Luka lambat sembuh

Luka Lambat Sembuh Sampai Nampak Tulang, Kenapa Nak tunggu Lagi?

20:04

"Bila mak sakit, tak terbayang rasa hati bila kita masih berkira-kira duit ringgit nak belikan suplemen terbaik sebagai ikhtiar kesembuhan. Apalah sangat RM503 tu untuk kamu terus menumpang doa dan redha dia yang bawa kejayaan pada kamu selama ni.
Akak rasa sedih sangat dik. Bukan sebab tak beli tu tapi sebab kamu kata mahal. Kalau kenang-kenang mak kamu tu nak lahirkan kamu jenuh bertarung sakit. Tak pernah dia merungut.
Kamu nak apa-apa dia sediakan selagi boleh membanting tulang empat kerat nak bagi ada jugak untuk kita. Tak pernah dia mengeluh"

bacaan gula tinggi punca luka lambat sembuh

Kami sekeluarga pernah hadapi situasi ini. Tapi Alhamdulillah, Allah bukakan hati untuk kami perkenalkan gabungan resveratrol dan polifenol untuk Abah yang tercinta. Yang pasti, pilihan kami tepat apabila Abah yang hanya terbaring hampir setahun, kini dah boleh bergerak.

Kenapa Luka Lambat Sembuh bagi Mereka Yang Menghidap Kencing Manis?
Penghidap kencing manis yang tidak mendapatkan rawatan atau tidak mematuhi pelan rawatan oleh doktor senantiasa mempunyai kandungan gula yang tinggi di dalam darah.

Jangan terkejut, gula dalam darah ini boleh mengakibatkan pelbagai turutan mekanisme yang akan sangat menakutkan:

  • Pertama, ia akan memekatkan kepekatan darah. Apabila darah menjadi pekat, darah yang mengandungi antibodi dan pelbagai mekanisme pertahanan tubuh untuk memulihkan luka sukar untuk ke luka yang terjadi. Akibatnya, luka menjadi lambat sembuh dan mudah merebak dan dijangkiti kuman sehingga mengakibatkan masalah lain. Waktu inilah kita dapat lihat pelbagai keadaan luka yang mengerikan. Kita yang melihat pun ngeri, apatah lagi ibu bapa kita yang menanggungnya.
  • Kedua, kebanyakan penghdap kencing manis tergolong dalam kumpulan Diabetes Jenis 2. Kandungan gula adalah tinggi sama ada akibat insulin tidak mencukupi atau berlaku kerintangan insulin. Jika insulin tidak mencukupi, suntikan insulin akan dapat membantu. Tetapi, apabila berlaku kerintangan insulin atau keadaan di mana sel menjadi tidak sensitif terhadap insulin, pelbagai masalah lain akan berlaku termasuklah

Jadi Bagaimana Resveratrol Boleh Membantu?
1. Mengurangkan Kerintangan Insulin Dan Menjadikan Sel Lebih Efisien Dalam Penghasilan Tenaga
Kandungan gula dalam darah yang tinggi akan meningkatkan kepekatan darah dan ini akan memperlahankan aliran darah yang membawa oksigen dan nutrien yang diperlukan ke organ-organ. Ini boleh menjurus kepada kerosakan sel-sel termasuklah buah pinggang.

Kajian telah membuktikan bahawa resveratrol mampu membantu untuk mengurangkan rintangan insulin
insulin resistance

Apabila rintangan insulin berjaya dikurangkan, proses penghasilan tenaga oleh sel dengan menggunakan gula dalam darah akan berjaya dipulihkan.

Pengurangan kandungan gula dalam darah akan mengurangkan sebarang risiko berlakunya mekanisme-mekanisme kerosakan di atas
insulin resistance
2. Memperlahankan Proses Inflamasi/Keradangan
Resveratrol, anthocyanin daripada ekstrak Elderberry dan polifenol-polifenol lain di dalam Vivix bertindak sebagai antioksidan yang efektif dalam menghalang pembentukan radikal-radikal bebas. 

Radikal bebas adalah punca utama berlakunya kerosakan sel melalui proses inflamasi dan apabila proses ini dapat diperlahankan, kerosakan yang lebih teruk pada pada organ-organ akan dapat dihentikan.

3. Melambatkan proses pembentukan protein AGE
Dengan membantu melambatkan penghasilan protein AGE yang terhasil akibat kerosakan sel, pelbagai turutan proses yang membawa kepada penuaan dan penyakit-penyakit kronik termasuklah kerosakan pada struktur buah pinggang dapat diperlahankan. 

4. Melindungi sel dari kerosakan DNA
Sebarang penghasilan sel adalah berdasarkan maklumat yang diperoleh daripada DNA. Jika DNA rosak, sel-sel yang terhasil adalah tidak sihat dan tidak dapat menjalankan tugas dengan efektif.

Resveratrol telah terbukti membantu melindungi sel daripada kerosakan DNA dan memperlahankan proses pemendekan struktur telomere pada DNA melalui kajian oleh Dr Elizabeth Blackburn, pemenang Nobel Prize in Physiology or Medicine 2009
**Cross-Sectional Analysis of Telomere Length in People 33-80 Years of Age: Effects of Dietary Supplementation. Harley CB et al. (2014) 55th Annual Conference, JACN, Vol. 33(5), p414.


Apabila DNA berjaya dilindungi daripada rosak, kerosakan yang lebih teruk akan dapat dielakkan dan proses penghasilan sel-sel baru yang sihat akan berjalan dengan lebih lancar. Ini akan membantu proses baik pulih struktur buah pinggang dan insyaAllah, sebarang simptom berkaitan kerosakan buah pinggang akan bertambah baik.

Mengapa Vivix?
Resveratrol merupakan satu bahan aktif yang terbukti mampu membantu menurunkan bacaan gula di dalam darah. Namun, Vivix adalah lebih unik kerana diperkaya dengan beberapa polifenol  yang dipilih khas yang mampu meningkatkan keberkesanan resveratrol hampir 13 kali ganda dalam menjalankan tugasnya!
polifenol di dalam Vivix meningkatkan keberkesanan resveratrol
Testimoni
Disclaimer : Kesan mungkin berbeza bagi setiap pengguna. Harus diingat, Vivix bertindak sebagai makanan tambahan, bukan ubat. Pengambilan ubat untuk rawatan harus diteruskan dan tidak boleh dihentikan tanpa nasihat doktor.

Jom Order Vivix Shaklee Sekarang

Cara 1 :

Dapatkan Vivix anda dengan klik pada ikon Vivix di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.
Cara 2 :
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat  dan kesan dengan cepat!

Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang

p/s : Jika anda hubungi saya, saya akan kongsikan rahsia bagaimana untuk dapatkan Vivix dengan harga yang terbaik tau :)

Cara 3 :
Dah mula yakin dengan Shaklee? Jom sertai saya dalam grup bisnes DIVA #nuhanajah . Tapi kelebihan menjadi ahli Shaklee?


Shaklee Distributor & Bussiness Leader


You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts