Co Q10

Tingkatkan Kesuburan Wanita 40an Secara Semulajadi Tanpa Ubat

13:47

Semua pasangan yang sudah berkahwin mahu menimang cahayamata. Namun, peluang ini semakin rendah seiring dengan usia. Persoalannya, adakah cara untuk Tingkatkan Kesuburan Wanita Walaupun Semakin Berusia?

Realiti Pahit Tentang Kesuburan Wanita
Kesuburan wanita adalah antara fungsi fisiologi pertama yang mengalami penurunan seiring usia yang semakin meningkat.

Peluang utuk mengandung menurun bermula umur 32 tahun dan menurun dengan lebih drastik selepas umur 37 tahun (O’Connor et al., 1998). Ia terus berlaku walaupun kitaran haid berlaku secara biasa (te Velde & Pearson, 2002).

Bagaimana Ini Berlaku?
Proses kematangan bagi oocyte iaitu sel telur di dalam ovum  adalah sangat kompleks. Ia melibatkan pelbagai faktor (nuklear, sitoplasma serta maklumat genetik) dan berlaku bersama dengan pembentukan bebenang spindel meiotik.
Semua proses ini memerlukan tenaga. Hampir 80% tenaga ini dihasilkan oleh mitokondria selaku "stesen janakuasa" utama bagi sel dalam proses yang dipanggil "oxidative phosphorylation" atau OXPHOS (Dumollard et al., 2007),

Peranan CoEnzyme Q10 dalam Kesuburan Wanita
Pada tahun 2015, Ben-Meir dan rakan-rakannya telah menerbitkan satu kajian yang menghubungkan kepentingan CoEnzyme Q10 dan kesuburan wanita.

Sepertimana yang diterangkan di atas, setiap peringkat dalam proses kematangan "oocyte" memerlukan tenaga yang dijana oleh mitokondria. Proses penghasilan tenaga oleh mitokondria pula dibantu oleh kehadiran CoQ10.

Apabila paras CoQ10 rendah, tenaga yang terhasil juga rendah. Ini menyebabkan semua proses di dalam "oocyte" yang amat memerlukan tenaga menjadi terencat. Ini akhirnya mempengaruhi kesuburan wanita. 

Ben-Meir et al (2015) merumuskan "prestasi mitokondria yang terencat akibat paras CoQ10 yang rendah boleh mengakibatkan penurunan bilangan "oocyte" matang sehingga menjejaskan kesuburan di kalangan wanita berusia.
Ben-Meir, A., Burstein, E., Borrego-Alvarez, A., Chong, J., Wong, E., Yavorska, T., Naranian, T., Chi, M., Wang, Y., Bentov, Y., Alexis, J., Meriano, J., Sung, H.-K., Gasser, D. L., Moley, K. H., Hekimi, S., Casper, R. F. and Jurisicova, A. (2015), Coenzyme Q10 restores oocyte mitochondrial function and fertility during reproductive aging. Aging Cell, 14: 887–895. doi:10.1111/acel.12368

Tingkatkan Kesuburan Wanita dengan Coenzyme Q10
Pengambilan diet yang mengandungi CoEnzyme Q10 membantu memastikan paras CoQ10 di dalam badan sentiasa di paras optimum. Kajian mendapati, manusia seharusnya mengambil sekurang-kurangnya 100mg CoQ10 sehari.


Ini memastikan tenaga yang dihasilkan mencukupi supaya semua proses yang terlibat dalam kematangan "oocyte" menjadi sel telur berlaku secara lengkap. 

Perkara ini mampu membantu meningkatkan kesuburan wanita dan pada masa yang sama meningkatkan peluangnya untuk mengandung.


Kenapa Anda Perlu Mengambil CoQ-Trol Plus?
CoQ-Trol Plus membekalkan sebatian semulajadi dan proprietari dengan 100mg Coenzyme Q10 bersama resveratrol dan tokoferol.


CoQ-Trol Plus berbeza berbanding produk CoEnzyme Q10 yang lain di pasaran kerana ia turut mengandungi resveratrol dan tokoferol.

Tokoferol pula adalah bahan aktif bagi Vitamin E, iaitu sejenis antioksidan yang sangat baik. Sifat antioksidan dalam Vitamin E membantu mengelakkan kerosakan pada sel-sel telur yang berfungsi dalam proses reproduksi manusia.




Apabila Vitamin E telah bertindak untuk meneutralkan serangan radikal bebas, CoEnzyme Q10 membantu Vitamin E untuk kembali kepada bentuk asalnya bagi meneruskan tugasnya melindungi sel daripada serangan radikal bebas yang lain. 

Jom Order CoQ-Trol Plus Sekarang

Cara 1 :
Dapatkan CoQ-Trol Plus anda dengan klik pada ikon CoQ-Trol Plus di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak HQ Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.

CoQ-Trol Plus

Cara 2 :
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat dan kesan dengan cepat!

Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang


Cara 3 :
Inginkan diskaun sehingga 15% atau promosi hebat bagi produk-produk Shaklee? Hubungi saya sekarang di nombor di bawah. Saya tunggu panggilan anda :)


Shaklee Distributor & Bussiness Leader
868991

Disclaimer :
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.

This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts