jantung

CoEnzyme Q10 Vitamin Terbaik Untuk Jantung

00:56

Anda alami kegagalan fungsi jantung atau heart failure? Langkah pertama, pastikan ANDA PATUHI RAWATAN DOKTOR!! Tiada kompromi tentang hal ini. Kerana ia telah diakui efektif. NOKTAH!!!

Namun kesan yang dialami selepas semua itu berlaku merupakan satu mimpi buruk bagi mereka yang mengalaminya. 

Sebelum anda teruskan, lebih baik anda fahami dahulu apa itu Kegagalan Fungsi Jantung atau Heart Failure ini bagi elakkan salah faham. Kenapa? Sebab namanya sahaja dah boleh menimbulkan banyak persepsi.

Apakah Kaitan Mitokondria, Tenaga dan Masalah Jantung?
Anda dah baca artikel sebelum ini? Maksudnya anda dah tahu secara asas apa itu Kegagalan Fungsi Jantung atau Heart Failure.

Tapi apa kaitannya? Secara asas, setiap sel perlukan tenaga. Dan tenaga ini dihasilkan oleh mitokondria di dalam sel. 
Jika tenaga mencukupi, sel termasulah sel jantung dapat berfungsi dengan baik. Dalam erti kata yang lain, ia dapat mengepam darah ke dalam seluruh badan.

Namun Heart failure adalah satu keadaan di mana sel-sel jantung yang berkaitan tidak mampu menghasilkan tenaga yang mencukupi akibat 
  • penghasilan ATP oleh mitokondria yang rendah
  • kerosakan mitokondria
  • pertambahan radikal bebas
  • kerosakan endotelium

Tanpa tenaga yang mencukupi, jantung tidak dapat mengepam dengan baik. Kesannya, selepas heart failure terjadi, prestasi jantung tidak dapat kembali ke tahap asal. Malah selalunya, keadaan jantungnya akan lebih merosot.

Akibatnya, pelbagai masalah yang memerlukan rawatan seperti sesak nafas dan bengkak air (peripheral oedema) kerapkali berlaku sehingga meningkatkan kemungkinan dimasukkan ke hospital.
Malah, keadaan ini turut memberi kesan kepada pesakit kerana menjadikannya kurang bertenaga, mudah penat dan alami kesukaran menjalankan aktiviti fizikal. Sehingga ini, kaedah terbaik bagi mengatasi masalah ini masih belum berjaya dikenalpasti.

Kesimpulannya, sebarang terapi yang mampu membantu meningkatkan penghasilan tenaga, menguatkan fungsi kontraksi jantung, dilihat sebagai satu cara positif untuk membantu pemulihan pesakit dengan masalah jantung.

Potensi Coenzyme Q10 Sebagai Vitamin Untuk Jantung
1. CoQ10 mampu meningkatkan penghasilan tenaga
CoQ10 merupakan salah satu komponen yang penting di dalam penghasilan tenaga di dalam mitokondria. Dengan kehadiran CoQ10, lebih banyak tenaga dapat dihasilkan untu kegunaan jantung.

2. CoQ10 adalah sejenis antioksidan yang sangat baik
Kajian mendapati ia menghalang proses peroksidasi lipid pada membran sel dan mengurangkan bilangan lipolipid di dalam darah. 

Malah, pengambilan CoQ10 membantu menurunkan kepekatan "lipid hydroperoxide" yang berperanan dalam pembentukan mendakan pada dinding salur darah yang kemudian menyempitkannya,

3. Membantu meningkatkan fungsi endotelium
Pengambilan CoQ10 membantu menurunkan penghasilan endothelin-1 yang terhasil akibat kehadiran LDL. Endothelin-1 boleh menyebabkan salur darah mengecut.

Ia juga membantu meningkatkan penghasilan nitric oxide (yang berfungsi untuk mengembangkan salur darah).

CoQ-Trol Plus Sebagai Vitamin Terbaik Untuk Jantung Anda

CoQ-Trol Plus merupakan pilihan yang terbaik bagi anda. Malah, kandungan Resveratrol serta Tokoferol membantu meningkatkan lagi manfaat CoQ10 bagi tubuh badan anda.



Jom Order CoQ-Trol Plus Sekarang

Cara 1 :
Dapatkan CoQ-Trol Plus anda dengan klik pada ikon CoQ-Trol Plus di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak HQ Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.
CoQ-Trol Plus
Cara 2 :
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat dan kesan dengan cepat!

Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang


Cara 3 :
Inginkan diskaun sehingga 15% atau promosi hebat bagi produk-produk Shaklee? Hubungi saya sekarang di nombor di bawah. Saya tunggu panggilan anda :)


Shaklee Distributor & Bussiness Leader
868991

Disclaimer :
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.

This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts