Bisnes Tips

Tips Memilih Perniagaan Dari Rumah Yang Terbaik Supaya Anda Tak Lingkup!

23:13

Bila tengok orang bisnes, rasa macam seronok nak bisnes. Ni saya dulu lah. Tengok orang dapat income tambahan, ada duit tambah tolong back-up perbelanjaan bulanan rasa boleh 'bernafas' sikit. Tapi masa nak mula tu fikir nak bisnes apa? Apa Tips Memilih Perniagaan Dari Rumah Yang Terbaik Supaya Tak Lingkup di kemudian hari? 

Akhirnya Allah campak hidayah dalam hati, buka minda untuk buat bisnes Shaklee padahal ilmu bisnes memang kosong. Tapi disebabkan memang makan produk tu, jadi macam tak kalut sangat nak kongsi. Cerita je apa perubahan yang sendiri rasa.

tips memeilih perniagaan dari rumah

Tapi lama-lama kenal Shaklee, makin bertambah tahun makin jatuh cinta berkali-kali. Sebabnya Shaklee ni bukan takat nak bagi keuntungan dunia, tapi kalau faham prinsip yang syarikat perjuangkan akhirat pun kita kaya!

Ha? Macam mana tu?

Gunakan pendekatan mendidik. Beri ilmu. Beri kesedaran macam mana nak jaga tubuh badan yang Allah bagi ni untuk sama-sama gunakan ke jalan yang DIA redha. Macam mana nak bertanggungjawab dengan tubuh dan alam yang DIA cipta ni untuk pastikan Hukum Alam terpelihara.

Macam Shaklee, sejak dari 101 tahun dulu memang mementingkan produk yang mesra alam, semulajadi tanpa tambahan bahan kimia merbahaya. Terbukti selamat sebabnya setiap bahan yang digunakan akan dibuat kajian "purity" sebelum di proses menjadi vitamin.

Betapa komitednya Shaklee memastikan apa yang kita makan ni bila masuk badan tak datangkan mudarat. Betapa "jujurnya" Shaklee menyenaraikan semua bahan-bahan yang digunakan dalam penghasilan setiap vitamin tanpa menyembunyikan apa-apa.

Betapa Shaklee "menyahut" seruan supaya jaga kesihatan kita elok-elok, makan sesuatu yang halal lagi baik kita sihat untuk menjalankan tanggungjawab sebagai khalifah di muka bumi.

Betapa Shaklee belanjakan berjuta USD supaya barisan saintis boleh buat kajian sungguh-sungguh atas setiap produk, bukan cincai-cincai tambah suka hati dalam maklmal belakang rumah. Siap buat Landmark Study lagi untuk kaji keberkesanan produk yang dimakan lebih dari 20 tahun dan terbukti bagi kesan baik pada pengguna.

Bak kata Mr Roger Barnet cakap macam BLC baru ni,

"Shaklee hasilkan suplemen yang mematuhi dan ada clinical studies, mematuhi spec farmaceutical, dan memang terbukti berkesan. Tetapi kenapa rakyat Malaysia masih membeli suplemen yang tak tahu mana hujung pangkal dan asal usulnya aka suplemen murahan?

Ada seorang Profesor ni memberikan pendapat tentang vitamin,

Dr . Steve Chaney
Professor of Nutrition, Biochemistry & Biophysiology
University of North Carolina Medical School

“One of the biggest mistakes people make is taking inexpensive vitamins.

NEVER buy these vitamins or supermarket/pharmacy brands without checking them out first. Cut-rate products often contain additives, food allergens, sugar, artificial food coloring and flavoring.

Many are coated with shellac or contain potentially hazardous chemicals like chlorine.

SHAKLEE performs up to 176 separate tests for purity, freshness, potency, and safety on the raw ingredients for a single product.

Products undergo as many as 262 separate quality assurance tests throughout the manufacturing process as well. In addition, all product label claims have documented substantiation.”

Malanglah kita bila dah dapat "petunjuk" a.k.a pencerahan yang jelas dan nyata masih mempertikaikan segala benda yang tak masuk akal. Masih menidakkan sesuatu yang di buktikan betul. Ni yang terjadi pada kaum-kaum yang dilaknat Tuhan  yang diceritakan dalam Al-Quran.

Bukan tak ada petunjuk yang sampai pada mereka, tapi ego dan sifat penting diri menghantui diri. Jadilah mereka golongan yang rugi dunia akhirat.

Oh, panjang sangat dah bercerita ni. Yang penting anda ingat:

Educate diri untuk jadi lebih baik
Bertambah ilmu untuk kebaikan
Demi amanah dan janji pada DIA
Hidup ni tak lama mana

Your Trusted SID 

Shaklee Distributor & Bussiness Leader

#tsunamishaklee #adrenalinG3

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts