Alfalfa

ESP untuk Ibu Menyusu Anak

16:00


Energizing Soy Protein Shaklee (ESP) telah diiktiraf di seluruh dunia dengan menjalankan kajian klinikal yang paling banyak ke atas produk dan protein kualiti tinggi yang diperbuat daripada tumbuh-tumbuhan. 
Kajian isolasi protein yang pertama pada tahun 1970. Ia mengandungi hanya kacang soya non-GMO (tidak diubahsuai secara genetik) yang diproses pada suhu rendah untuk menjaga protein yang terkandung di dalamnya. 

Ini kerana protein adalah bahan yang sensitif dengan suhu yang tinggi. Sekiranya proses dijalankan pada suhu yang tinggi, maka proses denaturasi protein akan berlaku dan protein akan kehilangan strukturnya yang akan menggagalkan fungsinya pada sistem tubuh.





Fakta menarik ESP Shaklee


Setiap tin 1kg ESP berasal dari 30 kg kacang soya dan ia adalah booster tenaga segera yang boleh bertahan selama berjam-jam.
Energizing Soy Protein Shaklee mengandungi 22 jenis asid amino dan ia adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia. Ia adalah sesuai untuk semua peringkat umur – tua atau muda.


Protein kacang soya adalah 2x daging, 4x telur,12 kali lebih dari susu.

Ia juga rendah lemak, rendah kolesterol dan mudah diserap oleh badan manusia.

Rendah Indeks glisemik - pemecahan karbohidrat kepada gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan gula ke dalam sistem badan menjadikannya sesuai untuk dinikmati oleh pesakit kencing manis.

Semasa pemprosesan, ESP dicuci dengan air untuk mengekalkan bahan semulajadi di dalamnya dan juga menjamin status HALAL. Ini kerana, terdapat protein yang dicuci dengan alkohol! Owhh tidak!!




Faedah Energizing Soy Protein Shaklee yang utama




Ingin kelihatan muda dan segar sentiasa?

Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan memelihara kesihatan otot serta memastikan kita sentiasa energetik!



Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi

Kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.



Optimakan kesihatan prostat lelaki, penjagaan rahim dan ovari wanita
 

Genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser.

 


Kulit berseri dan anjal 

Merangsang regenerasi kulit dan otot, meminimakan kedutan, sebagai agen anti-penuaan, mengembalikan seri wajah sekali gus mempercepatkan pemulihan luka dan menghilangkan parut.



Pemberi tenaga segera
Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti gejala kemurungan, kebimbangan, ketakutan dan agitation.



Mengawalatur Pigmentasi
Warna asal rambut adalah putih, hitamnya warna rambut adalah disebabkan oleh proses pigmentasi...oleh itu ianya melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut dan juga meminimakan pigmentasi pada kulit- terutama wajah.



Memperbaiki Memori
Menguatkan ingatan, kecergasan-bagus untuk pelajar...owhh..semestinya.



ESP adalah sesuai untuk:

SEMUA :D



Untuk ibu yang menyusukan anak, ESP adalah sumber tenaga segara dan para ibu yang jelita perlu mempastikan pengambilan kalori adalah mencukupi untuk si kecil. Penggantian keseluruhan diet protein untuk menurunkan berat badan adalah kurang sesuai untuk ibu yang menyusukan anak kerana terdapat kajian kes yang mendapati, pengambilan diet yang rendah kadar karbohidrat dan tinggi kadar protein boleh menyebabkan pengurangan nutrient di dalam susu badan seterusnya menyebabkan pengurangan berat badan si manja. 
Ibu yang menyusukan anak sebenarnya sangat beruntung kerana 'program pelangsingan' anda berlangsung serentak dengan penyusuan anak :). Subhnallah..
Anda boleh mengambil ESP sebagai sajian ketika sarapan. Akan tetapi, bukan sebagai satu2nya hidangan yang diambil. Melainkan jika anda menikmatinya dengan hidangan karbohidrat tingga kandungan serat contohnya oat mentah- yang perlu dimasak. Tentulah pengambilan ESP bersama (contohnya) nasi lemak akan defeat the purpose. 
Rancanglah pengambilan kalori anda dengan baik. Ini kerana, anda bukan sahaja makan untuk diri sendiri tetapi juga menyediakan keperluan kalori untuk si manja :)


Ketahui cara untuk mendapatkan pos dan keahlian PERCUMA!!!

Riza Afzan Asri
ID 868991
nuhasafiya@yahoo.com
012-4637064

Happy to Share, Pleasure to Help!

Kredit: Nor Ramli

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts