antioksidan

Istimewanya Anggur Muskat (Muscadine Grapes) dalam Vivix Shaklee

15:00

Kenali Anggur Muskat (Muscadine grapes) 


Ia juga turut dikenali sebagai Vitis rotundifolia adalah sejenis anggur liar yang mempunyai 20 kromosom. Disebabkan penambahan 1 pasang kromosom berbanding anggur biasa, anggur ini menyediakan lebih banyak faedah kesihatan, menawarkan fungsi imun yang lebih tinggi dan sifat antioksidan yang lebih kuat. Ia banyak di tanam di daerah selatan Amerika Selatan.

Saiz Anggur Muskat


Saiznya boleh di katakan sebesar saiz bola golf. Anggur ini tumbuh pada persekitaran yang unik, pendedahan kepada cahaya matahari yang tinggi lalu menawarkan kandungan polifenol dan resveratrol yang banyak. Ini memberikan kesan istimewa dan menyediakan lebih banyak faedah kesihatan, membaiki fungsi dan meningkatkan prestasi kepada kita semua.

saiz anggur Vivix
Kredit: dasyifa.blogspot.com


Warna Anggur Muskat

Warna anggur ini bermula dari warna gangsa ke ungu gelap ke hitam apabila semakin meranum. Ia mengandungi kandungan resveratrol yang tinggi - sejenis polifenol yang dilaporkan memberikan kesan baik kepada kesihatan tubuh badan.

range colours of grapes
Kredit: cocomichellemag.com


Polifenol di dalam Anggur Muskat

Mengikut perkongsian dari Blossom Widad, polifenol adalah sebatian antioksidan semulajadi yang biasa ditemui didalam tumbuhan yang boleh dimakan. Sejak 100 tahun yang lalu, saintis yang mula mengkaji khasiat kesihatan bagi tumbuhan yang mengandungi polifenol yang bertindak sebagai agen antioksidan.
Kajian-kajian saintifik dan penyelidikan-penyelidikan klinikal menyarankan yang pengambilan diet yang tinggi dalam kandungan polifenol dalam jangka masa panjang dapat melindungi diri dari masalah kesihatan yang berkaitan dengan penuaan.
Selain dari mempunyai kandungan resveratrol yang tinggi, istimewanya Anggur Muskat (Muscadine grapes) ini kerana ia juga turut mengandungi asid ellagik (ellagic acid) dalam kepekatan yang tinggi yang tidak dijumpai di dalam anggur biasa. Boleh baca mengenai kelebihan asid ellagic di sini. Campuran pelbagai jenis polifenol ini yang menjadikan Vivix Shaklee terlalu istimewa!

Dapatkan sebotol dengan harga MURAH dan JIMAT sempena Promosi November 2013 sekarang!



Ketahui cara untuk mendapatkan pendaftaran dan perkhidmatan penghantaran secara PERCUMA! 

Hubungi saya
Your Trusted SID 
Riza Afzan Asri 
SMS/Whatsapp 012-4637064 
Email: nuhasafiya@yahoo.com
~Happy to share, pleasure to help!~
Artikel Menarik untuk di baca:

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts