Caratomax

Anda Alami Rabun SIlau Atau Astigmatisme? Kajian Ini Pasti Buat Anda Terperanjat

13:40

Pernahkah anda merasa silau yang berlebihan apabila melihat lampu dari kenderaan dari arah bertentangan semasa memandu waktu malam di lebuhraya? Atau mata mudah penat apabila perlu mengadap komputer sehari suntuk?
Ramai yang sebenarnya sensitif terhadap silau sehingga mereka terpaksa memakai kacamata hitam setiap kali melangkah keluar rumah. Kacamata hitam yang betul sememangnya membantu. Namun bagi sesetengah situasi, penggunaan kacamata hitam adalah tidak praktikal. Takkanlah anda nak pakai kacamata hitam apabila memandu di waktu malam?

Apa Itu Rabun Silau?
Rabun silau atau astigmatisme boleh berlaku pada sebarang peringkat umur. Ia dikatakan berpunca akibat kelengkungan kanta mata atau kornea yang tidak sekata. Akibat abnormaliti ini, cahaya yang masuk tidak dapat difokuskan dengan tepat pada retina dan menyebabkan objek menjadi herot atau kabur.
astigmatisme
Apakah Suplemen Yang Sesuai Bagi Rabun Silau?
(Dipetik daripada buku Nutri-Cures: Food & Suplements That Work With Your Body to Relieve Symptoms & Speed Healing)

Kajian yang dilakukan pada tahun 2008 di University of Georgia, Athens mendapati 2 pigmen iaitu Lutein dan Zeaxanthin boleh membantu mereka yang menghidap rabun silau. Kajian tersebut dilakukan oleh James Stringham,PhD, dan Billy Hammond,PhD, di Visions's Science Laboratory di universiti tersebut.

Lutein dan zeaxanthin adalah 2 pigmen karotenoid yang boleh ditemui di retina. Dalam kajian tersebut, penyelidik memberikan suplemen yang mengandungi kedua-dua pigmen lutein dan zeaxanthin kepada 40 orang yang mempunyai penglihatan yang sihat yang perlu diambil setiap hari selama 6 bulan.

Pada penghujung kajian, penyelidik mendapati jumlah pigmen karotenoid subjek yang terlibat dalam kajian telah meningkat dengan signifikan. Mereka mengalami kurang episod sensitif pada silau dan penglihatan yang lebih baik dalam situasi silau.

Memperkenalkan CarotoMax®
Purata pengambilan harian karotenoid lutein, likopena dan beta karotena hanyalah 8mg - CarotoMax® menyediakan lebih 13mg karotenoid yang sangat bermanfaat.
CarotoMax® membekalkan enam karotenoid penting termasuk astaxantin, alfa dan beta karotena, likopena, lutein dan zeaxantin daripada ekstrak pekat. Membekalkan lebih 13mg karotenoid dalam setiap hidangan. Ia melebihi 1.5x berbanding anggaran purata pengambilan harian.


Jom Order CarotoMax® Shaklee Sekarang

Cara 1 :

Dapatkan CarotoMax® anda dengan klik pada ikon CarotoMax® di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat  dan kesan dengan cepat!

Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang

Cara 3 :
Inginkan diskaun sehingga 15% bagi produk-produk Shaklee? Hubungi saya sekarang di nombor di bawah. Saya tunggu panggilan anda :)

Shaklee Distributor & Bussiness Leader
868991



Disclaimer :

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.

This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts