Caratomax

Sindrom "Computer Vision" : Mata Terganggu, Punca Produktiviti Menurun

03:00

Penglihatan kabur? Mata penat? Tengkuk kejang?Sakit kepala? Jika anda menghadapi simptom-simptom ini, anda sebenarnya mengalami Sindrom "Computer Vision" atau CVS.
Jika kerja anda memerlukan anda mengadap komputer, yelefon pintar atau tablet dalam tempoh masa yang lama, otot mata anda sebenarnya terpaksa bekerja dengan lebih keras.
"Dan sepertimana otot-otot lain, jika anda terlalu banyak menggunakannya, ia boleh putus," kata James Stringham, seorang profesor dan penyelidik di University of Georgia.
Pada ketika ini, sindrom ini dialami oleh hampir 90% daripada mereka yang terpaksa bekerja di hadapan komputer atau meluangkan masa sekurang-kurangnya 3 jam di hadapan tablet atau telefon pintar setiap hari.

Namun begitu, pelbagai kajian mendapati, jika seseorang itu membuat beberapa perubahan dalam tabiat harian, sindrom ini dapat dikurangkan ke tahap mininum.

1. Mengamalkan diet yang sesuai
Diet yang mengandungi bahan-bahan yang tinggi lutein dan zenaxanthin boleh membantu mengurangkan risiko masalah berkaitan mata. 

Selain itu, anda boleh mengamalkan 7 jenis makanan yang boleh membantu meningkatkan kesihatan mata seperti syuran hijau serta buah-buahan yan tinggi kandungan karotenoid.

2. Patuhi Peraturan 20-20
Bagi mereka yang sememangnya terpaksa bekerja di hadapan komputer atau terpaksa menggunakan telefon pintar bagi menyiapkan tugasan anda, James Tringham turut mencadangkan anda mengamalkan Peraturan 20-20 yang ditetapkan oleh American Academy of Optometry.
Bagi setiap 20 minit anda mengadap komputer, anda perlu meluangkan 20 saat bagi melihat objek yang jauh bagi merhatkan mata anda.

3. Hadkan pendedahan mata anda terhadap skrin atau lampu biru
Hadkan masa bagi pendedahan anda terhadap komputer dan telefon pintar. Ini amat membantu mengurangkan pendedahan mata anda terhadap gelombang pendek dipanggil "blue light" daripada skrin komputer atau telefon anda yang boleh merosakkan mata serta boleh menyebabkan sakit kepala dan leher kejang. 
Ini adalah penting bagi mereka yang berumur 40 tahun dan ke atas kerana pada umur ini, mata anda sudah mula mengalami penurunan fungsi mata.

4. Amal suplemen yang sesuai
Sukar untuk memenuhi keperluan diet yang mengandungi sayur-sayur hijau? Dr Stringham mencadangkan anda mengambil suplemen yang mengandungi lutein dan zenaxanthin bagi membantu memastikan mata menerima nutrien yang secukupnya. Ini adalah kerana lutein dan zenaxanthin adalah komposisi utama pada stuktur retina di dalam mata.

 Memperkenalkan CarotoMax®
Purata pengambilan harian karotenoid lutein, likopena dan beta karotena hanyalah 8mg - CarotoMax® menyediakan lebih 13mg karotenoid yang sangat bermanfaat.
CarotoMax® membekalkan enam karotenoid penting termasuk astaxantin, alfa dan beta karotena, likopena, lutein dan zeaxantin daripada ekstrak pekat. Membekalkan lebih 13mg karotenoid dalam setiap hidangan. Ia melebihi 1.5x berbanding anggaran purata pengambilan harian.

 

Jom Order CarotoMax® Shaklee Sekarang

Cara 1 :

Dapatkan CarotoMax® anda dengan klik pada ikon CarotoMax® di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat  dan kesan dengan cepat!


Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang

Cara 3 :
Inginkan diskaun sehingga 15% bagi produk-produk Shaklee? Hubungi saya sekarang di nombor di bawah. Saya tunggu panggilan anda :)

Shaklee Distributor & Bussiness Leader
868991

Disclaimer :

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.

This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts