B complex

Set Berpantang Shaklee selamat untuk penyusuan susuibu

16:09



Di pasaran terdapat pelbagai set ibu berpantang yang boleh kita dapati. Tapi adakah semuanya sama?

Masih tercari-cari set bersalin yang sesuai?

Risau makan jamu yang tak tahu cara penghasilannya dan 'panas' lalu memberikan kesan pada bayi?

Mencari-cari set bersalin yang mampu memberikan tenaga, memulihkan luka bersalin dan tanpa mengganggu pengeluaran susuibu?

 


Apa beza Set Bersalin Shaklee dengan Set Bersalin yang lain?

Badan kita kenal makanan dlm bentuk paling ringkas - makro & mikronutrient --- iaitu VITAMIN!

SET BERSALIN SHAKLEE menyediakan semua tu (vitamin dlm bentuk paling ringkas) so badan kita tak perlu 'extra kerja' utk uraikan makanan2 tu semua. No wonder ibu2 pantang Shaklee lebih segar, ceria, sihat.http://static.ak.fbcdn.net/images/blank.gif

Apa keistimewaan setiap vitamin yang terdapat dlm Set Berpantang Shaklee?

1. Membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka kerana adanya zinc dalam set ini. Selain mempercepatkan proses penyembuhan luka, ia membantu mengurangkan rambut gugur yang lazimnya dialami oleh ibu dalam pantang.

2. Adanya Vitamin C yang berfungsi memulihkan sel-sel badan, memberikan seri pada wajah si ibu (bukan susuk tau heehe) yang pucat dan kurang berseri semasa dalam pantang.Kandungan Vitamin C memainkan peranan penting dalam penghasilan kolagen yang dikenali boleh menganjalkan kulit.

3. Adanya B Complex yang membantu menghindarkan stress dan memberikan kesan penenang pada ibu dalam pantang. Jadi Ibu tak mudah rasa tertekan disebabkan perlu berjaga malam melayan kerenah si kecil dan sentiasa nampak bertenaga dan sihat. Jangan sampai kita mengalami gila meroyan pulak dalam masa berpantang nanti. Nauzubillah!

4. Adanya Vitalea yang berfungsi sebagai multivitamin kepada ibu.Maklumlah dalam pantang byk jenis mknan yang sebenarnya berkhasiat untuk memulihkan luka dan menghasilkan susuibu kena sekat/catu. Jadi perlu cukupkan kekurangan nutrien dan zat2 ni supaya ibu kembali sihat dan baby dapat zat yang secukupnya untuk proses pertumbuhan. Faham-faham sahaja lah cabaran berpantang memerlukan ibu cergas dan sihat. Iron/zat besi yang terkandung didalam Vitalea juga dapat membantu pembentukkan sel darah merah buat si ibu.

5. Energyzing Soy Protein (ESP) membantu memulihkan luka, mencantikkan kulit dan penghasilan susuibu yang pekat dan berkrim. Index Glisemik rendah sesuai untuk ibu2 yg ada mslh diabetis dan mengandungi 9 jenis amino asid perlu (essential amino asid).

6. Ostematrix-Kalsium membantu membekalkan kalsium yang berterusan pada ibu bagi mengurangkan sakit-sakit pingang dan lenguh, membekalkan kalsium pada bayi menerusi susuibu dan mengelakkan sembelit memandangkan dalam pantang pengambilan sayur/fiber jarang dititik beratkan.
 
Perbezaan yang ketara bagi pelanggan yang pernah consume set ini adalah susu badan sangat banyak dan pembuangan menjadi lawas dan lancar. Bukan apa, pembuangan yang lancar sangat perlu bagi ibu dalam pantang kerana minggu pertama semasa biasanya kita agak sedikit ngeri untuk membuang disebabkan luka kesan dari proses bersalin (especially bersalin normal) masih lagi belum pulih.Disarankan juga supaya pengambilan air kosong yang banyak amat perlu. Nasihat Pakar O & G adalah supaya mengambil 14 gelas air atau /3 L sehari supaya susuibu dpt dihasilkan pada tahap optimum dan dapat mengelakkan sembelit yg teruk dan pening.


Ketahui cara untuk mendapatkan pos dan keahlian PERCUMA!!!

Riza Afzan Asri

ID 868991

nuhasafiya@yahoo.com

012-4637064


Happy to Share, Pleasure to Help!

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts