Turunkan paras gula dalam darah

Bacaan Gula Darah Tinggi Kerana Kerintangan Insulin

05:58

Ramai orang mengadu yang mereka dah ambil kombinasi ubat dan insulin, tapi gula dalam darah masih tinggi. Tapi tak ramai yang tahu Metformin ditambah bagi membantu meningkatkan sensitiviti sel terhadap insulin. Dan kini, anda ada satu lagi kombinasi tambahan.

Kenapa Insulin Penting?

Semua orang tahu "insulin adalah hormon untuk menurunkan gula di dalam darah". Tapi bagaimanakah ia melakukannya?


Apa kata kita bayangkan macam ni? Bayangkan anda berada di sebuah stesen minyak. Seorang atendan pam datang dan masukkan nozel minyak ke dalam tangki bagi melengkapkan proses mengisi minyak. Minyak itu kemudiannya akan digunakan oleh kereta bagi menggerakkan enjin.

Dah boleh bayangkan?

Jadi sekarang ini, bayangkan :

Kereta = Tubuh badan kita
Minyak = Glukos atau gula di dalam badan
Nozel = Laluan pada permukaan sel yang membolehkan glukos masuk ke dalam sel
Atendan minyak = Insulin


Apakah Yang Terjadi Kepada Pesakit Diabetes?

Bagi Diabetes Jenis 2 (Type 2 Diabetes), badan anda (kereta) sedang menunggu untuk dipam dengan glukos di dalam darah (minyak). Tetapi berlaku 2 keadaan 

1. insulin (atendan pam) tidak hadir, atau
2. penutup minyak tidak dapat dibuka

Dalam kedua-dua situasi, gula (minyak) tidak dapat masuk ke dalam badan (kereta) dan akan terus berada di dalam darah (saluran paip minyak).

Dan inilah yang kita namakan Kerintangan Insulin di mana walaupun insulin (atendan minyak) hadir, gula (minyak) tidak dapat masuk ke dalam badan. 


Apakah kesan buruk kerintangan insulin?


Jadi Bagaimana Resveratrol Boleh Membantu?

1. Mengurangkan Kerintangan Insulin

Kajian telah membuktikan bahawa resveratrol mampu membantu untuk mengurangkan rintangan insulin dan sekaligus membantu mengurangkan inflamasi serta pelbagai masalah kesihatan kronik. 

2. Membaiki kerosakan sel dari peringkat DNA

Resveratrol di dalam Vivix membantu meningkatkan keupayaan sel untuk menggalakkan pertumbuhan sel sihat serta mengurangkan risiko kerosakan sel

3. Melindungi Organ Terbabit Dalam Mengawalatur Gula Daripada Inflamasi/Keradangan

Resveratrol di dalam Vivix membantu menghalang pembentukan radikal bebas yang menjadi punca utama kerosakan sel akibat proses inflamasi

4. Melambatkan proses pembentukan protein AGE

Dengan membantu melambatkan penghasilan protein AGE yang terhasil akibat kerosakan sel, pelbagai turutan proses yang membawa kepada penuaan dan penyakit-penyakit kronik dapat diperlahankan

Mengapa Vivix?


Resveratrol merupakan satu bahan aktif yang terbukti mampu membantu menurunkan bacaan gula di dalam darah. Namun, Vivix adalah lebih unik kerana diperkaya dengan polifenol yang mampu meningkatkan keberkesanan resveratrol hampir 10 kali ganda dalam menjalankan tugasnya!


Vivix bacaan gula tinggi

Vivix bantu bacaan gula tinggi


Vivix turunkan paras gula dalam darah

Jom Order Vivix Shaklee Sekarang

Cara 1 :
Dapatkan Vivix anda dengan klik pada ikon Vivix di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.

Vivix Energy For Life Set
Energy For Life Set (2 bottles of Vivix)

Cara 2 :
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat  dan kesan dengan cepat!

Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang

p/s : Jika anda hubungi saya, saya akan kongsikan rahsia bagaimana untuk dapatkan Vivix dengan harga yang terbaik tau :)

Cara 3 :
Dah mula yakin dengan Shaklee? Jom sertai saya dalam grup bisnes DIVA #nuhanajah . Tapi macam mana nak daftar ya?



Shaklee Distributor & Bussiness Leader

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts