Journal of Nutrition pada tahun 2011 menunjukkan resveratrol mampu meningkatkan nisbah phosphorylated protein kinase B:protein kinase B yang menunjukkan, sel akan menjadi lebih sensitif terhadap insulin selepas pengambilan resveratrol.

Kesan resveratrol terhadap kandungan gula dalam darah



Dengan meningkatnya sensitiviti insnsulin seterusnya membantu mengoptimumkan penggunaan gula atau glukosa di dalam darah serta memanjangkan tempoh untuk berlakunya kenaikan tahap gula yang tinggi (hiperglisemia).



Dalam kajian yang sama, resveratrol yang terkandung di dalam Vivix telah dibuktikan mampu mengurangkan kandungan o-tyrosine yang terhasil daripada proses tekanan oksidatif (oxidative stress). 

Hal ini boleh berlaku hasil kemampuan resveratrol untuk fungsi berikut:

ü        ツ  Mengurangkan penghasilan radikal bebas oleh tubuh
ü        ツ  Meningkatkan aktiviti enzim antioksidan yang  lain

Pilihlah Vivix kerana ia mengandungi 98% ekstrak resveratrol tulen.

Ia mengandungi kombinasi polifenol yang diambil dari Anggur Muskat yang mempunyai bilangan kromosom yang lebih.

Muscadine grapes
Signature Ingredient dalam Vivix


Hanya 1 sudu teh sahaja setiap hari mengandungi 100mg resveratrol membantu menurunkan paras gula dalam darah anda. Berikut perkongsian testimoni Dr Nik Rahim yang menghadiahkan Vivix kepada Ayah beliau. 

reveratrol Vivix
Testimoni Vivix Dr Nik Rahim

Sempena November 2013, dapatkan sebotol Vivix dengan harga promo semestinya murah gila dari biasa! Pakej beli 6 botol dan dapatkan sebotol PERCUMA sedang berlangsung sekarang!



Ketahui cara untuk mendapatkan pendaftaran dan perkhidmatan penghantaran secara PERCUMA! 

Hubungi saya
Your Trusted SID 
Riza Afzan Asri 
SMS/Whatsapp 012-4637064 
Email: nuhasafiya@yahoo.com
 
~Happy to share, pleasure to help!~

Artikel Menarik Untuk Di Baca:
1. Diabetes: Fakta Bukan Auta!
2. Journal - Resveratrol improves insulin sensitivity, reduces oxidative stress and activates the Akt pathway in type 2 diabetic patients

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts