diabetic nephropathy

Buah Pinggang Bertambah Baik Selepas Paras Gula Kembali Normal

23:49

Testimoni
Disclaimer : Kesan mungkin berbeza bagi setiap pengguna. Harus diingat, Vivix bertindak sebagai makanan tambahan, bukan ubat. Pengambilan ubat untuk rawatan harus diteruskan dan tidak boleh dihentikan tanpa nasihat doktor.

"Cik Neida, saya nak kongsi kegembiraan saya hasil penggunaan Vivix bermula 23 September 2016 hingga 13 Oktober 2016..Baru-baru ini saya buat routine blood test...

Now creatinine saya dah menurun dari 1189 turun ke 558..Alhamdulillah satu penurunan yang mendadak dengan izin Allah jua..

Saya masih lagi meneruskan pengambilan sehingga kini..Mudahan bertrusan dan semakin sihat..aminn..

Semua dah semakin baik. Gula normal, potassium normal, kolesterol pun normal"

buah pinggang rosak

Alhamdulillah. Ini adalah salah satu berita gembira apabila mendapat berita sebegini rupa.

Apa Kaitan Semua Bacaan Ini?

Bagi mereka yang tidak mempunyai masalah buah pinggang, segala kandungan garam dalam tubuh senantiasa berada dalam julat yang normal. Ini adalah kerana buah pinggang bertanggungjawab menapis dan menyerap kembali garamgalian dan nutrien dari dalam darah ke dalam tubuh untuk memastikan segalanya seimbang.
Namun, apabila berlaku kerosakan pada struktur buah pinggang, proses penyerapan semula segala nutrien-nutrien ini akan terencat dan mengakibatkan ketidakseimbangan yang sangat ketara pada jumlah garam galian seperti potassium. 

Salah satu faktor yang boleh menyumbang kepada kerosakan buah pinggang adalah paras gula yang tinggi secara kronik

Bagaimana Gula Dalam Darah Yang Tinggi Penyebab Kerosakan Buah Pinggang?
  • Gula yang tinggi dalam darah akan menyebabkan kepekatan darah meningkat dan mengakibatkan jantung terpaksa bekerja lebih keras untuk mengepam darah ke seluruh badan. Ini akan meningkatkan tekanan darah dan menyebabkan kerosakan pada salur darah yang halus pada struktur buah pinggang
  • Kandungan gula yang tinggi akan merangsang penghasilan insulin dan apabila kerintangan insulin berlaku (lazim pada pesakit Diabetes Jenis 2), insulin akan mencetuskan pelbagai proses kerosakan termasuklah keradangan pada buah pinggang
Apakah Simptom-simptom Yang Mungkin Berlaku?
  • Simptom paling awal adalah air kencing berbuih. Ini menunjukkan protein atau albumin yang bersaiz besar boleh melalui tapisan oleh buah pinggang dan keluar bersama air kencing
    diabetic nephropathy
  • Jika tidak diambil perhatian dan tanpa pemeriksaan menyeluruh oleh Pegawai Perubatan, kesan ini akan menjadi lebih buruk. 
  • Pada ketika ini, simptom seperti kaki bengkak, "shortness of breath", kadar pernafasan dan jantung meningkat mungkin akan berlaku. Pemeriksaan darah akan menunjukkan paras "creatinine" akan meningkat dan garam galian lain seperti potassium akan  berada di luar julat normal.
Apa Yang Perlu Anda Lakukan?
  • Dapatkan pemeriksaan doktor dengan segera
  • Amalkan diet yang sesuai dan kurangkan pengambilan makanan yang tidak berkhasiat
  • Amalkan senaman
  • Amalkan suplemen yang diiktiraf KKM bagi mencukupkan keperluan nutrien harian
Jadi Bagaimana Resveratrol Boleh Membantu?
1. Mengurangkan Kerintangan Insulin Dan Menjadikan Sel Lebih Efisien Dalam Penghasilan Tenaga
Kandungan gula dalam darah yang tinggi akan meningkatkan kepekatan darah dan ini akan memperlahankan aliran darah yang membawa oksigen dan nutrien yang diperlukan ke organ-organ. Ini boleh menjurus kepada kerosakan sel-sel termasuklah buah pinggang.

Kajian telah membuktikan bahawa resveratrol mampu membantu untuk mengurangkan rintangan insulin
insulin resistance

Apabila rintangan insulin berjaya dikurangkan, proses penghasilan tenaga oleh sel dengan menggunakan gula dalam darah akan berjaya dipulihkan.


Pengurangan kandungan gula dalam darah akan mengurangkan sebarang risiko berlakunya mekanisme-mekanisme kerosakan di atas

insulin resistance
2. Memperlahankan Proses Inflamasi/Keradangan
Resveratrol, anthocyanin daripada ekstrak Elderberry dan polifenol-polifenol lain di dalam Vivix bertindak sebagai antioksidan yang efektif dalam menghalang pembentukan radikal-radikal bebas. 

Radikal bebas adalah punca utama berlakunya kerosakan sel melalui proses inflamasi dan apabila proses ini dapat diperlahankan, kerosakan yang lebih teruk pada pada organ-organ akan dapat dihentikan.

3. Melambatkan proses pembentukan protein AGE
Dengan membantu melambatkan penghasilan protein AGE yang terhasil akibat kerosakan sel, pelbagai turutan proses yang membawa kepada penuaan dan penyakit-penyakit kronik termasuklah kerosakan pada struktur buah pinggang dapat diperlahankan. 

4. Melindungi sel dari kerosakan DNA
Sebarang penghasilan sel adalah berdasarkan maklumat yang diperoleh daripada DNA. Jika DNA rosak, sel-sel yang terhasil adalah tidak sihat dan tidak dapat menjalankan tugas dengan efektif.

Resveratrol telah terbukti membantu melindungi sel daripada kerosakan DNA dan memperlahankan proses pemendekan struktur telomere pada DNA melalui kajian oleh Dr Elizabeth Blackburn, pemenang Nobel Prize in Physiology or Medicine 2009
**Cross-Sectional Analysis of Telomere Length in People 33-80 Years of Age: Effects of Dietary Supplementation. Harley CB et al. (2014) 55th Annual Conference, JACN, Vol. 33(5), p414.



Apabila DNA berjaya dilindungi daripada rosak, kerosakan yang lebih teruk akan dapat dielakkan dan proses penghasilan sel-sel baru yang sihat akan berjalan dengan lebih lancar. Ini akan membantu proses baik pulih struktur buah pinggang dan insyaAllah, sebarang simptom berkaitan kerosakan buah pinggang akan bertambah baik.


Mengapa Vivix?
Resveratrol merupakan satu bahan aktif yang terbukti mampu membantu menurunkan bacaan gula di dalam darah. Namun, Vivix adalah lebih unik kerana diperkaya dengan beberapa polifenol  yang dipilih khas yang mampu meningkatkan keberkesanan resveratrol hampir 13 kali ganda dalam menjalankan tugasnya!

Dan ingatlah, semua penyakit berkaitan gula akn dapat diperlahankan jika bacaan gula dalam darah dapat dipastikan sentiasa dalam julat normal.

polifenol di dalam Vivix meningkatkan keberkesanan resveratrol


Jom Order Vivix Shaklee Sekarang

Cara 1 :

Dapatkan Vivix anda dengan klik pada ikon Vivix di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.
Cara 2 :
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat  dan kesan dengan cepat!

Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang

p/s : Jika anda hubungi saya, saya akan kongsikan rahsia bagaimana untuk dapatkan Vivix dengan harga yang terbaik tau :)

Cara 3 :
Dah mula yakin dengan Shaklee? Jom sertai saya dalam grup bisnes DIVA #nuhanajah . Tapi apa kelebihan menjadi ahli ya?



Shaklee Distributor & Bussiness Leader

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts