Caratomax

7 Makanan Yang Anda Boleh Amalkan Jika Anda Sayangkan Mata Anda

15:56

Penjagaan mata adalah salah satu aspek yang perlu dittitik beratkan bermula dari kecil. Ini adalah kerana mata adalah satu organ yang sangat sensitif dan kompleks dan memerlukan penjagaan yang amat teliti bagi memastikan ianya dapat berfungsi pada tahap terbaik.
Diet merupakan salah satu perkara yang perlu diambil kira dan terdapat 7 makanan yang boleh diamalkan jika anda sayangi mata anda.

1. Ikan dari kawasan air sejuk seperti salmon, tuna dan sardin
Kesemua ikan-ikan ini mempunyai kandungan asid lemak Omega-3 sagat bagus untuk mengurangkan keradangan atau inflamasi. Ia juga membantu melindungi mata daripada kering mata, "macular degeneration" dan katarak.

2. Sayur-sayuran hijau
Sayur-sayuran seperti bayam mengandungi lutein dan zenaxhantinyang sangat penting dalam memastikan kesihatan mata. ia juga merupakan komponen utama untuk retina bagi mengurangkan risiko rabun silau.

3. Telur
Telur yang diperkaya dengan nutrien dan vitamin termasuk vitamin A dan lutein sangat membantu dalam menjaga kesihatan dan fungsi mata.

4. Bijiran 
Diet yang mengandungi makanan dengan indeks glisemik yang rendah membantu mengurangkan risiko "macular degeneration". Vitamin E, zink dan niacin juga membantu dalam menjaga kesihatan mata

5. Buah citrus atau beri
Buah-buahan ini mengnadungi vitamin C yang tinggi dan membantu mengrangkan kerosakan akibat "oxidative stress"

6. Kekacang
Pistachio, walnut dan badam mengandungi asid lemak Omega3 dan Vitamin E yang boleh meningkatkan kesihatan mata

7. Buah-buahan dan Sayur-sayuran Yang berwarna warni
Makanan seperti lobak, tomato dan strawberi adalah sumber terbaik bagi Vitamin A dan C. Karotenoids yang memberi buah dan sayur ini warnanya membantu mengurangkan risiko penyakit berkaitan mata.

Namun begitu, bagi mereka yang mencari alternatif bagi mendapatkan sumber lutein dan zenaxanthin, anda mempunyai pelbagai pilihan di pasaran dalam bentuk suplemen.

Memperkenalkan CarotoMax®
Purata pengambilan harian karotenoid lutein, likopena dan beta karotena hanyalah 8mg - CarotoMax® menyediakan lebih 13mg karotenoid yang sangat bermanfaat.
CarotoMax® membekalkan enam karotenoid penting termasuk astaxantin, alfa dan beta karotena, likopena, lutein dan zeaxantin daripada ekstrak pekat. Membekalkan lebih 13mg karotenoid dalam setiap hidangan. Ia melebihi 1.5x berbanding anggaran purata pengambilan harian.


Jom Order CarotoMax® Shaklee Sekarang

Cara 1 :

Dapatkan CarotoMax® anda dengan klik pada ikon CarotoMax® di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat  dan kesan dengan cepat!

Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang

Cara 3 :
Inginkan diskaun sehingga 15% bagi produk-produk Shaklee? Hubungi saya sekarang di nombor di bawah. Saya tunggu panggilan anda :)

Shaklee Distributor & Bussiness Leader
868991


Disclaimer :

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.

This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts