Co Q10

Manfaat Koenzim Q10 atau Coenzyme Q10 Kini Menjadi Lebih Hebat Dengan Polifenol

17:05

Koenzim Q10 adalah antara nutrien yang kurang mendapat perhatian di Malaysia. Oleh itu, hari ni saya akan kupas lebih lanjut Manfaat Koenzim Q10 atau Coenzyme Q10 yang kini boleh didapati di Malaysia.

Apa Itu Koenzim Q10 atau Coenzyme Q10?
Koenzim Q10 adalah bahan larut lemak yang wujud di dalam semua sel terutamanya di dalam mitokondria. Ia diperlukan dalam proses penghasilan tenaga yang kita perlu sehari-hari.

Jangan terkejut, hampir 95% tenaga dihasilkan dengan kehadiran Koenzim Q10. Sebab itulah ia banyak hadir dalam organ-organ penting seperti jantung, hati dan buah pinggang yang mempunyai keperluan tenaga yang amat tinggi.

Bagaimana Koenzim Q10 Berfungsi?
Hmmm, pernah tak anda gunakan petrol RON100? Petrol gred ini mengalami pembakaran yang lengkap dan bermakna lebih banyak tenaga dihasilkan. 

Tahap pembakarannya dipengaruhi oleh bahan tambahan atau additif yang ditambah oleh syarikat petrol. Semakin banyak additif, semakin hebat pembakarannya di dalam enjin.


Bayangkan gula yang diserap dalam sel sebagai "petrol" dan koenzim Q10 sebagai additif atau bahan tambahan di dalam petrol. Gula (petrol) yang masuk ke dalam mitokondria (enjin) akan dibakar dengan lebih baik dengan kehadiran koenzim Q10 (additif). Ini bermakna, LEBIH BANYAK TENAGA!!!


Adakah Kita Benar-benar Perlukan Koenzim Q10?
Badan kita boleh menghasilkan mitokondria dan CoQ10 secara semulajadi. Akan tetapi, penghasilannya akan merosot dengan usia yang meningkat dan cara hidup tidak sihat.

Ini termasuklah diet yang tidak seimbang (rendah dengan nutrien pemberi tenaga, tinggi kandungan lemak dan gula), pencemaran persekitaran, stres dan kurang aktiviti fizikal yang menyihatkan. Hasilnya, anda akan berasa lesu, mengantuk dan mudah berasa letih. 

Kenapa Tambah Polifenol ke Dalam CoQ-Trol Plus?
Polifenol telah terbukti mampu membantu meningkatkan proses penghasilan mitokondria di dalam sel.
Jika 1 mitokondria dengan kehadiran koenzim Q10, boleh menghasilkan sejumlah tenaga. Bayangkan jika lebih banyak dihasilkan? Pasti lebih banyak tenaga terhasil!

Kesannya, 5 Manfaat Koenzim Q10 yang selama ini anda tak pernah tahu dan pastinya buat anda terbeliak nanti!


Jom Order CoQ-Trol Plus Sekarang

Cara 1 :
Dapatkan CoQ-Trol Plus anda dengan klik pada ikon CoQ-Trol Plus di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak HQ Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.


Cara 2 :
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat dan kesan dengan cepat!

Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang


Cara 3 :
Inginkan diskaun sehingga 15% atau promosi hebat bagi produk-produk Shaklee? Hubungi saya sekarang di nombor di bawah. Saya tunggu panggilan anda :)


Shaklee Distributor & Bussiness Leader
868991

Disclaimer :
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.

This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts