Co Q10

Tingkatkan Kesuburan Lelaki Secara Semulajadi Tanpa Ubat

10:00

"Lan, kau boleh tak tolong aku?" bisik Zakwan tiba-tiba.

"Ko ni kenapa, Wan? Tiba-tiba je. Cakap je la. Selagi aku tak kena tangkap, insyaAllah aku cuba tolong" jawab Ruzlan sambil berseloroh.

"Malu la, Lan. Sat aku bisik" kata Zakwan lantas mula berbisik.

Bulat mata Ruzlan. Tak sangka, kawannya ini ada masalah. Tapi Ruzlan cukup respek sebab Zakwan berani berterus terang. Sebab walaupun "perkara itu" penting, Ruzlan berani kerat 4 jari, 80% lelaki akan hanya berdiam diri.

"Nanti aku tanya-tanya ye. Jika perlu, aku bawa kau jumpe Doktor Sakit Tuan. Jangan risau la, doktor tu kawan aku" jawab Ruzlan.

Realiti Tentang Kesuburan Lelaki
Percaya atau tidak, kaum lelaki turut mengalami masalah kesuburan. Namun kerana malu, kebanyakannya hanya mendiamkan diri. Mengharapkan keajaiban "perkara itu" sembuh secara tiba-tiba.

Kerana itu, pelbagai produk-produk yang telah terbukti bercampur-baur dengan bermacam jenis ubat terlarang dijual berleluasa.

Tips Untuk Mendapat Sistem Reproduksi Lelaki Yang Sihat & Mantap?
Perkara yang paling penting adalah mengamalkan gaya hidup yang sihat seperti yang telah saya cadangkan dalam  9 Tips Untuk Mendapat Sperma Yang Sihat Sebagai Ikhtiar Isteri Cepat Mengandung.

Jadi bagaimana pula dari sudut pemakanan? Apa yang perlu anda amalkan supaya "tidak mudah kecundang"?

1. Vitamin E
Radikal bebas adalah umpama peluru. Ia akan menyerang sperma, merosakkan struktur badannya dan akhirnya menjadikannya tidak sihat dan tidak subur.


Antioksidan seperti vitamin E berfungsi untuk meneutralkan radikal bebas ini daripada terus merosakkan sperma-sperma anda.

Ini menjadikan sperma anda lebih sihat dan lebih kuat untuk mengharungi "perjalanannya ke arah sel telur", dan kemudian mensenyawakannya.

2. Resveratrol
Resveratrol adalah sejenis antioksidan yang sangat bagus. Dan jangan terkejut, ia juga mempunyai kelebihan sepertimana ubat kuat seperti Viagra di pasaran.

Tahukah anda, dengan pengambilan yang konsisten, resveratrol bertindak sebagai:
  • antioksidan untuk meneutralkan serangan radikal bebas terhadap sperma. Jadi, sperma lebih sihat dan kuat.
  • meningkatkan bilangan mitokondria (stesen janakuasa sel). Lebih banyak tenaga terhasil, maka tubuh dan sperma menjadi lebih bertenaga
  • meningkatkan paras eNOS (endothelial nitric oxide synthase) dan cGMP sepertimana yang diterangkan di dalam artikel sebelum ini. Ini mampu membantu zakar anda bersedia dalam keadaan "Negaraku" apabila "diperlukan"
3. CoEnzyme Q10
Coenzyme Q10 adalah sejenis bahan seperti vitamin yang wujud dalam organ-organ yang memerlukan tenaga yang tinggi seperti jantung, hati dan buah pinggang.
Ia membantu dalam meningkatkan proses penghasilan tenaga dan menjadikan tubuh menjadi lebih bertenaga.

Pengambilan CoQ10 boleh membantu (Sedigheh A, et al, 2016; Safarinejad M.R et al, 2012) :
  • Meningkatkan jumlah sperma yang sihat
  • Meningkatkan pergerakan sperma
  • Meningkatkan kualiti ovum
RUJUKAN
Sedigheh A., Reihane B., Akram G., Azadeh N., Antioxidant supplements and semen parameters: An evidence based review Int J Reprod Biomed (Yazd). 2016 Dec; 14(12): 729–736.
Safarinejad M.R., Safarinejad S., Shafiei N., Safarinejad S., Effects of the reduced form of coenzyme Q 10 (ubiquinol) on semen parameters in men with idiopathic infertility: a double-blind, placebo controlled, randomized study. J Urol. 2012;188:526–531

Mengapa Anda Perlukan CoQ-Trol Plus Hari Ini?

Kelebihan CoQ-Trol Plus adalah ia mampu membekalkan sebatian semulajadi dan proprietari dengan ketiga-tiga 100mg Coenzyme Q10 bersama resveratrol dan tokoferol.


Jom Order CoQ-Trol Plus Sekarang

Cara 1 :
Dapatkan CoQ-Trol Plus anda dengan klik pada ikon CoQ-Trol Plus di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak HQ Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.

CoQ-Trol Plus
Cara 2 :
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat dan kesan dengan cepat!

Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang


Cara 3 :
Inginkan diskaun sehingga 15% atau promosi hebat bagi produk-produk Shaklee? Hubungi saya sekarang di nombor di bawah. Saya tunggu panggilan anda :)


Shaklee Distributor & Bussiness Leader
868991

Disclaimer :
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.

This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts