Beza Vitamin Shaklee

Beza Vitamin Shaklee Berbanding Vitamin Lain Sehingga Pendirian Doktor Ini 100% Berubah

00:00

Apabila berhadapan dengan customer, kami kerap dilontar dengan soalan "Puan, saya sekarang tengah makan vitamin XYZ ni. Anak jiran saya yang dok hujung kampung, jarang-jarang balik dan kalau balik pun 3 tahun sekali tu cakap bagus dan berkesan. Dia cakap ini makanan sunnah. Jadi apa pula beza vitamin Shaklee yang Puan cadangkan ini dengan vitamin tu? "

Jika anda tanya saya soalan ini 7 tahun yang lalu, jawapan paling skema dan paling mudah adalah :


"Makan je jenama apa pun semua sama".

Hello, bukan main tembak je ok. Ni berkat ilmu pengetahuan daripada kelas selama 2 jam seminggu selama 1 semester, 8 tahun lepas tau.



Yang lawaknya, jawapan saya ini rupa-rupanya sama dengan jawapan dengan Dr Bruce Miller. Siapa dia ni? Dialah penulis buku di bawah ni.




Rupanya saya tidak berkeseorangan. 


TAPIIIII.... Ada tapinya ya. Nak jadi cerita, satu hari beliau terdetik dalam hati, "kalau semua sama kenapa perlu ada pelbagai jenama, pelbagai promosi dan pelbagai dos?".


Akibat dari sifat ingin tahu ni, lelaki ni tadi berminat buat sambung belajar dan buat kajian tentang nutrisi analitikal dan kajian genetik tumbuhan sel tunggal. Gigih kan?

Atas sifat ingin tahu tadi juga, beliau sambung lagi masuk makmal but kajian tentang perkaitan nutrisi-klinikal yang lebih fokus tentang masalah nutrisi pesakit mental dan fizikal.

Di sinilah Dr Bruce Miller, lelaki yang menjadi anak murid Dr Linus Pauling temui sesuatu yang berbeza tentang vitamin yang di hasilkan oleh syarikat suplemen semulajadi No 1 di Amerika ni.

Beliau ada 6 sebab memberikan pengesahan tentang suplemen dan suplemen dari syarikat ini bahawa:

1. Produk yang di hasilkan harmoni dengan alam sekitar. Setiap bahan yang digunakan dan dibebaskan tidak memberi kesan kepada kestabilan ekosistem

2. Dicipta dari alam sekitar, dan disempurnakan oleh sains. Sebagai contoh bahan asas yang digunakan untuk mencipta sebotol Vivix adalah bahan semulajadi iaitu Anggur muscadine, Lobak Ungu, Elderberry dan Polygonum cuspidatum yang tinggi kandungan resveratrol.

Kemudian saintis menjalankan kajian menggunakan kultur sel di makmal untuk menentukan dose yang optimum untuk memastikan keberkesan penggunaannya kepada pengguna. Dan penemuan ini diterbitkan di dalam journal terkemuka sebagai rujukan.

3. Setiap tablet yang di hasilkan 'dipecahkan' dalam masa yang tepat untuk menggalakkan penyerapan. Walaupun bukan kemestian pada vitamin nak ikut standard US Pharmacopeia (USP) yang menetapkan standard untuk ubat tablet perlu pecah dalam masa 30 minit.
tablet Shaklee akan pecah dan diserap dalam 30 minit

Pun begitu, Shaklee berjaya penuhi syarat ini walaupun ia hanya syarikat suplemen. Sebab tu jika amalkan Shaklee, memang hampir tiada langsung masalah membebankan buah pinggang. Best kan? Sebab tu juga kesan makan vitamin semulajadi ni tak sama dengan kesan makan vitamin sintetik yang berlambak di pasaran.

4. Kecemerlangan Shaklee yang sudah berada di pasaran selama 101 tahun tekenal di serata dunia terutama di Amerika yang mana kebanyakan mereka sudah mengamalkan lebih 20 tahun.

5. Kadar penyerapan setiap vitamin diakui pakar kerana adanya kajian dan memenuhi keperluan USP.

6. Penerbitan lebih daripada 125 kertas kajian saintifik, 90 daripadanya diterbitkan sebagai peer-review. Ini menunjukkan komitmen Shaklee dalam penyelidikan dan pembangunan produk. Ia penting bagi memastikan setiap produk yang di hasilkan pengguna dapat merasai kesan positifnya.

Satu lagi yang tiada tandingan buat masa kini adalah dengan terbitnya kajian tentang Landmark Study yang diterbitkan pada tahun 2007. Kajian ini membuktikan dan menyokong potensi dan manfaat pengambilan vitamin dalam jangka masa yang panjang.

Jadi Tiada Sebab Untuk Anda Pilih Vitamin Jenama Lain Selain Shaklee kan? Think wisely, act wisely. Masa depan anda ditentukan dengan tindakan hari ini.

Beza Shaklee dan Jenama Lain


Dah mula yakin dengan Shaklee? Jom sertai saya dalam grup bisnes DIVA #nuhanajah . Tapi macam mana nak daftar ya?





Shaklee Distributor & Bussiness Leader

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts