Anti-penuaan

Betul ke Vivix Lebih Baik dari Sumber Resveratrol lain di Pasaran?

22:49

Seorang Profesor Biokimia dan Nutrisi di University of North Carolina-Chapel Hill telah menulis hampir lebih 80 buah artikel di jurnal saintifik dan 'peer-review'. Beliau juga turut mengajar subjek nutrisi kepada pelajar perubatan memberikan pendapat tentang Vivix.

Menurut kata beliau:
"Kandungan resveratrol di dalam Vivix Shaklee sangat berpotensi tinggi, penyediaannya teliti bagi  memastikan keasliaannya dan ketulenannya berbanding resveratrol lain yang berada di pasaran".

Manakala kajian dari Universiti Harvard pulak mengejutkan ramai saintis dalam bidang kajian resveratrol. Penemuan yang sangta meyakinkan di mana jumlah kandungan resveratrol untuk ia memberikan kesan manfaat adalah sangat tinggi dari yang di jangka. 

Ini ternyata merujuk kepada 1-2 gelas wain sehari sebenarnya tidak mampu memberikan manfaat seperti yang di gemburkan selama ini (Orang Islam HARAM minum wine ye!). Begitu juga dengan suplemen lain yang berasaskan resveratrol sudah tidak 'significant' dari segi memberikan manfaat seprti yang dijangka!



Ini berlaku apabila ekstrak resveratrol tersebut tidak benar-benar tulen. Ia mungkin berlaku kontaminasi semasa proses pengekstrakan resveratrol tersebut. Kandungan resveratrol yang perlu diekstrak adalah sebanyak 98% jika tidak ia hanya akan memberikan kesan sampingan (side-effect) berbanding kesan baik.

Tetapi resveratrol sahaja tidak mencukupi kerana ia adalah satu jenis polifenol yang terdapat di dalam tumbuhan. Oleh sebab itu Shaklee menambah pelbagai jenis lagi campuran polifenol dari Anggur Muskat (Muscadine grapes) kepada ramuan resveratrol mereka.

Sebagai contoh, minuman campuran botanikal Shaklee ini tinggi kandungan "ellagic acid" yang tidak dijumpai amounnya di dalam wain merah atau penyediaan produk resveratrol lain secara signifikan.

Kehadiran "ellagic acid" ini di dalam Vivix dapat menghalang sejenis enzim yang terlibat dalam penghasilan 'Advanced glycation end products -AGE proteins), salah satu daripada 4 mekanisma penuaan sel. resveratrol membantu dari segi menghalang tiga jenis lagi mekanisma penuaan sel.

Satu kajian melibatkan haiwan (animal study) mencadangkan "ellagic acid" mengelakkan kanser gastrointestin, sementara resveratrol dan komposisi campuran polifenol yang Shaklee gunakan menghalang pelbagai jenis tumor yang lain.


Secara ringkasnya Shaklee menghasilkan produk yang mengandungi campuran polifenol seperti "ellagic acid", resveratrol dan polifenol lain daripada Anggur Muskat (Muscadine grapes) dan menjadikan ia lebih tulen, lebih cekap tahap resveratrolnya. Ini membuktikan Shaklee berjaya menghasilkan sejenis produk, Vivix yang lebih baik dari segi kandungan resveratrolnya. 


Jika ada yang masih bertanya betul ke Vivix lebih baik dari sumber resveratrol lain yang ada di pasaran?

Jawapan sudah semestinya YA!



Ketahui cara untuk mendapatkan pendaftaran dan perkhidmatan penghantaran secara PERCUMA! 



Hubungi saya
Your Trusted SID 
Riza Afzan Asri 
SMS/Whatsapp 012-4637064 
Email: nuhasafiya@yahoo.com
~Happy to share, pleasure to help!~
Artikel Menarik untuk di baca:
1. Resveratrol meningkatkan Sensitiviti Insulin Dalam Darah
2. How Resveratrol & Red Wine Activate Genes For A Longer and Healthier Life


You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts