Collagen Powder Shaklee

Panduan Memilih Kolagen

01:49

Kolagen sangat popular dan semakin menjadi sebutan ramai sejak akhir-akhir ni. Semua golongan memperkatakan mengenai kolagen tak kira lelaki, wanita, anak remaja atau pun mereka yang dah berusia. Kalau kita perasan, pelbagai bentuk kolagen terdapat di pasaran komersil baik dalam bentuk serbuk, cecair, kapsul malah cara pengambilannya juga berbeza-beza. Sama ada di makan secara terus dari paket/botol atau pun disuntik terus ke dalam kulit! Harganya sekitar ratusan higga ke ribuan ringgit. Fuh!! nak cantik punya pasal kan? Ape saja sanggup.

Kenapa fenomena kolagen semakin berleluasa? Sebelum tu ape ye kolagen? Kolagen adalah sejenis tisu penyambung yang membantu dalam mengekalkan kekuatan dan keanjalan kulit, rambut, kuku, ligamen, otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi dan salur darah. Kalau perasan, ia boleh dijumpai di hampir seluruh bahagian badan kita. Penting kan kolagen? Disebabkan kepentingan ini, kita harus bijak memilih sumber kolagen yang terbaik, mudah diserap dan yang penting HALAL!

Di sini saya kongsikan panduan memilih kolagen yang terbaik supaya ia berbaloi dengan wang yang kita keluarkan serta memberikan hasil yang positif.

  1. Lebih baik pilih dalam bentuk makanan (or cecair) berbanding yg kolagen yg disuntik. Ini utk memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan ke dlm tubuh badan.
  2. Pilih size kolagen sekurang-kurangnya 1000 dalton dan ke bawah. Microfine size mmbantu penyerapan yang baik kerana size ini adalah paling optimum diserap oleh sel, maka setiap kolagen yang di ambil up to 100% diserap dan memberi kesan lebih cepat.
  3. Pastikan setiap pemilihan kolagen mempunyai emolient yang unggul dan boleh mengunci kelembapan yang berpanjangan.
  4. Pastikan kolagen mempunyai antioksidaan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan
  5. Pastikan supplemen itu mempunyai elemen vitamin B-Complex untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri.
  6. Kolagen juga penting utk kekal cantik tapi pastikan ia ada kandungan glucosamine utk kesihatan sendi. (BONUS!)
  7. Pastilkan setiap kolagen itu mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin. 
  8. Yang terakhir pastikan ia selamat dan tidak bertoksin! 

  9. Kredit Aula

    Jangan garu-garu kepala pening mana nak cari kolagen yang menepati setiap kriteria di atas. Jawapannya dah ada. Semestinya Collagen Powder Shaklee. Memang berbaloi rebut peluang dan PROMO DISEMBER DAN SALE HUJUNG TAHUN untuk mencuba kolagen TERBAIK yang dihasilkan menepati standard yang tinggi. Penggunaan selama 8 minggu akan menunjukkan kesan-kesan positif. InsyaALLAH. Kajian klinikal telah membuktikan. Maka tiada sebab untuk kita ragu-ragu lagi.

Ketahui cara untuk mendapatkan pos dan keahlian PERCUMA!!!

Riza Afzan Asri

ID 868991

nuhasafiya@yahoo.com

012-4637064


Happy to Share, Pleasure to Help!
     

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts