B complex

Fungsi-fungsi Bahan Utama Shaklee Collagen Powder

12:30

Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4000 mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolegen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1000* Dalton, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.


Tujuh bahan utama:
  • Ekstrak biji benih Camellia japonica
  • Ekstrak Pfaffia
  • Kolagen ikan
  • Ekstrak kerang-kerangan
  • Lactobacillus acidophilus
  • Vitamin C
  • Vitamin B
Photo: supplementKlinik.com

Fungsi-fungsi Bahan Utama


  1. RSS Collagen dari Sisik Ikan Merah - Sisik ikan merah ialah satu sumber premium kolagen dengan penyerapan lebih tinggi dan pencemaran yang lebih kecil berbanding kolagen binatang.
  2. Ekstrak biji benih Camellia japonica - Ekstrak biji benih Camellia mengandungi asid oleik, iaitu sejenis emolien kulit dan pelembap yang unggul, dan bahan antioksida semulajadi Isoflavon yang dapat membantu mengurangkan radikal bebas.
  3. Ekstrak Pfaffia - Pfaffia juga di gelar sebagai ginseng Brazil yang bila digabungkan dengan ekstrak biji benih Camellia japonica dapat menyokong pembentukkan kolagen dan asid hialuronik. Dengan kemampuannya untuk mengikat jumlah air yang besar, asid hialuronik memain peranan penting dalam menghidrat tisu badan dan membuatkan kulit lembut, lembap dan rata.
  4. Elastin dari kolagen ikan - Elastin dapat mengekalkan keanjalan dan ketegangan kulit yang boleh melantun apabila dicubit. Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi bersama kolagen untuk kulit yang lebih tegang, gebu dan anjal.
  5. Vitamin C dan Vitamin B - Vitamin C menggalakkan pengeluaran kolagen dan melawan radikal bebas yang merosakkan kulit kita. Vitamin B terlibat dalam metabolisma karbohidrat, lemak, dan protein untuk menghasilkan tenaga yang diperlukan untuk pengeluaran kolagen dalam sel.
  6. Ekstrak kerang-kerangan- Glukosamina daripada ekstrak kerang-kerangan adalah penting dalam sistesis bendalir sinovia bagi melicinkan pergerakkan sesendi dan melembapkan mata untuk melegakan ketidakselesaan mata
  7. Lactobasilus acidophilus - Lactobasilus acidophilus ialah sejenis bakteria baik. Ia membantu untuk mengimbangi usus mikroflora dan memudahkan pembinaan semula sistem usus sihat bagi meningkatkan penyerapan kolagen.
Jadi tiada sebab untuk anda tidak memilih kolagen Shaklee. Ia menepati standard yang tinggi dan kajian telah membuktikan selepas menggunakan selama 8 minggu, keputusan menunjukkan kulit lebih baik secara menyeluruh. (1). Selain itu kolagen kami dipek di dalam pek individual, ia mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda. Maka ia mudah untuk kita guna dengan segera pada bila-bila masa dan di mana sahaja. Pesan kolagen anda hari ini dan nikmati kesan positifnya!

*Berat molekul diukur dalam unit Dalton
(1) A Study on the Usefulness of Orally Administrated Collagen Peptides From Edible Marine Fish Scales On Human Skin and Hair. Yuzo Fujimoto et al. FRAGRANCE JOURNAL, May 2007.





Ketahui cara untuk mendapatkan pos dan keahlian PERCUMA!!!

Riza Afzan Asri
ID 868991
nuhasafiya@yahoo.com
012-4637064

Happy to Share, Pleasure to Help!

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts