Collagen Powder Shaklee

Lima Jenis Kumpulan Kolagen Terbesar

17:37


Kolagen adalah protein utama bagi tisu sokongan dalam badan manusia. Kewujudannya merangkumi 30% daripada keseluruhan protin di dalam badan. Ia  menyokong sebahagian besar sel-sel yang memberikan struktur, kekuatan dan kekenyalan kulit dan tisu badan. 

Kolagen disusun tiga rantai polipetida (monomer protein) yang terpilih membentuk rangkaian triple helix (pilihan ganda tiga). Segmen kecil dari tiap rantai mempunyai panjang asid amino sebanyak 1.000-an dan ini merupakan penemuan terpenting abad ini.


www.chemistryland.com
  1. Kolagen I terdapat pada kulit, tendon, pembuluh darah, ligatur, organ, tulang (komponen utama tulang) dan gigi.
  2. Kolagen II: tulang rawan (komponen utama tulang rawan),mata.
  3. Kolagen III: reticulate (komponen utama retikuler serat). Rangkaian ini bertindak sebagai penyokong dalam tissue lembut seperti hati,jantung, tulang sumsum,arteri,kulit,usus,rahim.
  4. Kolagen IV: membentuk asas kepada sel membran dasar(serat yang melapisi permukaan rongga dan organ seperti buah pinggang ) kanta mata, atau endothelium yang melapisi permukaan interior pembuluh darah.
  5. Kolagen V: permukaan sel, rambut dan uri.

Pentingkan kolagen untuk organ-organ badan kita? Ayuh berkolagen sempena promo hujung tahun kami. Semestinya berbaloi-baloi dengan RM dan khasiat yang terbukti dari ujian klinikal yang dijalankan. Ia selamat dan berkesan, malah HALAL juga. Anda mesti jatuh cinta berganda-ganda! 
 
 Ketahui cara untuk mendapatkan pos dan keahlian PERCUMA!!!

Riza Afzan Asri
ID 868991
nuhasafiya@yahoo.com
012-4637064

Happy to Share, Pleasure to Help!

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts