Co Q10

Manfaat Koenzim Q10 Kepada Kita Yang Ramai Tak Tahu

12:00

Koenzim Q10? Co-enzyme Q10? Tak kisah la macam mana sebutannya pun, yang penting anda akan mendapat manfaat jika anda memastikan paras koenzim Q10 anda sentiasa optimum.

Kenapa Anda Perlukan Co-Enzyme Q10?

1. Tenaga yang berkekalan
Anda pasti akan berasa lebih bertenaga kerana kandungan Co-Enzyme Q10 yang tinggi di dalam sel mampu membantu meningkatkan penghasilan tenaga dalam badan.


Pada masa yang sama, tenaga itu tidak akan disia-siakan kerana CoE-Enzyme Q10 mampu meningkatkan kecekapan pembekalan tenaga ke seluruh badan.

Hasilnya, ia mampu membantu meningkatkan kekuatan otot (Alexandra F. et al, 2016) dan mempercepatkan pemulihan luka (Bang S.C. et al, 2009).

RUJUKAN

Alexandra F., Simone O., Petra N., Thomas M., Matthias L., Gerald R., Frank D., Coenzyme Q Status as a Determinant of Muscular Strength in Two Independent Cohorts, https://doi.org/10.1371/journal.pone.0167124



Bang S.C.,Ho S.S.,Hee R.K., Tae W. P.,Tae D.K.,Bong J.C.,Chang J.K.,Sang S.S., Effect of coenzyme Q10 on cutaneous healing in skin-incised mice, Archives of Pharmacal Research June 2009, Volume 32, Issue 6, pp 907–913

2. Peredaran Darah Yang Lancar ke Seluruh Badan
Jantung merupakan antara organ tubuh kita yang banyak menggunakan tenaga. Mana tak, ingat senang nak pam darah ke seluruh badan?

Kajian mendapati CoEnzyme Q10 banyak tertumpu pada organ-organ yang banyak menggunakan tenaga seperti jantung. Kandungannya yang mencukupi di dalam darah memastikan darah dapat dihantar ke organ-organ lain, dan :
  • Menguatkan otot-otot jantung (Folkers-K et al, 1992)
  • Menyokong fungsi jantung yang sihat (Serebruan VI et al, 1997)
  • Meningkatkan paras tenaga untuk mereka yang mengambil statin (Peter H. Langsjoen, 2003)
TAHUKAH ANDA?
Kajian telah menunjukkan bahawa statin, ubat yang merendahkan kolesterol, menghalang pembentukan CoQ10 sebanyak 40%! Suplemen CoQ10 membantu mengekalkan kekuatan jantung anda.

RUJUKAN

Folkers-K. Langsjoen-P. Langsjoen-P-H. Therapy with coenzyme Q10 of patients in heart failure who are eligible or ineligible for a transplant. Biochem- Biophys-Res-Commun. 1992 Jan 15. 182(1). P 247-53.


Serebruan VI, Ordonez JV, Herzong WR, Rohde M, Mortensen SA, FOlkers K, Gurbel PA. Dietary coenzyme q10 supplementation alters platelet size and inhibits human vironectin (CD51/CD61) receptor expression. J Cardiovasc Pharmacol. 1997; 29(1):16-22.


3. Sistem Reproduksi Yang Sihat
Pernah lihat bagaimana epal bertukar warna selepas dipotong? Itu adalah contoh paling mudah serangan radikal bebas yang kita boleh lihat.

Tanpa antioksidan, sperma dan ovum adalah terdedah kepada serangan radikal bebas dan menjadiknnya tidak sihat. Akibatnya, tahap kesuburan anda mungkin boleh menurun.
Pengambilan CoQ10 boleh membantu (Sedigheh A, et al, 2016; Safarinejad M.R et al, 2012) :
  • Meningkatkan jumlah sperma yang sihat
  • Meningkatkan pergerakan sperma
  • Meningkatkan kualiti ovum
RUJUKAN
Sedigheh A., Reihane B., Akram G., Azadeh N., Antioxidant supplements and semen parameters: An evidence based review Int J Reprod Biomed (Yazd). 2016 Dec; 14(12): 729–736.
Safarinejad M.R., Safarinejad S., Shafiei N., Safarinejad S., Effects of the reduced form of coenzyme Q 10 (ubiquinol) on semen parameters in men with idiopathic infertility: a double-blind, placebo controlled, randomized study. J Urol. 2012;188:526–531

4. Kulit Pasti Lebih Berseri
CoQ10 juga terdapat di permukaan luar kulit yang melindungi kulit anda dari sinaran UV yang berbahaya.

Ia juga membekalkan tenaga untuk sel-sel yang rosak memperbaiki diri mereka sendiri, jadi kulit anda kekal berseri dan kelihatan lebih muda.

Pengambilan CoQ10 membantu (Knott, A et al, 2015):
  • Menganjalkan kulit dan mengurangkan kedutan
  • Meningkatkan tekstur kulit.
RUJUKAN
Knott, A., Achterberg, V., Smuda, C., Mielke, H., Sperling, G., et al. (2015) Topical treatment with coenzyme Q10-containing formulas improves skin’s Q10 level and provides antioxidative effects. BioFactors 41, 383–390.

5. Meningkatkan Fungsi Kognitif

Pengambilan CoQ10 secara konsisten membantu mengekalkan kesihatan sel-sel otak serta membantu meningkatkan memori serta fokus.

Jom Order CoQ-Trol Plus Sekarang

Cara 1 :
Dapatkan CoQ-Trol Plus anda dengan klik pada ikon CoQ-Trol Plus di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak HQ Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.

Cara 2 :
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat dan kesan dengan cepat!

Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang


Cara 3 :
Inginkan diskaun sehingga 15% atau promosi hebat bagi produk-produk Shaklee? Hubungi saya sekarang di nombor di bawah. Saya tunggu panggilan anda :)


Shaklee Distributor & Bussiness Leader
868991

Disclaimer :
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.

This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts