Sakit lutut

Sakit Lutut Hilang, Solat Kini Lebih Mudah

20:15

Hati siapa yang tak sedih bila tengok mak ayah cukup susah nak bangun dari duduk? Hati siapa yang tak sedih bila tengok mak brsusah payah bergerak di dapur menahan sakit di lutut semata-mata mahu masak makanan kegemaran anak kesayangannya? Tapi tidak bagi anak ini apabila ibunya kini dah boleh solat dan bergerak dengan mudah selepas sebulan.

Bagaimana Sakit Lutut Dapat Diatasi?
Kuncinya adalah mengelakkan proses inflamasi atau keradangan. Keradangan berlaku apabila bendalir kusyen berkurangan dan meningkatkan sentuhan antara tulang-tulang. Ini mengaktifkan proses inflamasi yang akhirnya mengakibatkan bengkak dan rasa sakit.

Tiada inflamasi/keradangan -> Tiada Bengkak atau sakit

Jadi bagaimana ia dapat dilakukan?
1. Gunakan kasut atau sandal sesuai
Ada sesetengah kasut yang mempunyai kusyen yang sangat berkesan dalam menyerap tekanan yang terhasil semasa bergerak, Ini akan mengurangkan tekanan pada lutut
2. Elakkan makanan yang boleh menyebabkan inflamasi.
Ini sangat penting bagi mereka yang mempunyai penyakit gout. Elakkan ambil makanan pencetus gout seperti makanan laut dan organ dalaman yang boleh tingkatkan kandungan asid urik
3. Bersenam
Proses bersenam akan membantu menguatkan kembali otot di kawasan kaki anda. Namun, pilih senaman yang sesuai dengan nasihat daripada pakar fisioterapi anda
4. Pemakaian penyokong lutut
Penggunaan penyokong lutut dapat membantu sesetengah warga emas dalam mengurangakn tekanan pada lutut semasa bergerak
5. Kurangkan berat badan
Berat badan yang tinggi akan meningkatkan tekanan pada lutut dan boleh mempercepatkan kerosakan pada struktur lutut
6. Ambil suplemen yang sesuai
Pengambilan suplemen yang sesuai akan membantu mengurangkan inflamasi pada lutut.

Jadi Bagaimana Resveratrol Boleh Membantu?
1. Memperlahankan Proses Inflamasi/Keradangan
Resveratrol, anthocyanin daripada ekstrak Elderberry dan polifenol-polifenol lain di dalam Vivix bertindak sebagai antioksidan yang efektif dalam menghalang pembentukan radikal-radikal bebas. 

Radikal bebas adalah punca utama berlakunya kerosakan sel melalui proses inflamasi dan apabila proses ini dapat diperlahankan, kerosakan yang lebih teruk pada pada organ-organ akan dapat dihentikan.

2. Melambatkan proses pembentukan protein AGE
Dengan membantu melambatkan penghasilan protein AGE yang terhasil akibat kerosakan sel, pelbagai turutan proses yang membawa kepada kerosakan struktur lutut dapat diperlahankan.

3. Melindungi sel dari kerosakan DNA
Sebarang penghasilan sel adalah berdasarkan maklumat yang diperoleh daripada DNA. Jika DNA rosak, sel-sel yang terhasil adalah tidak sihat dan tidak dapat menjalankan tugas dengan efektif.

Resveratrol telah terbukti membantu melindungi sel daripada kerosakan DNA dan memperlahankan proses pemendekan struktur telomere pada DNA melalui kajian oleh Dr Elizabeth Blackburn, pemenang Nobel Prize in Physiology or Medicine 2009. 
**Cross-Sectional Analysis of Telomere Length in People 33-80 Years of Age: Effects of Dietary Supplementation. Harley CB et al. (2014) 55th Annual Conference, JACN, Vol. 33(5), p414.



Apabila DNA berjaya dilindungi daripada rosak, kerosakan yang lebih teruk akan dapat dielakkan dan proses penghasilan sel-sel baru yang sihat akan berjalan dengan lebih lancar. Ini akan membantu proses baik pulih struktur lutut dan insyaAllah sakit lutut akan bertambah baik.

Testimoni
Disclaimer : Kesan mungkin berbeza bagi setiap pengguna. Harus diingat, Vivix bertindak sebagai makanan tambahan, bukan ubat. Pengambilan ubat untuk rawatan harus diteruskan dan tidak boleh dihentikan tanpa nasihat doktor.

Sampai bila nak beradoi adoi sakit sakit kan?


Jom Order Vivix Shaklee Sekarang

Cara 1 :

Dapatkan Vivix anda dengan klik pada ikon Vivix di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.
Cara 2 :
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat  dan kesan dengan cepat!

Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang

p/s : Jika anda hubungi saya, saya akan kongsikan rahsia bagaimana untuk dapatkan Vivix dengan harga yang terbaik tau :)

Cara 3 :
Dah mula yakin dengan Shaklee? Jom sertai saya dalam grup bisnes DIVA #nuhanajah . Tapi macam mana nak daftar ya?

Shaklee Distributor & Bussiness Leader

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts