hypothyroidism

Kesan Sakit Tyroid Yang Doktor Pun Tak Cerita Pada Setiap Rawatan

10:00

Adakah anda tergolong dalam kumpulan manusia yang istimewa ini?
  • Mempunyai masalah dengan thyroid (HYPOTHYROIDISM)
  • Setiap bulan berulang ke hospital untuk dapatkan bekalan ubat Levothyroxine anda
  • Setiap bulan doktor cakap level thyroid stimulating hormone (TSH) masih belum satisfactory
Jika anda tergolong dalam kategori ini, jom saya share penemuan terbaru untuk bantu anda memahami kesan sakit tyroid ini yang mungkin doktor pun terlepas pandang:


The research showed that taking vitamin C along with levothyroxine reduced TSH levels substantially, by as much as 27%. Taking the levothyroxine along with 1 gram of vitamin C mixed with water over a period of six weeks was able to help the majority of patients achieve their TSH target level. The researchers concluded that vitamin C can enhance oral absorption of levothyroxine, and taking vitamin C along with levothyroxine medications should be considered in patients with difficulties in the absorption of Levothyroxine.

SUMBER : ABOUT HEALTH

Apa itu Kelenjar Tiroid?

Tiroid adalah satu kelenjar berbentuk seperti rama-rama yang terletak di sebelah hadapan leher anda. Ia terletak di bawah halkum, di sebelah hadapan salur udara utama manusia.

Kelenjar tiroid mempunyai 2 lobus, yang bersambung oleh satu penyambung dipanggil isthmus di tengah-tengah.

Kelenjar tiroid berfungsi untuk menghasilkan beberapa jenis hormon tiroid. Hormon utamanya adalah hormon thyroxine yang juga dikenali sebagai T4.

Hormin tiroid bertindak di seluruh badan dengan mempengaruhi metabolisme, pertumbuhan manusia dan suhu badan.



APA KAITAN HYPOTHYRODISM DAN HORMON TSH?
Secara mudah, apabila kelenjar tiroid kurang menghasilkan hormoin tiroid, kelenjar pituitari akan bertindak menghasilkan hormon TSH (thyroid-stimulating hormone) untuk merangsang pengeluran hormon tiroid. 

Ini bermakna, TSH level yang tinggi merupakan salah satu indikator bahawa tubuh kurang menghasilkan hormon tiroid atau lebih dikenali sebagai HYPOTHYROIDISM.

Namun, dapatkan nasihat daripada Doktor anda untuk mendapatkan diagnosis yang tepat ye.

BAGAIMANA HYPOTHYROIDISM DIRAWAT?
Bagi kebanyakan pesakit, anda akan dipreskrib ubat bernama levothyroxine. Dos akan ditentukan oleh doktor perubatan anda dan ubat ini perlu diambil dengan segelas air pada waktu pagi dalam keadaan perut kosong, iaitu 60-90 minit sebelum makan pagi.

APA KAITAN LEVOTHYROXINE DAN VITAMIN C (ASCORBIC ACID)?
Kajian terbaru menunjukkan, pengambilan ubat levothyroxine bersama 1g ascorbic acid atau Vitamin C yang diambil bersama air dalam tempoh 6 minggu secara konsisten boleh membantu majoriti pesakit yang menghidap hypothyrodism untuk mencapai TSH level yang dikehendaki (Jubiz et al, 2014).

Namun begitu, berbincanglah dengan doktor perubatan anda terlebih dahulu berkenaan perkara ini sebelum anda membuat keputusan.

Sumber Vitamin C Semulajadi yang Disalurkan Jam demi Jam

 

Tubuh kita sering kehilangan vitamin C semasa melakukan aktiviti harian.  Vita C dengan pelepasan berperingkat dapat membantu dalam menyalurkan vitamin C berterusan. Vita-C 500mg yang semulajadi ini membantu menyediakan vitamin C yang diperlukan tubuh.  Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.*

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

Chewable Vita-C dengan rasa limau dapat menyediakan vitamin C setara 1½ buah oren.  Ia ideal juga untuk kanak-kanak atau sesiapa sahaja yang sukar untuk menelan pil.





Jadi tunggu apa lagi? Jika anda berminat untuk mendapatkan produk yang boleh membantu anda mencapai target yang anda perlukan, hubungi kami dengan kadar segera. Ini bukan rekaan ye. Kajian di atas dah membuktikannya..

InsyaAllah, kami di MYHelathVenture akan cuba membantu anda dengan memberikan konsultasi percuma dan servis yang terbaik untuk pelanggan-pelanggan kami..


Pengedar Shaklee Taiping,


RIZA AFZAN ASRI  | Shaklee ID 868991

WhatsApp/SMS +60124637064

Email rizaafzan@gmail.com
COD Kawasan-kawasan sekitar Taiping, Perak
Like : MYHealthVenture

PENGEDAR SAH SHAKLEE MALAYSIA

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts