Coq Health Plus

Disko Jadi Asas Pertolongan Pertama Serangan Jantung?

10:30

Pernah hadapi situasi di mana orang yang anda sayangi iaitu ibu, ayah, adik beradik tiba-tiba mengadu sakit dada dan terus pengsan? Apa yang perlu anda lakukan? Anda tahu perlu buat CPR. Tapi risau jika silap buat, anda akan lagi memudaratkan keadaan. 

Jangan risau, di sini saya akan kongsikan Tips Mudah Pertolongan Pertama Serangan Jantung iaitu Cardio-Pulmonary Resuscitation atau lebih dikenali sebagai CPR dengan rentak disko sebagai asas.


angina


Langkah #1

Hubungi 999 atau minta sesiapa yang berdekatan untuk hubungi talian kecemasan 999. Macam mana jika tiba-tiba "line" tiada? Hubungi 112 dari telefon bimbit anda dan talian akan disambungkan secara automatik ke talian kecemasan




Langkah #2

Baringkan mangsa dan longgarkan baju dan tali pinggang


Langkah #3

Luruskan tangan dan tekan dada mangsa di bahagian tengah tanpa henti sehingga bantuan sampai.







Tapi persoalannya, selaju mana nak tekan? Jom tonton video ini dan jangan terkejut jika lagu zaman disko ini mampu membantu



Credit To : American Heart Association

Menarik kan? Tahukah anda, pelbagai supplemen boleh membantu menjaga jantung anda. Ubat jantung yang doktor berikan adalah WAJIB. Jangan sekali-kali anda tinggalkan. Tapi pada masa yang sama, supplemen boleh membantu anda mengawal faktor-faktor lain yang menyumbang kepada kesihatan jantung. 

Antara supplemen untuk kesihatan jantung yang kami syorkan adalah :


Phytocol ST

- Untuk membantu mengawal kolesterol dalam darah



CoQ Health

- Untuk membantu kesihatan Jantung secara menyeluruh


OmegaGuard

- Membantu melancarkan pengaliran darah

Sayangkan ahli keluarga anda dan mahukan supplemen terbaik untuk kesihatan jantung mereka? Jangan tunggu sehingga sesuatu yang buruk terjadi. Hubungi kami sekarang dan kami akan cuba membantu anda dengan memberikan konsultasi percuma dan servis yang terbaik untuk pelanggan-pelanggan kami..


Pengedar Shaklee Taiping,



RIZA AFZAN ASRI  | Shaklee ID 868991


WhatsApp/SMS +60124637064
Email rizaafzan@gmail.com
COD Kawasan-kawasan sekitar Taiping, Perak


PENGEDAR SAH SHAKLEE MALAYSIA

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts